حواستان به این سه اتفاق مهم در ماه جولای باشد

خانهاخبارحواستان به این...

آنچه می‌خوانید...

اعضای جامعه کریپتو با دقت کامل منتظر سه اتفاق مهم ماه جولای هستند که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در مسیر حرکتی بازار ارزهای دیجیتال و همچنین اقتصاد کلان آمریکا در سال جاری داشته باشد.

روز 13 جولای، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ماهانه اعلام می‌شود که در حقیقت نشان دهنده نرخ تورم خواهد بود. در 26 و 27 جولای، بانک مرکزی تصمیم خواهد گرفت که آیا نرخ بهره را افزایش دهد یا خیر و در 28 جولای نیز GDP یا تولید ناخالص داخلی آمریکا منتشر می‌شود که از طریق آن می‌توان فهمید آیا این کشور در آستانه رکود قرار دارد یا خیر.

- Advertisement -

13 جولای: نرخ تورم و اعلام شاخص قیمت مصرف کننده

مایکل ون دی پوپ، مدیرعامل شرکت کریپتویی ایت گلوبال به دنبال کنندگان خود در توییتر گفت که جامعه کریپتو کاملا روی اخبار داده های CPI در هفته آینده متمرکز هستند. وی همچنین ادامه داد که اگر اخبار خوبی در این زمینه منتشر شود احتمالا بیت کوین سطح 20000 دلاری را پس خواهد گرفت و هدف بعدی آن 23000 دلار خواهد بود.

توییت ون دی پوپ

هم‌بنیانگذار پلتفرم کریپتو آمادمی نیز به دنبال کنندگان خود و اعضای جامعه گفت که حواسشان به 13 جولای باشد. وی همچنین افزود که پایین آمدن نرخ تورم می‌تواند کاتالیزور خوبی برای حرکت صعودی بیت کوین باشد. CPI یکی از ابزار محاسبه کننده نرخ تورم است که از اندازه گیری میانگین تغییرات قیمت مصرف کننده بر اساس کالاها و خدمات خریداری شده توسط خانواده ها محاسبه می‌شود.

افزایش نرخ تورم می‌تواند تقاضا برای ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد چرا که مصرف کنندگان و اعضای جامعه کریپتو بیشتر از قبل برای پرداخت هزینه ها و کالاهای مورد نیاز خود باید خرج کنند. گفتنی است که بیت کوین در سال 2008 و در حین بحران مالی جهانی ایجاد شد و به دلیل کمیابی و موجودی ثابتش، بسیاری آن را ابزاری برای مقابله با تورم می‌دانستند. با این حال در چند وقت اخیر این ارز رفتاری مشابه با دارایی های سنتی و بازار سهام از خود نشان داده است.

26 و 27 جولای: نرخ بهره

پس از افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در ماه ژوئن که بیشترین افزایش در 28 سال اخیر محسوب می‌شد، انتظار می‌رود در ماه های آینده باز هم شاهد افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باشیم. افزایش نرخ بهره یکی از ابزار اصلی فدرال رزرو و بانک های مرکزی در جهان برای مقابله با تورم از طریق آهسته کردن اقتصاد کشور است. افزایش نرخ بهره باعث افزایش هزینه ها در وام گیری و وام دهی می‌شود و بدین ترتیب مصرف کنندگان و کسب و کارها انگیزه کمتری برای وام گرفتن و وام دادن پیدا می‌کنند.

این اتفاق همچنین تاثیر و فشار منفی روی دارایی های ریسکی مانند بازار کریپتو خواهد گذاشت، بدین ترتیب سرمایه گذاران و اعضای جامعه می‌توانند تنها با گذاشتن سرمایه خود در حساب های کم ریسک و با نرخ بهره پایین، سود کسب کنند. انتظار می‌رود در این ماه، کمیته بازارهای آزاد فدرال رزرو، نرخ بهره را به میزان 0.5 یا 0.75 % افزایش دهد. این در حالی است که مدیرعامل شرکت کامپاند کاپیتال انتظار دارد نرخ بهره بیش از این مقدار افزایش یابد.

افزایش نرخ بهرع در ماه جولای

28 جولای: آیا شاهد رکود اقتصادی خواهیم بود؟

روز 28 جولای، اداره تحلیل و بررسی اقتصاد آمریکا گزارشی را از داده های مربوط به تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال 2022 منتشر خواهد کرد. پس از آن که در فصل اول سال 2022، GDP آمریکا کاهش 1.6 درصدی را ثبت کرد، اکنون شعبه فدرال رزرو در شهر آتلانتا گزارشی را منتشر کرده است و انتظار دارد در سه ماهه دوم سال شاهد کاهش 2.1 درصدی این شاخص باشیم. اگر برای دومین بار متوالی شاهد کاهش GDP در آمریکا باشیم، می‌توان گفت که این کشور به طور فنی در رکود قرار گرفته است.

اعضای جامعه کریپتو باید به این موضوع توجه داشته باشند که در صورت رخ دادن چنین اتفاقی به احتمال فراوان در سال 2023 به صورت رسمی اعلام شود که آمریکا دچار رکود اقتصادی شده است. در همین راستا بیت کوین اولین رکود را تجربه خواهد کرد و احتمالا با روند نزولی گسترده تری همراه شود.

روزنه امید؟

علیرغم پیش بینی های مبهم از وضعیت اقتصاد کلان در این ماه، برخی از بزرگ ترین کارشناسان حوزه کریپتو معتقدند که سقوط اخیر به صورت کلی برای این صنعت خوب و مفید بوده است. اریک وورهیس، کارشناس و مدیرعامل شرکت شیپ شیفت این حوزه می‌گوید که سقوط اخیر بازار ارزهای دیجیتال اصلا باعث نگرانی وی نشده است چرا که دلیل اصلی این اتفاق فاکتورهای اقتصادی کلان و خارج از بازار کریپتو بوده است.

توییت اریک وورهیس

افراد دیگری نیز با این نظر موافق هستند و کیاو وانگ یکی از اعضای دائو Alliance گفته است که اعضای جامعه کریپتو باید بدانند که این اتفاق تا چه حدی برای بازار صعودی است. چرا که تنها دلیل سقوط بازار از وضعیت اقتصاد کلان نشات گرفته است و به خود بازار کریپتو ارتباطی ندارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان