top banner adv

بررسی ۳ دلیل که از سقوط احتمالی توکن QNT پس از رشد 450 درصدی خبر می‌دهند

بررسی ۳ دلیل که از سقوط احتمالی توکن QNT پس از رشد 450 درصدی خبر می‌دهند
0
بازدید : 9394

به نظر می‌رسد قیمت توکن بومی شبکه کوانت، QNT پس از یک حرکت صعودی قابل توجه در 4 ماه گذشته اکنون آماده برای یک روند نزولی شدید آماده می‌شود. به نقل از کوین تلگراف، QNT در چهار ماه اخیر رشد 450 درصدی را ثبت کرد. اکنون این دیدگاه نزولی از چندین فاکتور درون زنجیره‌ای و تکنیکالی نشات می‌گیرد و همگی نشان از احتمال سقوط قدرتمند قیمت خبر می‌دهند. در ادامه به بررسی سه دلیل احتمالی برای این اتفاق خواهیم پرداخت.

نمودار QNT
نمودار QNT

کاهش تعداد آدرس‌های فعال کوانت

به طرز قابل توجهی، حرکت صعودی قیمت این توکن با افزایش تعداد آدرس‌های فعال شبکه همراه شده بود. این شاخص نشان دهنده آدرس‌های منحصر به فرد در شبکه است که به عنوان ارسال کننده یا دریافت کننده حضور دارند.

در تاریخ 17 اکتبر، تعداد آدرس‌های کوانت به اوج تازه‌ای در 10949 رسید. این در حالی است که چهار ماه پیش تعداد آدرس‌ها 5850 بود. با این حال شاخص در دو روز گذشته ریزش سنگینی داشته و به 6800 رسیده است. در همین مدت قیمت QNT نیز با ریزش 25 درصدی به 171 دلار رسیده است. چنین چیزی حاکی از آن است که تریدرها در حال سیو سود هستند.

آدرس‌های فعال شبکه کوانت
آدرس‌های فعال شبکه کوانت

هدف نزولی قیمت

سیو سود در بازار کوانت در حالی ایجاد شده است که اندیکاتور RSI از 70 عبور کرده و در ناحیه اشباع خرید قرار گرفته است. این ناحیه الزاما به معنای بازگشت و روند نزولی نیست اما نشان از دارد که قیمت سریع تر از انتظار رشد داشته و در نتیجه احتمال یک اصلاح قیمتی افزایش می‌یابد.

روز 17 اکتبر، RSI در نمودار QNT تا محدوده 65 اصلاح کرد و قیمت نیز همزمان به سمت 185 دلار و سطح 23.6% فیبوناچی اصلاحی حرکت کرد.

مطلب مفید: دو کوان: مسئولیت کامل سقوط ترا را برعهده می‌گیرم

بیشتر بخوانید : پذیرش گسترده پرداختهای کریپتو در جهان

در ماه اوت 2021، سطح 185 دلاری نقش حمایتی خوبی ایفا کرده‌ بود اما با توجه به سیو سود سرمایه گذاران، ممکن است موفق  نشود برای مدت طولانی دوام بیاورد و در ادامه شاهد سقوط به محدوده حمایتی 137 تا 150 دلاری باشیم. این محدوده میان سطوح 38.2 و 50% فیبوناچی و همچنین میانگین 50 روزه قرار دارد. بدین ترتیب انتظار می‌رود در این ناحیه شاهد حمایت خوبی برای QNT باشیم.

کاهش نهنگ‌های QNT

در زمان افزایش 450 درصدی قیمت QNT، تعداد آدرس‌هایی که بین 100 تا 1000 توکن را هولد می‌کردند نیز به شدت افزایش یافت. با این حال، در تاریخ 16 اکتبر شاهد سقوط این شاخص نیز بودیم و یک روز قبل از کاهش قیمت و آدرس‌های فعال شبکه، تعداد نهنگ‌ها نیز کاهش یافت. در همین حین تعداد آدرس‌های هولدر 1000 تا 10000 توکن نیز کاهش یافت که نشان می‌دهد کاهش ابتدایی مربوط به انباشت بیشتر توسط هولدرهای بزرگ تر نبوده و در کل فرایند توزیع در جریان بوده است.

بیشتر بخوانید : چه بر سر قیمت بیتکوین خواهد آمد؟صعود یا نزول

به عبارتی دیگر، نهنگ‌های QNT به دلیل احتمال سقوط قیمت دارایی‌های خود را به فروش رساندند و این احتمال را به وجود آوردند که در روزها و ماه‌های آتی شاهد سقوط بیشتر قیمت به سمت محدوده تکنیکالی ذکر شده باشیم.

بیشتر بخوانید : هش ریت بیت کوین رکورد زد؛ 31.69 % افزایش آن هم تنها در یک روز

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x