top banner adv

سلسیوس اعلام ورشکستگی کرد؛ تکلیف وجوه کاربران چه خواهد شد؟

سلسیوس اعلام ورشکستگی کرد؛ تکلیف وجوه کاربران چه خواهد شد؟
0
بازدید : 10679

روز گذشته گزارشات مختلفی اعلام کردند که پلتفرم سلسیوس درخواست ورشکستگی فصل 11 خود را در تاریخ 13 جولای به دادگاه بخش جنوبی نیویورک ارائه داده است. خبر ورشکستگی سلسیوس توسط CNBC و از طریق منبعی ناشناس منتشر شد که خواستار پنهان ماندن هویتش بوده است. بر اساس ادعای این فرد و به گزارش این شبکه خبری، پلتفرم سلسیوس قصد دارد تا ورشکستگی فصل 11 خود را اعلام کند.

مدتی پس از انتشار این خبر، شرکت سلسیوس از طریق توییتر خود خبر را تایید کرد و برای کاربران خود نیز ایمیلی با مضمون ورکشستگی فصل 11 ارسال کرد. گفتنی است که ورشکستگی فصل 11 به شرکت ها اجازه می‌دهد کار خود را ادامه دهند و به بازسازی تجارت بپردازند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که چند روز پیش سلسیوس شرکت حقوقی قبلی خود را اخراج و شرکت کیرکلند و الیس را به عنوان مشاور حقوقی استخدام کرد، همان شرکتی که به ویجر دیجیتال نیز در پر کردن درخواست ورشکستگی کمک کرد. گفتنی است که پلتفرم سلسیوس اوایل صبح امروز تمامی وام های دیفای خود به آوی، کامپاند و میکر را پرداخت کرد و وام ابتدایی 820 میلیون دلاری خود را به تنها 0.013 دلار در طول یک ماه رساند.

دنی تالوار، مدیر مالیاتی شرکت کوینلی درباره این اتفاق گفت که نگرانی اصلی اش بازنگشتن سرمایه کاربران و سرمایه گذاران برای مدت تقریبا طولانی است. وی در این رابطه به حادثه سال 2014 و صرافی Mt Gox اشاره کرد و گفت:

«ممکن است شاهد رخ دادن نسخه دوم اتفاقات آن صرافی با پلتفرم سلسیوس باشیم و بدین ترتیب سرمایه گذاران برای مدت طولانی رنگ وجوه خود را نبینند.»

هنوز مشخص نیست که سرنوشت افرادی که سرمایه های خود را در پلتفرم سلسیوس قرار دادند چه خواهد شد. کاربران اطلاعی ندارند که آیا دارایی های خود را بازپس خواهند گرفت یا خیر. با این وجود سلسیوس اعلام کرد که پس از اعلام ورشکستگی و در زمان بازسازی شرکت خود با 167 میلیون دلار کارها را پیش خواهد برد و قصد دارد در آینده دارایی های سرمایه گذاران را پس دهد. الکس ماشینسکی، مدیرعامل سلسیوس در این رابطه گفت:

بیشتر بخوانید : السالوادور باز هم در کف بیت کوین خرید؛ سرمایه گذاری سودآور بوکله برای مردمش

«ما یک تیم قوی و با تجربه در سلسیوسس داریم که از پس این فرایند برخواهند آمد. اطمینان دارم که تاریخ شرکت را باز می‌گردانیم. این اتفاق را به عنوان لحظه ای مهم در تاریخ شرکت می‌بینیم که در آن رفع مشکلات و ایجاد اعتماد در میان اعضای جامعه باعث قدرت بیشتر شرکت خواهد شد.»

توییت سلسیوس

بیشتر بخوانید : پلتفرم معاملاتی رابین هود هک شد؛ سرقت 5 میلیون آدرس ایمیل کاربران

مطلب مفید: آموزش فیوچرز کوینکس (Coinex Futures) – قسمت اول

گفتنی است که از روز اول و توقف برداشت ها، سلسیوس اعلام کرد که به کارمندان خود حقوق و مزایا را پرداخت می‌کند و وام های از قبل داده شده نیز طبق روال غادی عمل خواهند کرد.

در همین حین، روز سه شنبه دپارتمان قانون گذاری مالی ایالت ورمونت هشداری را در رابطه با این پلتفرم منتشر کرد و به کاربران گفت که سلسیوس مجوزهای لازم برای فعالیت در این ایالت را ندارد.

بیشتر بخوانید : کاربری برای دریافت ۰.۰۵ تتر، ۲ میلیون دلار USDC پرداخت کرد!

بیشتر بخوانید : شرکت تری اروز کاپیتال (3AC) اعلام ورشکستگی کرد

این نهاد قانونی در ادامه نیز گفت که از نظرش پلتفرم سلسیوس کاملا ورشسکته است و دارایی و نقدینگی لازم برای پرداخت بدهی خود به کاربرانش را ندارد. این دپارتمان در ادامه سلسیوس را متهم به سوء مدیریت دارایی های کاربران با سرمایه گذاری در دارایی های بسیار ریسکی کرد.

بدین ترتیب و پس از ایالت های آلاباما، کنتاکی، نیوجرسی، تگزاس و واشنگتن، ورمونت به ششمین ایالتی تبدیل شد که تحقیقات و بررسی های خود را در رابطه با نرخ سود دهی حساب های سلسیوس آغاز می‌کند. گفتنی است که شایعات ورشکستگی سلسیوس ماه گذشته و پس از بسته شدن برداشت ها در این پلتفرم به دلیل شرایط بحرانی بازار ایجاد شد.

در حالی که بسیاری خبر ورشکستگی سلسیوس را بد تلقی کرده‌اند، تالوار می‌گوید که سرمایه گذاران نباید نگران باشند چرا که ورشکستگی فصل 11 به معنای تعهد شرکت نسبت به سرمایه گذاران است. وی در این باره افزود:

«ورشکستگی فصل 11 سلسیوس به معنای بازسازی و بازگردانی وام ها و دارایی ها از طریق سیستم دادگاهی است. بدین ترتیب کاربران نباید نگران باشند چرا که این اتفاق باعث ایجاد قطعیت هایی در بازار خواهد شد.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : تعویق 45 روزه تصمیم گیری کمیسیون بورس در رابطه با 4 صندوق ETF

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x