top banner adv

از سال ۲۰۲۱ تاکنون ۴.۶ میلیارد دلار اتریوم سوزانده شده است

از سال ۲۰۲۱ تاکنون ۴.۶ میلیارد دلار اتریوم سوزانده شده است
0
بازدید : 7797

طرح بهبود ۱۵۵۹ اتریوم، در ماه آگوست (مرداد) سال ۲۰۲۱ و به منظور توکن‌سوزی و خارج کردن بخشی از واحدهای اتر از گردش راه‌اندازی شد. بر اساس این طرح، بخشی از کارمزدهای شبکه، از معاملات NFTها گرفته تا انتقال یک توکن ساده، سوزانده می‌شود. طبق آخرین آمار، از زمان اجرای این طرح تا به امروز، ۲.۸ میلیون واحد اتر، معادل ۴.۶ میلیارد دلار از گردش خارج شده است.

به گزارش دیکریپت و بنابر داده‌های پلتفرم آلتراساند مانی (Ultrasound Money)، تنها در هفت روز گذشته روز گذشته، بیش از 16364 اتر و با سرعت تخمینی 1.62 واحد در هردقیقه سوزانده شده است.

در حال حاضر، بیشتر از اینکه اتریوم تولید و به گردش اضافه شود، واحدها از گردش خارج می‌شوند. به عبارت دیگر، از زمان راه‌اندازی طرح بهبود EIP-1559، رشد عرضه اتریوم به منفی 1.06% کاهش یافته است. با این تفاسیر، در زمان کنونی، اتریوم بیشتر از بیت کوین ضدتورمی است.

بیشتر بخوانید : بایدن دو کمیسیونر جدید به کمیسیون بورس و اوراق بهادار معرفی می کند

بیشتر بخوانید : رشد ۱۲۰۰ درصدی شبکه لایتنینگ بیت کوین در دو سال گذشته

بیشتر بخوانید : جاستین سان به دنبال خرید دارایی‌های شرکت دیجیتال کارنسی گروپ است

نمودار زیر نشان می‌دهد چگونه عرضه در گردش اتریوم طی اتفاقات و به‌روزرسانی‌های مختلف تغییر کرده است. بر اساس خط نقطه‌چینی که در این نمودار وجود دارد، انتظار می‌رود روند ضدتورمی بودن اتر در 2 سال آینده نیز تداوم داشته باشد.

نمودار عرضه در گردش اتریوم
نمودار عرضه در گردش اتریوم

بیشتر بخوانید : آیا توکن الهام گرفته شده از سریال اسکوئید گیم (بازی مرکب) کلاهبرداری است؟

البته تنها یک اتفاق می‌تواند جلوی این روند را بگیرد. در صورتی که پذیرش و میزان استفاده از شبکه اتریوم به شدت سقوط کند، کارمزد زیادی در این شبکه سوزانده نشده و مجددا میزان تولید، از توکن‌های از گردش خارج‌شده بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید : تست نت شیباریوم به زودی راه اندازی می‌شود؛ انتظار افزایش قیمت شیبا را داشته باشیم؟

بر اساس داده‌های آلتراساند مانی، در طول هفته گذشته، فعالیت‌ها در بازار NFT و همچنین دیفای به توکن‌سوزی این شبکه شدت بخشید. تراکنش‌های این دو حوزه در مجموع در این هفته 8000 اتریوم را از گردش خارج کردند. بازار معاملاتی NFT اوپن‌سی با 1298 واحد اتریوم و نسخه سوم صرافی یونی‌سواپ با 876 واحد در این هفته در صدر جدول توکن سوزی قرار دارند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x