سواپ (Swap) ارز دیجیتال یا تعویض توکن چیست؟

آنچه می‌خوانید...

ارزهای دیجیتال روز به روز به جریان اصلی سرمایه‌گذاری در بین افراد تبدیل می‌شوند. چرا که برخی از موانع و مشکلات اولیه‌ای که مانع از فعالیت در آن‌ها می‌شدند، کم کم فروکش کرده‌اند. چنانچه در سال‌های اخیر شاهد نوآوری‌های متعددی برای ساده‌سازی مدیریت و استفاده از دارایی‌های دیجیتال به‌صورت آنلاین بوده‌ایم و سواپ ارز دیجیتال یکی از آن‌هاست.
صرافی‌های ارزهای دیجیتال به‌طور سنتی روش اصلی برای مبادله رمز ارزها بوده‌اند. اما اکنون تعویض ارز دیجیتال به‌عنوان یک گزینه ساده‌تر در دسترس همگان قرار دارد. برای شناخت بیشتر تعویض یا سواپ رمز ارزها و نحوه استفاده از آن، تا پایان این مطلب همراه فکت کوینز بمانید.

سواپ ارز دیجیتال چیست؟

سواپ ارز دیجیتال به معنی مبادله انواع توکن بین دو طرف معامله، از یک بلاک چین به بلاک چین دیگر است. مبادله توکن‌ها را می‌توان در صرافی‌ها و پلتفرم‌های توکن سواپ انجام داد.

در حال حاضر مبادله توکن که تاکنون یک فرآیند خسته‌کننده و گران تلقی می‌شد، به طرز چشمگیری بهبود یافته است. این در حالی است که انواع مختلفی از روش‌های مبادله وجود دارد. اما تعویض یا معامله مستقیم توکن برای بسیاری از سرمایه‌گذاران مناسب خواهد بود. یک معامله مستقیم که شامل معامله دو یا چند توکن با یکدیگر است، از طریق یک سرویس سواپ صورت می‌پذیرد.

سواپ ارز دیجیتال بین بلاک چین‌ها


فناوری بلاک چین امکان ایجاد توکن‌های سفارشی را فراهم می‌کند. در حال حاضر بیش از 10 هزار ارز دیجیتال فعال و منحصر به فرد در حال استفاده است. در حالی که برخی از توکن‌ها به عنوان میم کوین ایجاد شده‌اند، برخی دیگر در فعالیت‌های تجاری استفاده می‌شوند. اکثر این توکن‌ها برای افزایش سرمایه در پروژه‌های مختلف غیرمتمرکز استفاده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: نهنگ ارز دیجیتال چیست؟ بزرگترین نهنگ بازار ارز دیجیتال کیست؟

سواپ ارز دیجیتال چه کارایی دارد؟

همان‌طور که سرمایه‌گذاران ممکن است سهام، اوراق قرضه و سایر دارایی‌ها را برای کسب سود بخرند و بفروشند، می‌توانند از طریق تعویض توکن هم سود ببرند. سرمایه‌گذاران شاید باور داشته باشند که ارزش یک توکن خاص به میزان قابل توجهی افزایش نخواهد یافت. بنابراین ممکن است بخواهند توکن‌ها را تعویض کنند.
تعویض رمز ارزها می‌توانند مزایای مالی فوق‌العاده‌ای را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشند. از آنجایی که این شرایط و مزایا می‌تواند هر از چند گاهی تغییر کنند؛ بنابراین تعویض رمز ارزها سرمایه‌گذاران را قادر می‌سازد تا بر اساس اهداف خود از جذاب‌ترین شرایط استفاده نمایند.

روش کار سواپ ارز دیجیتال


سرمایه‌گذاران قبل از معرفی پلتفرم‌های سواپ ارز دیجیتال تنها می‌توانستند توکن‌ها را از طریق یک فرآیند پیچیده و چندمرحله‌ای مبادله کنند. اما پلتفرم‌های سواپ به‌طور چشمگیری امکانات سرمایه‌گذاران را بهبود بخشیده‌اند. به‌عنوان مثال، تعویض توکن علاوه بر اجتناب از کارمزدهای خاص، ممکن است برای معاملات روزانه ارزهای دیجیتال هم سودمندتر باشد. زیرا می‌تواند به‌صورت آنی انجام شود.

سواپ ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

هنگام تعویض توکن‌ها در یکی از پلتفرم‌های موجود، کار به‌صورت خودکار برای شما انجام می‌شود. این بدان معناست که حتی سرمایه‌گذاران جدید نیز می‌توانند بدون نیاز به غرق شدن در مفاهیم و اصطلاحات فنی از مزایای یک مبادله ساده بهره‌مند شوند. با این حال، قبل از اینکه از تعویض رمز ارزها برای مبادله دارایی‌های خود استفاده کنید، منطقی است که درباره نحوه عملکرد فرآیند سواپ توکن بیشتر بدانید.

در روزهای اولیه ترید ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذارانی که می‌خواستند کوین X را با کوین Y معامله کنند، ابتدا باید جفت ارز X/Y را پیدا می‌کردند. اگر این جفت ارز در دسترس نبود، مبادله توکن‌ها با ارز فیات یک اقدام ضروری بود. این کار به ناچار منجر به پرداخت چندین کارمزد تراکنش می‌شد که سود معاملات را کاهش می‌داد.

فرآیند سواپ ارز دیجیتال در یک پلتفرم اختصاصی تا حد زیادی ساده است و نیاز به پرداخت هزینه‌های غیرضروری را از بین می‌برد. این پلتفرم‌ها درواقع رمز ارزها را به‌صورت آنی مبادله می‌کنند. هر پلتفرم چیدمان و رابط کاربری منحصر به فرد خود را دارد. بنابراین فقط باید جفت ارز مورد نظر و مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید.
پلتفرم نیز تراکنش را از طرف شما تکمیل می‌کند و تمام مراحل را به‌صورت خودکار انجام می‌دهد. علاوه بر این، معامله‌گر تنها مسئول پرداخت یک کارمزد تراکنش است و بنابراین سود قابل توجهی کسب می‌کند.

بیشتر بخوانید: DYOR در ارز دیجیتال چیست؟ چرا باید در مورد پروژه تحقیق کنیم؟

مزایای تعویض ارز دیجیتال

برخی از سرمایه‌گذاران معمولا ارزهای دیجیتال خود را به‌عنوان سرمایه‌گذاری بلندمدت نگهداری می‌کنند. در عین حال نمی‌توان مزایای مالی مرتبط با معاملات کوتاه‌مدت را هم از نظر دور داشت. اما با وجود صرافی‌های سنتی و پلتفرم‌های مبادله توکن، چرا باید تعویض ارز دیجیتال را انتخاب کنید؟ این فرآیند چندین مزیت استراتژیک را ارائه می‌دهد که بهتر است آن‌ها را قبل از انجام مبادله بعدی خود بشناسید.

1. یک فرآیند ساده

در حالی که فرآیندهای مورد استفاده توسط برخی صرافی‌های ارزهای دیجیتال در طول سال‌ها تکامل یافته‌اند، اما معمولا پیچیده هستند و انجام آن‌ها به مراحل متعددی نیاز دارد. این امر ممکن است برخی از سرمایه‌گذاران جدید را از ورود به بازارهای ارزهای دیجیتال باز دارد و فعالیت سرمایه‌گذاران باتجربه را هم محدود کند.
پلتفرم‌های توکن سواپ یک راه‌حل ساده ارائه می‌دهند که فقط یک مرحله را شامل می‌شود. سرمایه‌گذاران به سادگی باید جزئیات معامله مورد نظر خود را در پلتفرم وارد کنند تا فرایند تعویض، بدون نیاز به هیچ اقدام اضافی توسط معامله‌گر انجام شود.

2. بدون هزینه‌های غیرضروری

صرافی‌های ارزهای دیجیتال معمولا از شما می‌خواهند تا یک جفت ارز معاملاتی را انتخاب کنید. این جفت ارز شامل رمز ارزی است که می‌خواهید بفروشید و رمز ارزی که می‌خواهید خریداری کنید. به‌طور کلی، کوین اصلی شما باید با جفت ارز مبادله شود، سپس سواپ ارز دیجیتال با کوین مورد نظر انجام خواهد شد.
هر معامله می‌تواند کارمزد جداگانه‌ای داشته باشد که تاثیر مستقیمی بر سودآوری شما دارد. از آنجایی که تعویض ارز دیجیتال یک تراکنش واحد است، کارمزدها برای افزایش سود مالی هر سرمایه‌گذار به حداقل می‌رسد.

مزایای سواپ ارز دیجیتال

3. نتایج آنی

بازار ارزهای دیجیتال با نوسانات گسترده آن شناخته می‌شود. این امر می‌تواند ترید ارز دیجیتال را سودآور کند، اما میزان سود مستقیما تحت تاثیر قیمت دقیق ارزها در زمان اجرای معامله در صرافی قرار دارد.
به‌طور کلی فرآیند چندمرحله‌ای یک مبادله ساده دست‌وپا گیر و زمان‌بر است و زمان‌بندی دقیق اجرای آن به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود. از سوی دیگر، تعویض رمز ارزها به‌صورت آنی انجام می‌شود و کنترل بیشتری را به معامله‌گران برای زمان‌بندی و سودآوری بهینه ارائه می‌دهد.

4. حریم خصوصی و امنیت

هنگامی که توکن‌ها را تعویض می‌کنید، تراکنش در یک شبکه بلاک چین تکمیل خواهد شد. برای برخی از پلتفرم‌های مبادله، این یک محیط امن و خصوصی است که هم‌تراز صرافی‌های ارزهای دیجیتال خواهد بود.

معایب تعویض ارز دیجیتال

در حالی که سواپ رمز ارزها مزایای قابل توجهی دارد، اما برخی نکات منفی هم هست که باید آن‌ها را در نظر گرفت. توجه داشته باشید هر سرویس سواپ دارای عملکردهای متفاوتی است که باعث ایجاد تمایز در سرعت، امنیت، در دسترس بودن مبادله رمز متقابل و موارد دیگر خواهد شد. بنابراین، ضروری است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد استفاده از خدمات مبادله موجود، پلتفرم‌ها را از نزدیک بررسی کنید. بیایید نگاهی به برخی از خطرات احتمالی در این روش داشته باشیم.

1. اسلیپیج

نوسانات قیمت می‌تواند به نفع یک معامله‌گر باشد، اما گاهی اوقات زیان‌آور و پرهزینه هم هست. اسلیپیج (Slippage) یا «لغزش قیمت» به تغییر ارزش یک توکن در بین زمان ارسال درخواست تراکنش و تایید آن اشاره دارد. بنابراین کند بودن سرعت پردازش با افزایش احتمال اسلیپیج همراه خواهد بود. البته برخی از پلتفرم‌ها ممکن است نرخ ارز ثابتی را ارائه دهند که پتانسیل منفی مرتبط با اسلیپیج را از بین می‌برد.

اسلیپیج در سواپ ارز دیجیتال

2. نگرانی‌های حریم خصوصی در پلتفرم عمومی

در حالی که بسیاری از پلتفرم‌های سواپ هم حریم خصوصی و هم امنیت را توامان ارائه می‌دهند، اما برخی نیز از ارائه این ویژگی ناتوان هستند. بنابراین وقتی توکن‌ها را بر روی پلتفرمی تعویض می‌کنید که تراکنش‌های آن برای عموم قابل مشاهده است، حریم خصوصی شما احتمالا نقض خواهد شد. این نقطه ضعف را می‌توان با تحقیق کامل بر روی پلتفرم‌های سواپ ارز دیجیتال قبل از انتخاب آن‌ها از بین برد.

بیشتر بخوانید: روانشناسی بازار ارز دیجیتال چیست و چرا مهم است؟

3. انعطاف‌ ناپذیری

اگر یک سرویس از قراردادهای هوشمند برای تعویض رمز ارزها استفاده کند، ممکن است محدودیت‌هایی برای جفت ارزهای موجود به وجود آید. در عین حال ممکن است ضرب‌الاجل‌های سختی هم وجود داشته باشد که معامله‌گران باید از آن‌ها پیروی کنند.
از دست دادن چنین مهلت‌هایی می‌تواند به برگشت توکن‌ها یا فریز شدن آن‌ها منجر شود. البته استفاده از قراردادهای هوشمند در پلتفرم‌های تعویض توکن به‌عنوان یک استاندارد جهانی مطرح نیست. بنابراین معامله‌گران باید گزینه‌های خود را برای جلوگیری از این خطر بررسی کنند.

تعویض توکن، مبادلات اتمی یا مهاجرت توکن؟

سه روش اصلی برای تبادل ارزهای دیجیتال وجود دارد. اولی تعویض یا سواپ ارز دیجیتال است که تاکنون مورد بحث قرار گرفت و انعطاف‌پذیری، سادگی و مقرون به صرفه بودن را به معامله‌گر ارائه می‌دهد. با این حال، چگونه با مبادلات اتمی (Atomic Swap) یا مهاجرت توکن (Token Migration) مقایسه می‌شود؟
در روش مهاجرت توکن، ارزهای دیجیتال یک بلاک چین با توکن‌های موجود در بلاک چین دیگر مبادله می‌شوند. در روش سواپ نیز یک توکن موجود را با دیگری مبادله می‌کنید. با این حال، در روش مهاجرت توکن، توکن جایگزین روی بلاک چین دیگر ایجاد می‌شوند که ممکن است جدید باشند یا نباشند.

سواپ ارز دیجیتال در مقابل سایر روش‌ها


مبادلات اتمی نیز شامل خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال عرضه‌شده در شبکه‌های مختلف بلاک چین از طریق قراردادهای هوشمند است. این یک تراکنش همه یا هیچ است، به این معنی که کل تراکنش باید به‌طور کامل اجرا شود، در غیر این صورت هیچ بخشی از آن اجرا نخواهد شد. هیچ شخص ثالثی درگیر مبادلات اتمی نیست. به همین دلیل، کارمزدی بابت تراکنش‌ها دریافت نمی‌شود.
توکن سواپ، مبادلات اتمی یا مهاجرت توکن همگی نتیجه نهایی مشابهی دارند، زیرا امکان مبادله یک کوین را با کوین دیگر فراهم می‌کنند. با این حال، از تفاوت‌های کلیدی در عملکرد خود برخوردار هستند. همان‌طور که خدمات و پلتفرم‌های تعویض توکن را بررسی می‌کنید، این تفاوت‌ها را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید: فروش جمعی ارز دیجیتال (Cryptocurrency Crowdsale) چیست؟

نحوه سواپ ارز دیجیتال

پس از تعیین اینکه تعویض یک ارز با ارز دیگر به نفع شماست، موضوع چگونگی دستیابی به آن هدف در کانون توجه قرار می‌گیرد. چند روش برای تعویض رمز ارزها ازجمله فرآیند دستی توسط خودتان یا تعویض کامل در یک صرافی به‌صورت خودکار وجود دارد. بنابراین قبل از اینکه به جلو حرکت کنید، باید این دو روش سواپ ارز دیجیتال را کاملا بشناسید.

1. تعویض رمز ارز در صرافی

هنگامی که ارزها را در یک صرافی تعویض می‌کنید، جزئیات سواپ مورد نظر خود را در رابط صرافی وارد می‌کنید. در پشت صحنه، صرافی یک کیف پول جدید ایجاد کرده و توکن‌های تعویض شده را به آن منتقل می‌کند. سپس کیف پول قدیمی که توکن‌ها در ابتدا در آن ذخیره می‌شدند، ناپدید می‌شود.
پس از تکمیل این روش، می‌توانید برنامه‌های دیگری برای ذخیره، تربد یا تبدیل توکن‌های خود داشته باشید. این یک فرآیند کاملا شفاف است که همه هزینه‌های آن از قبل مشخص خواهد شد.

سواپ ارز دیجیتال در صراف‌ها

2. تعویض رمز ارز توسط خودتان

وقتی خودتان توکن‌ها را تعویض می‌کنید، باید پلتفرم یا شخص مورد نظر را برای انجام مبادله شناسایی کنید. آن شخص یا صرافی دستورالعمل‌هایی را برای دسترسی یا دانلود کیف پول حاوی ارزهای جدید به شما ارائه دهد. در همان زمان، باید کیف پول حاوی توکن‌های قدیمی را به آدرس دیجیتال گیرنده منتقل کنید.
توجه داشته باشید که در هنگام انتقال کیف پول و توکن ممکن است اشتباهاتی رخ بدهد. علاوه بر این، این اشتباهات کاملا دائمی هستند که می‌توانند به ضرر مالی قابل توجهی منجر شوند. علاوه بر این، بر اساس جفت ارزهایی که ردوبدل می‌شوند، این فرآیند ممکن است حتی پیچیده‌تر باشد.

بهترین پلتفرم‌های سواپ ارز دیجیتال

همان‌طور که می‌دانید، پلتفرم تعویض رمز ارزی که انتخاب می‌کنید، تاثیر قابل توجهی بر تجربه شما خواهد داشت. این انتخاب در میزان کارمزدها، فرآیندهای تراکنش، جفت ارزها، امنیت، حریم خصوصی و موارد دیگر نقش دارد.
شما می‌توانید ساعت‌هایی طولانی را صرف تحقیق درباره همه پلتفرم‌های موجود کنید. اما صرفه‌جویی در زمان با تمرکز بر پلتفرم‌های برتر کاملا منطقی خواهد بود. بیایید نگاهی به برخی از پلتفرم‌های پیشرو در زمینه تعویض ارز دیجیتال داشته باشیم.

1. بای بیت (Bybit)

بای بیت یک صرافی محبوب و قابل اعتماد است که تعویض رمز ارزها را از طریق پورتال وب 3 خود ارائه می‌دهد. شما در بای بیت می‌توانید توکن‌ها را با بهترین نرخ ممکن و تنها با یک کلیک تعویض کنید. این پلتفرم راهنمای جامعی دارد که به کاربران در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک می‌کند. همچنین می‌توانید به مرکز راهنمای بای بیت دسترسی داشته باشید یا در صورت داشتن هرگونه مشکل در تعویض ارزها با پشتیبانی مشتریان 24 ساعته آن‌ها تماس بگیرید.

سواپ ارز دیجیتال در بای بیت

2. یونی سواپ (Uniswap)

یونی سواپ از سایر پلتفرم‌های مبادله توکن متمایز است زیرا بر اساس کد منبع باز عمل می‌کند. از آنجایی که یونی سواپ یک پلتفرم غیرمتمرکز است، معامله‌گران کنترل کامل بر دارایی‌های خود را تا زمان اجرای سفارش خواهند داشت.
این پلتفرم کوین‌های مشابه را با هم جمع می‌کند تا معاملات آنی را امکان‌پذیر سازد. یک کارمزد ثابت 0.3 درصدی (برای همه معاملات) وجود دارد که در ذخیره نقدینگی موثر است. زمانی که سرمایه‌گذاران سهم خود را در این استخرها می‌گذارند، می‌توانند درصد مشخصی از کارمزد را بر اساس سهم خود دریافت کنند. اسلیپیج ممکن است بر اساس اندازه نقدینگی استخر سرمایه‌گذاری باشد. استخرهای بزرگ‌تر خطر اسلیپیج کمتری دارند.

3. متامسک (MetaMask)

متامسک یک کیف پول غیرمتمرکز ارز دیجیتال است که بیشتر برای ذخیره، ارسال و دریافت دارایی‌های دیجیتال استفاده می‌شود. به همین دلیل، ممکن است برای تعویض توکن دستی هم استفاده شود. متامسک همچنین با پلتفرم‌های مختلف صرافی کار می‌کند.
شما می‌توانید کیف پول خود را به یک صرافی معین متصل کنید تا تراکنش‌ها ساده شوند. متامسک یک پلتفرم ساده دارد که فضای زیادی را در رایانه شما اشغال نمی‌کند. با این حال، کلیدهای خصوصی را در مرورگر معامله‌گر ذخیره می‌کند که می‌تواند یک نگرانی امنیتی باشد.

سواپ ارز دیجیتال در متامسک


علاوه بر این، متامسک یک کارمزد مبادله 0.875 درصدی دریافت می‌کند. هنگام استفاده از این پلتفرم باید از وب‌سایت‌‌های کپی آگاه باشید. هرگز عبارت بازیابی (seed) خود را به اشتراک نگذارید یا آن را به‌صورت دستی و پس از تنظیم کیف پول خود وارد نکنید.

بیشتر بخوانید: آموزش جامع و کامل کیف پول متامسک (Metamask)

4. پنکیک سواپ (PancakeSwap)

پنکیک سواپ مانند یونی سواپ با استفاده از استخرهای نقدینگی عمل می‌کند. به این معنی که معاملات بر اساس نقدینگی تکمیل می‌شود که می‌تواند بر اسلیپیج تاثیر بگذارد. با این حال، مشارکت وجوه در استخرهای نقدینگی به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا بخشی از کارمزد معاملات را به دست آورند.
از آنجایی که پنکیک سواپ یک پلتفرم غیرمتمرکز است، تراکنش‌ها از طریق کیف پول متصل شما انجام می‌شود. این پلتفرم کارمزد تراکنش 0.25 درصدی را از هر دو طرف تراکنش سواپ ارز دیجیتال دریافت می‌کند. بخشی از این کارمزد به‌صورت پاداش به تامین کنندگان نقدینگی پرداخت می‌شود.

5. سوشی سواپ (SushiSwap)

سوشی سواپ یک پلتفرم قدرتمند تعویض ارز دیجیتال است که پس از یونی سواپ طراحی شده و با بیش از 11 هزار جفت ارز کار می‌کند. کاربران می‌توانند کیف پول خود را به سوشی سواپ متصل کنند و توکن‌های خود را در پلتفرم ذخیره نمایند.
به منظور به اشتراک گذاشتن توکن‌ها از طریق سوشی سواپ، سرمایه‌گذاران باید حداقل مبلغ اولیه را به استخر وام بدهند. این مبلغ را می‌توان از طریق کمک‌های دیگر باز پس گرفت. سوشی سواپ یک کارمزد ثابت 0.3 درصدی برای همه تراکنش‌ها دارد. همچنین 0.25 درصد از همه کارمزدهای معاملات استخر را بین مشارکت‌کنندگان استخر نقدینگی تقسیم می‌کند.

سواپ ارز دیجیتال در سوشی سواپ

نکاتی قبل از سواپ ارز دیجیتال

هنگامی که از یک پلتفرم تعویض ارز دیجیتال استفاده می‌کنید، فرآیند مبادله می‌تواند هم ساده و هم سریع باشد. با این حال، نکات مهمی وجود دارد که قبل از تعویض رمز ارز باید به آن‌ها توجه داشت. این عوامل می‌توانند بر تجربه مبادله و همچنین سودآوری تراکنش شما تاثیر بگذارند.

1. مراقب هزینه‌های گس باشید

هزینه گس (Gas) همان کارمزد تکمیل تراکنش در شبکه بلاک چین است. این هزینه به‌طور خاص به ماینرهای رمز ارزها برای انرژی مصرف شده آن‌ها در مبادله کوین‌ها اختصاص می‌یابد. این انرژی برای امنیت و تایید مربوط به هر تراکنش مورد نیاز خواهد بود.
به‌طور کلی، برای همه تراکنش‌ها یک کارمزد پایه گس وجود دارد و هرگونه افزایش قیمت ممکن است به نوع معامله مرتبط باشد. همچنین ممکن است بتوانید هزینه گس بیشتری برای پردازش سریع‌تر تراکنش بپردازید.

2. هزینه‌های تعویض را بشناسید

هزینه مبادله توسط پلتفرم سواپ ارز دیجیتال دریافت می‌شود. فرآیند تعویض توکن در بلاک چین ممکن است در پلتفرم‌های مختلف به‌صورت متفاوت اجرا شود. این موضوع می‌تواند بر کارمزدی که ممکن است از شما دریافت شود نیز تأثیر بگذارد.
کارمزد مبادله در برخی از پلتفرم‌های سواپ بسته به جفت ارز مورد نظر متفاوت خواهد بود. برای پلتفرم‌هایی که به تامین کنندگان نقدینگی در ازای مشارکت در استخر پاداش می‌دهند، معمولا از محل کارمزدهای جمع‌آوری‌شده در مبادلات پاداش داده می‌شود. بنابراین، توجه به هزینه‌های مبادله و همچنین پاداش موجود بسیار مهم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: استفاده از سوشی سواپ ؛ آموزش گام به گام و دقیق این پلتفرم

3. از کیف پول مناسب استفاده کنید

قبل از اینکه بتوانید توکن‌ها را تعویض کنید، باید پول فیات را به ارز دیجیتال تبدیل کنید. این ارز سپس در یک کیف پول دیجیتال نگهداری می‌شود. کیف پول‌های متعددی برای مدیریت دارایی‌های شما وجود دارد. اما توجه داشته باشید که همه پلتفرم‌های مبادله توکن با همه کیف پول‌ها کار نمی‌کنند.
قبل از اینکه بتوانید تعویض ارز دیجیتال را انجام دهید، ممکن است لازم باشد ارزهای خود را به یک کیف پول پشتیبانی شده انتقال دهید.

کیف پول سواپ ارز دیجیتال

4. نقدینگی و اسلیپیج را در نظر بگیرید

بسیاری از صرافی‌های سواپ ارز دیجیتال به دلیل وجود استخرهای نقدینگی می‌توانند معاملات را تقریبا به شکل آنی انجام دهند. اساسا کاربران وجوه خود را به یک استخر اختصاص می‌دهند و برای انجام این کار پاداش دریافت می‌کنند. هنگامی که یک سواپ با موفقیت اجرا می‌شود، استخر نقدینگی از تراکنش پشتیبانی خواهد کرد. این امر از نیاز به یافتن یک شریک تجاری خاص در آن لحظه جلوگیری می‌کند. با این حال، نقدینگی موجود در استخر بر افزایش سرعت فرآیند تاثیر خواهد گذاشت.
استخرهای نقدینگی کوچک‌تر معمولا زمان طولانی‌تری برای تعویض رمز ارزها دارند. به نوبه خود، این خطر اسلیپیج را افزایش می‌دهد. همان‌طور که پلتفرم‌های سواپ را مقایسه می‌کنید، به اندازه نقدینگی استخرهای آن‌ها توجه داشته باشید.

5. امنیت را فراموش نکنید

واقعیت تاسف بار این است که مهاجرت و تعویض توکن با درجاتی از ریسک همراه است. به عنوان مثال، حملات هکری می‌تواند منجر به از دست دادن رمز ارزهای افراد شود. مسائل امنیتی همچنین ممکن است جزییات تراکنش را در معرض دید عموم قرار دهد.
برخی از پلتفرم‌های سواپ مشکلات امنیتی متعددی را تجربه کرده‌اند و برخی دیگر نیز با این مشکلات روبرو نشده‌اند. بنابراین تحقیق در مورد مکانیسم‌های امنیتی موجود و همچنین تاریخچه امنیتی یک پلتفرم گام‌های مهمی هستند که باید هنگام انتخاب یک پلتفرم برای سواپ ارز دیجیتال انجام دهید.

آیا سواپ توکن ارزش امتحان دارد؟

وقتی رمز ارزها را تعویض می‌کنید، در معرض خطراتی ازجمله مسائل امنیتی و ضررهای مربوط به لغزش قیمت قرار می‌گیرید. حریم خصوصی نیز ممکن است یک موضوع نگران‌کننده باشد. با این حال، تعویض ارز دیجیتال می‌تواند برای معامله‌گران کاملا سودآور باشد. علاوه بر این کسانی که در استخرهای نقدینگی مشارکت می‌کنند، می‌توانند با کسب پاداش از لحاظ مالی سود ببرند.

ارزش سواپ ارز دیجیتال


کاربران باید خطرات و مزایای بالقوه را برای تصمیم‌گیری فردی خود بسنجند. ویژگی‌ها و قابلیت‌های پلتفرم‌های مختلف تعویض کوین‌ها می‌تواند برخی از ریسک‌ها را به حداقل برساند و بازده را بهینه کند. به همین دلیل، هنگامی که از پلتفرم مناسب استفاده می‌شود، یک سواپ توکن ارزش امتحان کردن را خواهد داشت.

جمع‌بندی

نگهداری و معامله ارزهای دیجیتال هر دو می‌تواند سودآور باشد. مبادله ارز دیجیتال از لحاظ تاریخی فرآیندی خسته‌کننده بوده است که مانع از انجام آن توسط برخی سرمایه‌گذاران بی‌تجربه شد. اما پلتفرم‌های سواپ ارز دیجیتال فرآیندی سریع و ساده را ارائه می‌دهند. با توجه به سهولت نسبی مبادلات توکن و همچنین استفاده از پلتفرم سواپ برای کسب پاداش و تامین نقدینگی، این گزینه در حال حاضر ارزش بررسی شما را خواهد داشت.

سوالات متداول

آیا سواپ ارز دیجیتال انتخاب خوبی است؟

سواپ به عنوان یک راه حل فوری مناسب است. در بیشتر موارد ربطی به سود ندارد. وقتی می‌خواهید چیزی بخرید که باید DAI را بپردازید اما فقط ETH برای خرج کردن داشته باشد، زمان خوبی برای مبادله است. علاوه بر این، سواپ به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به دانش معامله، فیات و کریپتو را مبادله کنند.

سواپ کریپتو چه تفاوتی با معامله دارد؟

سواپ مشابه یک معامله است، اما تفاوت اصلی این است که ارز فیات درگیر نیست. اما نوعی معامله ارزهای دیجیتال است. در طی یک سوآپ، شما با یک ارز دیجیتال متفاوت از ارز دیجیتالی که خریداری می‌کنید، پرداخت می‌کنید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان