اطلاعیه صرافی های ارز دیجیتال ایران درباره سقوط USDC و DAI

خانهاخباراطلاعیه صرافی های...

آنچه می‌خوانید...

به دنبال ورشکسته شدن بانک سیلیکون ولی و به تبع آن سقوط USDC و DAI، دو استیبل کوین برتر بازار و از دست رفتن ارزش برابری آنها با دلار، صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی در اطلاعیه‌هایی جداگانه به دارندگان این استیبل کوین‌ها هشدار دادند.

هشدار صرافی‌های ایرانی به کاربران درباره سقوط USDC و دای

پس از آن که شرکت سیرکل، سازنده استیبل کوین USDC، دومین استیبل کوین برتر بازار اعلام کرد که توانایی برداشت 3.3 میلیارد دلار از سرمایه 40 میلیارد دلاری خود در بانک سیلیکون ولی را ندارد، فشار فروش ایجاد شده در پی این خبر باعث شد تا یو اس دی سی ثبات خود نسبت به دلار آمریکا را از دست بدهد و در قیمتی کمتر از 1 دلار معامله شود.

به دنبال این خبر، بایننس و کوین بیس، دو صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال اعلام کردند که به منظور احتیاط بیشتر و به صورت موقت، تمامی تبدیل‌های استیبل کوین USDC را متوقف می‌کنند. همچنین پلتفرم معاملاتی رابین‌هود هم در اقدامی مشابه اعلام کرد که معاملات و برداشت یو اس دی سی به پلتفرم خود را موقتاً متوقف می‌کند. همچنین به تبع این اتفاق، استیبل کوین دای بر بستر شبکه اتریوم نیز با ریزش 8 درصدی نسبت به روز گذشته همراه بود و اکنون در محدوده 0.91 دلاری در حال معامله شدن است.

اینجا بخوانید: استیبل کوین USDC برابری خود نسبت به دلار را از دست داد؛ علت چه بود؟

مجموع این اتفاقات و بازار آشفته‌ای که برای کاربران و معامله‌کنندگان رمزارزها ایجاد کرده است، صرافی‌های داخلی را هم بر آن داشت تا نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده و در اطلاعیه‌هایی جداگانه به کاربران خود هشدار بدهند.

در همین رابطه، صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس به کاربران خود اعلام کرد:

با توجه به وقایع پیش آمده در دنیای رمز ارز به ویژه تحت تاثیر قرار گرفتن و سقوط استیبل کوین‌های USDC و دای، وضعیت شبکه اتریوم ناپایدار شده است و کارمزدهای انتقال به شدت بالا رفته است. بنابراین اکیدا توصیه می‌شود از انتقال دارایی تا زمان رسیدن به پایداری نسبی خودداری فرمایید. همچنین توصیه می شود با مطالعه و رصد کامل و لحظه‌ای وقایع دنیای رمز ارز، تصمیمات لازم را اخذ نمایید.

همچنین بیت‌پین، دیگر صرافی ارزهای دیجیتال هم در کانال تلگرام خود نوشت:

با توجه به اخبار مربوط به استیبل کوین‌های DAI و یو اس دی کوین و روند کاهشی ارزش آن‌ها، فعلا معاملات این رمز ارزها در وضعیت هشدار قرار دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ ارزش دارایی خود چنانچه در فکر خرید و فروش هیجانی هستید، فعلا کمی دست نگه دارید. لطفا این نکته را هم در نظر داشته باشید که در صورت ادامه همین روند، ممکن است به زودی خرید و فروش این رمز ارزها در بیت‌پین غیرفعال شود.

صرافی رمز ارز رمزینکس هم چنین اعلام کرد:

با توجه به اخبار و اتفاقات رخ داده و تحت تاثیر قرار گرفتن و سقوط استیبل کوین‌های DAI و یو اس دی سی (USDC) که باعث عدم ثبات قیمت این ارزها شده است، به موارد زیر توجه بفرمایید:

-برای جلوگیری از ضرر، از معاملات هیجانی پرهیز کنید.

-در انجام معاملات خود، مدیریت ریسک را در نظر بگیرید.

-توصیه می‌شود با مطالعه و بررسی اخبار بازار رمز ارزها، تصمیمات لازم را اتخاذ بفرمایید.

گفتنی است صرافی ارزهای دیجیتال تبدیل نیز این اطلاعیه را منتشر کرده است:

در نظر داشته باشید به دلیل اتفاقات رخ داده برای استیبل کوین‌های DAI و USDC و بالا رفتن تقاضای انتقال ارزها بر بستر شبکه اتریوم، وضعیت این شبکه ناپایدار است. این موضوع سبب افزایش چشمگیر کارمزدهای انتقال بر روی این شبکه شده است. همچنین امکان برداشت از طریق شبکه اتریوم برای برخی از ارزها تا اطلاع ثانوی و برقراری پایداری نسبی غیرفعال می‌باشد. بنابراین توصیه می‌شود از انتقال دارایی خود تا زمان رسیدن شبکه به وضعیت پایدار خودداری نمایید.

گفتنی است صرافی‌های رمز ارز داخلی دیگر هم در پیام‌هایی مشابه، به کاربران خود در این زمینه یعنی سقوط USDC و DAI اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان