فروش 50 میلیون توکن SOL به FTX؛ سقوط قیمت سولانا تا کی ادامه دارد؟

خانهاخبارفروش 50 میلیون...

آنچه می‌خوانید...

قیمت سولانا در یک هفته اخیر حدود 60% از ارزش خود را از دست داده است و به نظر دلیل آن ارتباط شبکه سولانا و این ارز با صرافی ورشکسته FTX باشد. اتفاقی که می‌تواند در آینده نیز بر قاتل اتریوم تاثیرگذار باشد.

تاثیر FTX و آلامدا در سقوط قیمت سولانا

به نقل از کوین تلگراف و بر اساس بیانیه رسمی سولانا در تاریخ 10 نوامبر، FTX و شرکت خواهرش یعنی آلامدا کنترل بیش از 50 میلیون توکن SOL را در اختیار دارند.

- Advertisement -

نهادهای وابسته به FTX در تاریخ 31 اوت 2020، حدود 4 میلیون توکن از بنیاد سولانا دریافت کردند. سپس در تاریخ 11 سپتامبر شاهد اتفاقی مشابه و دریافت 12 میلیون توکن توسط FTX بودیم. در سال 2021 و ماه ژانویه نیز بنیاد سولانا 34.52 میلیون توکن را از طریق مکانیسم بازکدن قفل خطی ماهانه به این پلتفرم انتقال داد.

انتقال میان سولانا و FTX

پس از آن و در تاریخ 17 فوریه 2021، شرکت‌های وابسته به این صرافی 7.5 میلیون توکن سولانا را از شرکت سولانا لبز دریافت کردند. باید اشاره داشت که بیشتر توکن‌های وعده داده شده به FTX و آلامدا هنوز در اختیار آنها قرار نگرفته اما این شرکت‌ها بر اساس مکانیسم اشار شده توکن‌ها را دریافت خواهند کرد. آخرین ارسال توکن‌ها بر اساس مکانیسم در ژانویه 2028 صورت خواهد گرفت.

چنین اتفاقی بازار را سر در گم کرده و بسیاری از فعالان نمی‌دانند پس از باز شدن و ارسال توکن‌ها چه اتفاقی برای قیمت سولانا و آینده این ارز رخ خواهد داد. با این وجود، با توجه به ورشکستگی FTX احتمال زیادی وجود دارد که سرمایه باقی مانده برای ارسال متوقف و مسدود شود.

توییت پانگ بوی

باید اشاره داشت که FTX 9 میلیارد دلار کسری و بدهی دارد و در ترازنامه مالی آن تنها 1 میلیارد دلار قرار دارد، اتفاقی که می‌تواند باعث نقد کردن دارایی‌های سولانا شرکت برای پرداخت بدهی‌ها شود. برای مقابله با چنین سناریویی، سولانا می‌تواند تغییرات فنی را در اقتصاد توکنی خود صورت دهد و تاثیر فروش FTX را کاهش دهد. روز 13 نوامبر یک طرح حاکمیتی مطرح شد که در آن به تعدادی از گزینه‌های قابل اجرا برای مقابله با چنین موضوعی اشاره شد.

مطلب مفید: ورشکستگی صرافی FTX و پس‌لرزه‌های آن- تحلیل آنچین هفته چهل و ششم

از مهم‌ترین این گزینه‌ها می‌توان به سوزاندن تخصیص اشتباه، افزایش مدت زمان قفل توکن‌های اشتباه تخصیص یافته به 10 سال و ایردراپ سولانا برای هولدرهای این ارز به جز آن دسته که تخصیص اشتباه داشته‌اند اشاره داشت.

اصلاح صعودی توکن SOL

در دیدگاه تکنیکالی قیمت سولانا نشانه‌هایی از واگرایی صعودی میان قیمت و RSI ایجاد کرده است. تحلیلگران سنتی چنین واگرایی را سیگنال خرید می‌دانند و می‌توان انتظار داشت که در کوتاه مدت شاهد افزایش قیمت سولانا باشیم.

نمودار روزانه قیمت سولانا
نمودار روزانه قیمت سولانا

در صورت رخ دادن چنین اتفاقی شاهد افزایش قیمت تا سطح 18 دلاری خواهیم بود که در آنجا سولانا با مقاومت فروشندگان مواجه خواهد شد. برای ثبت چنین حرکتی سولانا باید با رشد 20 درصدی همراه شود. با این حال در بلند مدت امکان سقوط بیشتر به سمت 2.5 دلار یا به عبارتی ریزش 80 درصدی در سال آینده با توجه به الگوی سر و شانه وجود دارد. گفتنی است که هدف نزولی سولانا در بلند مدت با اندیکاتور VPVR آن این ارز نیز همخوانی دارد.

نمودار هفتگی سولانا
نمودار هفتگی سولانا

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان