هکر صرافی FTX بخشی از اتریوم مسروقه را به فروش رساند؛ ریزش ۸ درصدی قیمت ETH

خانهاخبارهکر صرافی FTX بخشی...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته قیمت اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار پس از بیت کوین تحت فشار فروش قدرتمندی قرار گرفت و با ریزش همراه شد. در زمان نگارش این مطلب، قیمت اتریوم با سقوط 8 درصدی در محدوده 1120 دلاری قرار گرفته و ارزش بازار آن نیز 137 میلیارد دلار است. به نقل از کوین گیپ، روز یکشنبه، گزارش‌هایی منتشر شد که هکر FTX، فردی که 600 میلیون دلار سرمایه‌های پلتفرم را به سرقت برد در حال تبدیل اتریوم‌های مسروقه به بیت کوین است.

هفته گذشته این هکر تمامی استیبل کوین‌ها را به اتریوم تبدیل کرد تا 288 میلیون ETH را انباشت کرده باشد. با بررسی داده‌های اتراسکن، کالین وو، خبرنگار حوزه کریپتو اشاره داشت:

«هکر FTX در حال تبدیل مقدار زیادی اتریوم به بیت کوین است. حدود 30 هزار ETH به RenBTC تبدیل شده و 1070 بیت کوین به شبکه این ارز منتقل شده است.»

افراد زیادی همچنان در حال بررسی میزان خسارتی هستند که ورشکستگی FTX به بار آورده است. این شرکت رمز ارزی به برخی از طلبکاران خود 3.1 میلیارد دلار بدهی دارد. در کنار آن، نگرانی‌های زیادی وجود دارد که شرکت‌های بیشتری در زمان ان بحران به وجود آمده به FTX بپیوندند. هفته گذشته گزارشی منتشر شد که بلاک فای، پلتفرم وام دهی در فضای ارزهای دیجیتال نیز برای اعلام ورشکستگی آماده می‌‌شود. در رابطه با مشکلات اخیر، موسس MIT Cryptoeconomics Labs گفت:

«مشکلات FTX نشان دهنده نیاز مبرم به قانون گذاری شفاف و چارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال است. هیجان و گمانه زنی پیرامن مینت و معاملات توکن‌ها باعث ایجاد حواس پرتی نسبت به ساخت محصولات اصلی و خدماتی شده که مصرف کنندگان برای رفع نیازشان به آنها احتیاج دارند.»

مطلب مفید: چرا باید پله‌ای در بازار ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟

عملکرد ضعیف قیمت اتریوم

اصلاح روز گذشته قیمت اتروم علاوه بر موارد ذکر شده به دلیل عملکرد کلی بازار نیز هست. بازار کریپتو روز گذشته 5.6% از ارزش خود را از دست داد و به زیر 800 میلیارد دلار سقوط کرد. در حالی که اتریوم با ریزش 8 درصدی همراه بود، بیت کوین نیز با سقوط 4 درصدی به محدوده 16000 دلاری رسید. در هفته‌ها اخیر عملکرد اتریوم نسبت به بیت کوین بسیار بدتر بوده و برخی معتقدند فشار فروش اخیر می‌تواند منجر به سقوط قیمت اتریوم تا سطح 1000 دلاری شود.

مقایسه عملکرد بیت کوین و اتریوم
مقایسه عملکرد بیت کوین و اتریوم

برا اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان