بررسی ۳ دلیل احتمالی که از سقوط بیشتر قیمت BNB خبر می‌دهند

خانهاخباربررسی ۳ دلیل...

آنچه می‌خوانید...

روز 13 فوریه، قیمت BNB، توکن بومی بایننس بدترین عملکرد روزانه خود از نوامبر 2022 را به نمایش گذاشت و با سقوط 8.5 درصدی به محدوده 285 دلاری رسید. از آن زمان تاکنون و همراه با دیگر ارزهای بازار، BNB سقوط خود را جبران کرده و اکنون در سطح 320 دلاری قرار دارد اما کارشناسان معتقدند که همچنان احتمال سقوط بیشتر این ارز دیجیتال وجود دارد.

قیمت BNB الگوی سه‌گوش افزایشی را شکست

به نقل از کوین تلگراف، ریزش قیمت BNB در روزهای گذشته با شکست الگوی سه‌گوش افزایشی همراه شد. این ارز روز 9 فوریه شکست الگو را تکمیل کرد و در روزهای بعدی با سقوط بیشتر، به نحوی آن را تأیید کرد. سه‌گوش افزایشی یک الگوی تکنیکال نزولی است که از قرار گرفتن قیمت در محدوده دو خط روند صعودی در بالا و پایین قیمت تشکیل می‌شود.

نمودار قیمت BNB

بر اساس تحلیل تکنیکال، هدف قیمتی این الگو معمولاً حداکثر فاصله دو خط روند صعودی از ناحیه شکست در نظر گرفته می‌شود. درنتیجه این اصل، قیمت BNB ممکن است تا سطح 250 دلاری با ریزش همراه شود که نشان از سقوط 15 درصدی قیمت این ارز خواهد داشت. باید اشاره داشت که سطح 250 دلاری در ماه‌های مه، سپتامبر و نوامبر 2022 به‌عنوان حمایت BNB عمل کرده و تکرار دوباره آن دور از ذهن نیست.

فشار کمیسیون بورس آمریکا بر دلار بایننس

فشار فروش گسترده و اولیه بر BNB در پی فشار کمیسیون بورس و اخطاریه شکایت این نهاد از شرکت پکسوس، صادرکننده دلار بایننس ایجاد شد. این نهاد دولتی پکسوس را متهم به صدور و لیست کردن استیبل کوینی کرده است که ازنظر آنها اوراق بهادار ثبت نشده است. پکسوس تمامی این اتهامات را رد کرده و اشاره داشته است که در صورت لزوم کار را به دادگاه خواهد کشاند.

هولدرهای BUSD

علیرغم رد اتهامات، بازار و سرمایه‌گذاران نسبت به این اخبار جبهه دفاعی گرفته و تعداد آدرس‌های هولدر هزار تا 10 میلیون توکن BUSD به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافت و بیش از 207 میلیون دلار BUSD نیز دامپ شد.

پلتفرم تحلیلی سنتمینت دراین‌باره اشاره داشت که میزان سقوط هولد شدن این استیبل کوین بسیار قابل‌توجه بوده، آن‌هم در زمانی که دیگر استیبل کوین‌های برتر بازار مانند تتر و یو اس دی سی شاهد انباشت از سمت هولدرها بوده‌اند.

این پلتفرم همچنین افزود که احتمال شکایت کمیسیون بورس از شرکت پکسوس، یکی از دلایل مهم سقوط قیمت BNB بوده است. باید توجه داشت که هم‌زمان با سقوط قیمت، حجم معاملات این ارز به اوج ماهانه رسیده که می‌تواند دلیلی برای سقوط بیشتر قیمت باشد.

مطلب مفید: هوش مصنوعی غیرمتمرکز (Decentralized AI) چیست؟

حجم معاملات BNB

فروش BNB توسط نهنگ‌ها در پی ایجاد FUD

از دیدگاه آن چین، احساسات تمامی دسته‌های سرمایه‌گذاران BNB نسبت به هولد این ارز ضعیف شده است. تمامی سرمایه‌گذاران از ماهی‌ها (سرمایه‌گذاران بسیار کوچک) گرفته تا نهنگ‌ها توکن‌های خود را دامپ کرده و به فروش رسانده‌اند. گفتنی است که تعداد آدرس‌های هولدر 0.001 تا 10 میلیون BNB در ماه ژانویه سقوط قابل‌توجهی داشت و هنوز موفق به جبران نشده است. چنین موضوعی می‌تواند احتمال سقوط قیمت BNB در ماه فوریه را افزایش دهد.

البته باید توجه داشت که تعداد آدرس‌های هولدر 10 هزار تا 100 هزار BNB با روند بازگشتی همراه بوده که نشان از خرید در کف قیمتی توسط نهنگ‌ها دارد.

آدرس‌های هولدر 10 هزار تا 100 هزار BNB

پلتفرم سنتیمنت معتقد است که روند نزولی فعلی این ارز تنها برای کوتاه‌مدت خواهد بود و فشارهای کمیسیون بورس باعث ایجاد FUD در کوتاه‌مدت خواهد شد. این پلتفرم اشاره داشت که ممکن است شاهد ترس گسترده سرمایه‌گذاران و فروش سنگین از سمت آنها باشیم اما ناگهان همه‌چیز در روز جمعه برای بایننس به حالت عادی بازگردد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان