وزیر اقتصاد از نهایی شدن سند «رمزارزش ها» در ستاد اقتصادی دولت خبر داد

خانهاخباروزیر اقتصاد از...

آنچه می‌خوانید...

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی به تازگی و در مراسم رونمایی از برنامه حمایت از دولت دانش بنیان وزارت اقتصاد، خاطرنشان کرد سند رمزارزش ها در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت نهایی شده است. به گفته وی، یک یا دو بند این سند، نیازمند مجوز مقام قانون‌گذار است.

وزیر اقتصاد در این مراسم در رابطه با ارزهای دیجیتال گفت:

برای سیاستگذاران اقتصادی کشور، غلبه بر نگاه‌های “رقیب” در اقتصاد ایران که گمان می‌کردند با نادیده گرفتن و حذف و انکار رمز ارزها می‌شود مسئله را از روی میز سیاستگذار پاک کرد، زمان زیادی برد.

- Advertisement -

خاندوزی افزود:

خوشبختانه با کمک دبیرخانه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت موفق شدیم به یک منظر تنظیم‌گرانه مثبت و در عین حال کاملا منضبط و مطابق با مقتضیات اقتصاد کشور در زمینه رمز ارزها برسیم، به نحوی که این پدیده موجب هیچ گونه آشوب در نظام اقتصادی ایران نشده و از حالت نظارت‌ناپذیری سابق نیز خارج شود.

به گفته وزیر اقتصاد، متن نهایی مربوط به سند رمزارزش‌ها، با نگاه توامان به هر دو وجه، در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت نهایی شده است و تنها یکی دو بند آن به مجوز مقام قانون‌گذار نیاز دارد که به مرجع مربوطه ارجاع داده خواهد شد.

وی در این رابطه گفت:

امیدوارم با شکل گیری هر چه سریع تر اولین سند رسمی و جامع مربوط به رمز ارزها در کشور، به سمتی برویم که بتوانیم بهره مناسب را از پدیده‌ای ببریم که در صورت انفعال، ممکن است روزی به عنوان یک تهدید عمل کند.

خاندوزی در آخر به اثرات مثبت احتمالی رمزارزها در برخی از کارها اشاره کرد و خاطرنشان کرد در عین حال، باید مراقب برخی وجوه دیگر این پدیده نو بنیاد در کل اقتصاد جهان باشیم.

نظر شما در رابطه با سند رمزارزش ها چیست؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان