به دنبال افزایش قیمت بیت کوین، میانگین دارایی ماینرها و سرمایه‌گذاران از ضرر خارج شد

خانهاخباربه دنبال افزایش...

آنچه می‌خوانید...

پس از یک زمستان طولانی و سخت به نظر می‌رسد که ماینرهای بیت کوین و میانگین سرمایه‌گذاران این ارز در حال بازگشت به دوره در سودآور بودن این رمز ارز هستند. قیمت بیت کوین روزهای ابتدایی هفته با افزایش خوبی همراه شد و اکنون برای اولین بار پس از فروپاشی FTX در بالای سطح 21000 دلاری معامله می‌شود.

بازگشت سود به سرمایه‌گذاران و ماینرهای بیت کوین

به نقل از دی‌کریپت، چنین چیزی به معنای آن است که دوباره بیت کوین برای ماینرها سودآور است و آن‌ها می‌توانند با اطمینان نسبت به کسب سود، سخت‌افزارهای پرهزینه خود را به کار گیرند. علاوه بر آن میانگین هولدرهای بیت کوین نیز دیگر در زیان نیستند.

پلتفرم تحلیلی گلسنود تخمین زده است که قیمت تحقق یافته بیت کوین برای سرمایه‌گذاران فعلی 19700 دلار است. این در حالی است که در 155 روز اخیر، میانگین قیمت معاملاتی 18000 دلار بوده است. درنتیجه اکنون قیمت بالاتر از سطوح اشاره شده است و میانگین سرمایه‌گذاران در زیان نیستند.

این رالی صعودی به معنای آن است که ماینرهای بیت کوین نیز آرامش خاطر بیشتری دارند. استخراج بیت کوین استفاده از قدرت محاسباتی برای حل مسائل بسیار دشوار ریاضی در راستای تولید بیت کوین است. بنا بر داده‌ها، استخراج یک واحد از این ارز دیجیتال 18800 دلار هزینه دارد. با قرار گرفتن قیمت در محدوده 21000 دلاری اکنون شرکت‌های ماینینگ نیز می‌توانند باری دیگر با آرامش خاطر نسبت به کسب سود فعالیت‌هایشان را از سربگیرند.

مطلب مفید: بررسی عوامل تعیین‌کننده قیمت ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین هفته گذشته و پس از انتشار اخبار تورم آمریکا با رشد همراه شد. فدرال رزرو در طول سال 2022، همواره نرخ بهره را افزایش داد تا نرخ تورم را کاهش دهد و این اتفاق باعث سقوط قیمت دارایی‌های ریسکی ماندن سهام و بیت کوین شد. آخرین بار، فدرال رزرو در ماه دسامبر نرخ بهره را 0.5% افزایش داد که نسبت به دفعات گذشته و افزایش 0.75 درصدی بسیار مناسب برای بازار کریپتو در نظر گرفته شد.

اداره کار و آمار آمریکا در گزارش روز پنجشنبه خود درباره نرخ تورم آمریکا اشاره داشت که تورم از 7.1% به 6.5% کاهش داشته است. این اتفاق باعث اعتماد به نفس بیشتر در میان سرمایه‌گذاران شد و بسیاری بر این باورند که کاهش تورم، باعث کنار گذاشته شدن سیاست سخت‌گیرانه فدرال رزرو خواهد شد.

افزایش نرخ بهره در سال گذشته باعث بازار نزولی قدرتمندی شد و علاوه بر سرمایه‌گذاران و شرکت‌هایی مانند سلسیوس، تری اروز کاپیتال و …، ماینرهای بیت کوین نیز دچار بحران شدند. با این وجود، بزرگ‌ترین سقوط سال گذشته به FTX تعلق می‌گیرد. بحران نقدینگی صرافی باعث شد که FTX اعلام کند، سرمایه مشتریان به‌طور کامل پشتوانه ندارد. در ادامه برداشت‌ها را متوقف کرد و درنهایت اعلام ورشکستگی کرد.

اکنون نیز سم بنکمن فرید، مدیرعامل سابق صرافی متهم به هشت جرم مالیاتی مختلف شده و در انتظار برگزاری دادگاه است. باید اشاره داشت که اگر فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره پای خود را از روی گاز بردارد، سرمایه‌گذاران و ماینرهای بیت کوین دوباره دلیلی برای خوش‌بین بودن نسبت به بازار خواهند داشت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان