سناریوی بعدی بیت کوین بعد از افت قیمت از سطح 25000 دلار؛ داده‌ها با پیش‌بینی‌ها نمی‌خواند

خانهتحلیل ارز دیجیتالسناریوی بعدی بیت...

آنچه می‌خوانید...

آیا اکنون که طبق تحلیل بیت کوین، این ارز نتوانسته سطح 25000 دلاری خود را حفظ کند، باید انتظار کاهش بیشتری داشته باشیم؟

ارز دیجیتال بیت کوین (BTC)  پس از تست مقاومت 25000 دلاری خود در تاریخ 15 آگوست (24 مرداد)، دچار 5 درصد افت قیمت شد. این حرکت باعث از بین رفتن 150 میلیون دلار پوزشن لانگ در بازار شد و برخی از معامله گران را به پیش‌بینی سقوط قیمت تا محدوده 18000 دلاری وا داشت.

- Advertisement -

این روند هم‌زمان بود با سقوط ارزش سهام شرکت‌های فناوری ازجمله غول چینی تنسنت (Tencent) که انتظار می‌رود اولین افت درآمد سه ماهه خود را به ثبت برساند. به گفته تحلیلگران، انتظار می‌رود که درآمد سه ماهه این شرکت چینی حدود 19.5 میلیارد دلار باشد که 4 درصد کمتر از سال قبل است.

علاوه بر این، در 16 آگوست (25 مرداد)، بانک سرمایه گذاری سیتی (Citi investment bank)، فروش سهام شرکت زوم (Zoom Video Communications) را پیشنهاد کرده و افزود که ریسک این سهم (ZM) بالا است. تحلیلگران توضیح دادند که شرایط چالش برانگیز پس از کرونا، به علاوه رقابت با تیم‌های مایکروسافت، باعث کاهش 20 درصدی سهام ZM شده است.

این شرایط منفی همچنان سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال را تحت تأثیر قرار می‌دهد، به طوری که ناکامی بیت کوین در شکستن مقاومت 25000 دلار باعث شده تا معامله‌گران اهداف زیر 17000 دلار را پیش‌بینی کنند. تریدرهای مارجین با وجود واکنش منفی بیت کوین به 25000 دلار، همچنان صعودی هستند

در تحلیل بیت کوین با بررسی بازارهای مارجین و آپشن (اختیار معامله)، می‌توانیم دید خوبی از موضع‌‌ تریدرهای حرفه‌ای به دست بیاوریم. به عنوان مثال، اگر نهنگ‌ها و بازارسازها با نزدیک شدن بیت کوین به مقاومت 25000 دلار، پوزشن‌های لانگ خود را کاهش دهند، این یک سیگنال نزولی است.

معاملات مارجین به تریدرها امکان می‌دهد تا از صرافی مورد نظر پول قرض بگیرند تا اندازه معامله خود و در نتیجه سود خود را چند برابر کنند. برای مثال، یک تریدر مارجین می‌تواند با قرض/وام گرفتن استیبل کوین‌ها به پوزشن لانگ خود روی بیت کوین افزوده و اندازه سود (یا ضرر بالقوه) خود را افزایش دهد.

از سوی دیگر، قرض گیرندگان بیت کوین تنها می‌توانند این رمزارز را شورت (Short) کرده و روی کاهش قیمت آن شرط‌بندی کنند. برخلاف قراردادهای فیوچرز، بین معاملات لانگ و شورت مارجین همیشه تعادل وجود ندارد.

سناریوی بعدی بیت کوین بعد از افت قیمت از سطح 25000 دلار؛ داده‌ها با پیش‌بینی‌های تریدرها نمی‌خواند
نسبت وام مارجین USDT/BTC در صرافی اوکی اکس. منبع: OKX

نمودار بالا نشان می‌دهد که نسبت مارجین تریدرهای صرافی OKX نزدیک به عدد 14 ثابت مانده است در حالی که قیمت بیت کوین طی دو روز 6.3 درصد افزایش داشت و پس از رسیدن به مقاومت 25200 دلار دچار افت قیمت شد.

طبق داده‌ها، تریدرهای حرفه‌ای پوزشن‌های صعودی خود را حفظ کرده‌اند و حتی بعد از افت 5.5 درصدی بیت‌کوین در ۱۶ اوت، شاهد افزایش معاملات شورت در بازار نبودیم.

تحلیل بیت کوین : بازارهای آپشن وضعیتی خنثی دارند

در مورد اینکه طبق تحلیل بیت کوین آیا بیت کوین مجدداً به سمت مقاومت 25000 دلاری حرکت خواهد کرد یا خیر، تردید وجود دارد، اما شاخص انحراف دلتای 25 درصدی می‌تواند زمان‌هایی که تریدرها با قاطعیت روی افزایش یا کاهش قیمت شرط‌بندی می‌کنند را به ما نشان دهد.

این شاخص حجم قراردادهای اختیار خرید (Call) و اختیار فروش (Put) را با یکدیگر مقایسه کرده و زمانی که ترس بر بازار حاکم باشد مثبت می‌شود. اگر معامله گران از سقوط قیمت بیت کوین ترس داشته باشند، این شاخص به بالای 10 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. در سوی مقابل، هیجان عمومی تریدرها بابت صعود قیمت باعث کاهش این شاخص به منفی 10 درصد و پایین‌تر می‌شود.

سناریوی بعدی بیت کوین بعد از افت قیمت از سطح 25000 دلار؛ داده‌ها با پیش‌بینی‌های تریدرها نمی‌خواند
انحراف دلتای 25 درصدی قراردادهای آپشن 30 روزه بیت کوین. منبع: Laevitas.ch

همان‌طور که در تحلیل بیت کوین و در قسمت بالا نشان داده شد، شاخص دلتا 25% از 11 آگوست به بعد تقریباً ثابت بوده و در بیشتر مواقع بین 5% و 7% در نوسان بوده است. این محدوده خنثی در نظر گرفته می‌شود و نشان می‌دهد معامله گران آپشن روی صعود یا نزول قیمت به یک اندازه ریسک می‌کنند.

اگر تریدرهای حرفه‌ای احساس «ترس» می‌کردند، این معیار به بالای 10 درصد می‌رسید.

علیرغم وضعیت خنثی بازار آپشن، نرخ وام مارجین صرافی OKX نشان می‌دهد که نهنگ‌ها و بازارسازها معاملات لانگ خود را پس از کاهش 5.5 درصدی قیمت بیت کوین در 16 آگوست حفظ کرده‌اند. به همین دلیل، سرمایه گذاران باید با بهبود شرایط اقتصاد جهانی، منتظر تست مجدد مقاومت 25000 دلار باشند.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان