سقوط قیمت لونا و لونا کلاسیک؛ علت این ریزش قیمت چه بود؟

خانهاخبارسقوط قیمت لونا...

آنچه می‌خوانید...

بقا و زنده ماندن اکوسیستم ترا یکی از جذاب ترین موضوعات بازار ارزهای دیجیتال در سال جاری بوده است. علیرغم آنکه به دلیل سقوط اکوسیستم ترا و استیبل کوین UST و همچنین روند نزولی بازار، لونا و لونا کلاسیک (LUNC) تقریبا محو شدند اما در هفته های اخیر این دو کوین قدرت خود را بازگردانده و در حال مقابله با فروشندگان هستند.

در یک هفته اخیر هر دو ارز با رشد بسیار خوبی همراه بودند و اعضای جامعه آنها به نظر در تلاش هستند تا بقای آنها را تضمین کنند. با این حال و علیرغم حرکات صعودی چند روز اخیر، به نظر می‌رسد رالی های لونا و لونا کلاسیک ادامه دار نبوده و هر دو ارز با ریزش قیمت همراه شدند.

سود خوب لونا و لونا کلاسیک

هفته گذشته برای ارزهای اکوسیستم ترا بسیار مهم بود و هر دو ارز علیرغم روند نزولی کل بازار با رشدهای خوبی همراه شدند. در این میان، لونا کلاسیک با رشد 300 درصدی خود بهترین عملکرد را داشت که به نظر می‌رسد دلیل آن پذیرفته شدن از سمت صرافی های رمز ارزی و همچنین ورود سرمایه از سمت خریداران به منظور سود بیشتر بود. قیمت این ارز هفته گذشته از محدوده 0.00020 دلاری با جهشی فوق العاده به 0.00058 دلار رسید.

یکی از مهم ترین دلایل این حرکت را نیز می‌توان طرح تایید شده مالیات و توکن سوزی ترا دانست که انتظار می‌رود باعث کاهش موجودی در گردش بسیار زیاد این ارز شود. گفتنی است که موجودی در گردش LUNC در حال حاضر 6.1 تریلیون توکن است.

زمانی که این طرح اجرایی شود، 1.2% از تمامی تراکنش های شبکه ترا کلاسیک سوزانده خواهد شد. این مالیات به یک آدرس توکن سوزی ارسال خواهد شد که به مرور زمان موجودی LUNC را کاهش خواهد داد. انتظار می‌رود این مکانیسم از تاریخ 20 سپتامبر در شبکه اجرایی شود و این امر باعث هیجانات زیادی در میان اعضای جامعه ترا کلاسیک شده است.

باید توجه داشت که این مالیات شامل معاملات لونا کلاسیک در صرافی های متمرکز نمی‌شود. در همین راستا برخی از صرافی ها مانند بایننس و MEXC از این طرح حمایت کرده‌اند. علاوه بر آن، بایننس روز پنجشنبه اعلام کرد که LUNC را باری دیگر در صرافی خود لیست کرده چرا که تقاضا برای آن زیاد شده است. این ارز را فعلا تنها با BUSD می‌توان معامله کرد. در خبری دیگر، بایننس همچنین اعلام کرد که این ارز را به لیست دارایی های با کارمزد صفر در معاملات خود اضافه می‌کند.

توییت بایننس

تمامی این اعلامیه ها و اخبارها منجر به هیجانات پیرامون توکن ترا کلاسیک و رشد قیمتی آن شد. همچنین با ارزش بازار 2.5 میلیارد دلاری، لونا کلاسیک اکنون  30 امین ارز ارزشمند بازار محسوب می‌شود.

نمودار لونا کلاسیک
نمودار لونا کلاسیک

مطلب مفید: تابع هش (Hash) در رمزنگاری چیست؟ آموزش برای مبتدیان

در نتیجه رشد قیمتی لونا کلاسیک، لونا، توکن جدید فورک شده از شبکه قدیمی ترا نیز با رالی صعودی همراه شد. قیمت این روزهای ابتدایی این هفته با رالی صعودی خود از 1.9 دلار به 7.05 دلار رسید.

نمودار لونا
نمودار لونا

سقوط قیمتی هر دو ارز

متاسفانه رالی صعودی این دو ارز کوتاه مدت بود و علیرغم رشد آلت کوین های بازار در این هفته ادامه نیافت. LUNC که هفته گذشته برترین ارز بازار بود، روز گذشته با ریزش 12 درصدی همراه شد و اکنون در محدده 0.00038 دلاری قرار دارد. لونا نیز که به اوج 7 دلاری رسیده بود روز گذشته با سقوط 19.6 درصدی همراه شد و اکنون در محدوده 4.8 دلاری معامله می‌شود.

در حالی که این سقوط قیمتی، نگران کننده است اما اعضای جامعه ترا به نظر نگران نیستند و این حرکات را اصلاح عادی بازار می‌دانند. بنابر صحبت های آنها، این سقوط قیمت ها به این دلیل رخ داده که برخی از سرمایه گذاران در حال دریافت سود خود از رالی هفته قبل هستند.

در حال حاضر، انتظار می‌رود که بازار LUNC و حتی لونا تحت تاثیر طرح مالیات و توکن سوزی شبکه قرار گیرند. یکی از بزرگ ترین نقطه ضعف های لونا کلاسیک موجودی در گردش آن است و حرکت به سمت یک مدل ضد تورمی تر می‌تواند به اقتصاد آن کمک زیادی کند. در رابطه با لونا نیز به نظر می‌رسد این ارز به طرز جدانشدنی به لونا کلاسیک وابسته است. در نتیجه رشد قیمتی توکن ترا کلاسیک می‌تواند رشد لونا را نیز به همراه داشته باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان