کاهش شدید فروش روزانه NFT ها؛ سقوط بازار کریپتو بلای جان این حوزه نیز شد

خانهاخبارکاهش شدید فروش...

آنچه می‌خوانید...

حوزه NFT ها در اواسط سال 2021 به مرکز توجه فضای کریپتو تبدیل شد و با ورود هنرمندان، ورزشکاران و افراد مشهور در سطح جهان شاهد رشد روز افزون و موفقیت آن بودیم. با این حال هیجانات و شور و شوق پیرامون NFT ها دوام چندانی نداشت و با شکل گرفتن بازار نزولی در 2022، سقوط NFT ها را تجربه کردیم.

رشد شگفت انگیز این حوزه در اوایل سال گذشته آغاز شد و مسیر درخشان آن به دلیل یک اکوسیستم سالم و بازار صعودی تا ماه مه 2022 نیز ادامه پیدا کرد. اما در ماه های بعدی با روند نزولی شکل گرفته در بیت کوین و تغییر احساسات سرمایه گذاران در بازار، حوزه NFT ها نیز نتوانست مقابل بازار نزولی دوام بیاورد و با سقوط همراه شد.

فروش روزانه NFT ها در یک سال اخیر
فروش روزانه NFT ها در یک سال اخیر

اکوسیستم NFT ها در ماه ژوئن 2022، بدترین عملکرد تاریخ خود را ثبت کرد و فروش روزانه توکن ها در این ماه به عدد 19000 و ارزش تقریبی 13.8 میلیون دلار رسید. گفتنی است که آخرین بار در ماه ژوئن 2021 شاهد چنین ارقامی در حوزه NFT ها بودیم. با این حال تفاوت نسبت به سال گذشته آن است که در ماه ژوئن 2021، چنین فروشی شگفت انگیز محسوب می‌شد چرا که NFT ها تازه در حال شکوفا شدن بودند و کاربران در حال آشنا شدن با کاربردهای آنها بودند.

ارزش بازار NFT ها
ارزش بازار و حجم معاملات NFT ها

داده های وبسایت nonfungible.com نشان می‌دهد که بیشترین فروش روزانه در حوزه NFT ها در ماه سپتامبر 2021 و با فروش 224768 توکن در روز به ارزش 78 میلیون دلار صورت گرفته است. با این حال اگر ارزش دلاری فروش ها را در نظر بگیریم، بزرگ ترین فروش به تاریخ 1 ماه مه 2022 باز می‌گردد که 118577 عدد NFT به ارزش 780.4 میلیون دلار به فروش رسید.

مطلب مفید: ایردراپ چیست ؟ دریافت ارز دیجیتال رایگان

از مهم ترین دلایلی که تاثیر منفی بر هیجانات این حوزه و سقوط NFT ها گذاشته‌اند، می‌توان به سقوط قیمت اتریوم، نبود تقاضا در بازارهای ثانویه و همچنین کارمزدهای بسیار بالا و غیر واقع بینانه اشاره کرد. در نتیجه این اتفاقات ارزش بازار NFT ها در بازه زمانی سه ماهه 40 % از ارزش و 66 % حجم معاملات خود را از دست داد.

در همین حین و با وجود بازار نزولی، افراد سرشناس این حوزه مانند چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس در تلاش هستند تا با کمک دولت ها از موارد کاربردی بیشتری در NFT ها پرده بردارند. برای مثال ژائو در تلاش است تا از این توکن ها در احراز هویت و شناسایی دیجیتالی شهروندان استفاده کند.

علاوه بر ژائو، فیسبوک، غول فضای مجازی نیز به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد از NFT ها در پلتفرم خود استفاده کند. گفتنی است که ورود NFT ها به فیسبوک به صورت آرام و پیسوته صورت می‌گیرد و ابتدا تعدادی از تولید کنندگان محتوا در آمریکا تنها قابلیت استفاده از این توکن ها را خواهند داشت.

توییت Navdeep Singh

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان