سم بنکمن فرید توسط پلیس باهاما دستگیر شد

خانهاخبارسم بنکمن فرید...

آنچه می‌خوانید...

سم بنکمن فرید، مدیرعامل پیشین صرافی ارز دیجیتال FTX درست یک روز پیش از جلسه شهادت وی در مقابل کنگره آمریکا به درخواست دولت این کشور توسط مقامات باهاما دستگیر شد.

دستگیری سم بنکمن فرید

به گزارش کوین تلگراف، بر اساس بیانیه روز گذشته دادستانی باهاما و وزیر امور حقوقی این کشور، بنکمن فرید پس از اطلاعیه رسمی دولت آمریکا و طرح اتهامات جنایی علیه وی، توسط پلیس سلطنتی این کشور دستگیر شده است.

- Advertisement -

نیویورک تایمز نیز روز گذشته در گزارشی به نقل از یکی از افراد آگاه مدعی شد اتهامات مدیرعامل سابق صرافی FTX شامل کلاهبرداری، دسیسه برای ارتکاب کلاهبرداری و پولشویی بوده است. انتظار می‌رود دولت آمریکا سریعا درخواست استرداد بنکمن فرید را به مقامات باهاما ارائه کند.

بیشتر بخوانید: ماجرای صرافی FTX و بایننس و سقوط بازار ارز دیجیتال چه بود؟

فیلیپ دیویس، نخست وزیر باهاما نیز در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد که هر دو کشور، منافع مشترکی در پاسخگو کردن تمامی افراد مرتبط با صرافی FTX که ممکن است به اعتماد عمومی خیانت کرده و قانون را زیر پا گذاشته باشند دارند.

بلومبرگ سه روز پیش در گزارش دیگری از دیدار دادستان‌های نیویورک، ماموران اف‌بی‌آی و قانون‌گذاران با وکلای صرافی FTX برای جمع‌آوری اسناد مرتبط با وقایع رخ‌داده در این صرافی خبر داده بود.

همچنین، وزارت دادگستری آمریکا نیز در حال بررسی انتقال صدها میلیون دلار از وجوه این صرافی است و به دنبال آن است تا ببیند آیا این دارایی‌ها همزمان با اعلام ورشکستگی FTX منتقل شده یا پیش از آن جابجا شده‌اند.

خبر دستگیری مدیرعامل پیشین صرافی FTX در حالی منتشر می‌شود که وی قرار بود در جلسه رسیدگی به ورشکستگی این صرافی حاضر و در برابر کمیته خدمات مالی مجلس آمریکا شهادت دهد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان