پشتیبانی ناشر استیبل کوین USDC از سولانا؛ یورو کوین بر بستر سولانا راه‌اندازی می‌شود

خانهاخبارپشتیبانی ناشر استیبل...

آنچه می‌خوانید...

بر اساس یک پست توییتری، سیرکل، شرکت حوزه فناوری مالی و سازنده استیبل کوین یو اس دی سی (USDC) به تازگی اعلام کرده که از سولانا پشتیبانی می‌کند. به نقل از بین‌کریپتو، این شرکت در نیمه اول سال 2023 ارز یورو کوین و زیرساخت جدید میان زنجیره‌ای و بدون نیاز به مجوز خود را بر بستر سولانا گسترش خواهد داد.

توییت سیرکل

ورود سیرکل به شبکه سولانا

شرکت سیرکل استیبل کوین وابسته به یورو خود با نام یورو کوین را ابتدا در ماه ژوئن راه اندازی کرد. این استیبل کوین نیز مانند یو اس دی سی عملیاتی شده است و در حال حاضر تنها در بلاکچین اتریوم فعال است. با این حال و بر اساس اعلامیه شرکت، در ماه‌های آینده شاهد فعالیت آن بر سولانا نیز خواهیم بود.

- Advertisement -

شراز شیر، مدیر پرداخت‌های شرکت سولانا لبز در اعلامیه‌ای گفت:

«در دسترس بودن یورو کوین بر بستر سولانا موارد کاربردی جدیدی را برای مبادلات خارجی لحظه‌ای ایجاد می‌کند. همچنین برای تریدرها ارز جدیدی را برای معاملاتشان ایجاد می‌کند و اجازه وام دهی و وام گیری یورو کوین نیز داده می‌شود. باید اشاره داشت که همانند یو اس دی سی، این استیبل کوین نیز در سرویس سولانا پی قرار خواهد داشت.»

بدین ترتیب شاهد فرصت‌های تازه برای امور مالی دیجیتالی چند ارزی و همچنین مبادلات خارجی درون زنجیره‌ای خواهیم بود. باید اشاره داشت که صرافی FTX، یکی از معتبرترین پلتفرم‌های معاملاتی در حوزه ارزهای دیجیتال نیز از یورو کوین بر بستر سولانا پشتیبانی خواهد کرد. دیگر پلتفرم‌های غیرمتمرکزی که پشتیبانی خود از این ارز را اعلام کرده‌اند نیز می‌توان به رادیوم و سولند اشاره داشت.

مطلب مفید: نسبت سود به زیان (Profit/Loss) چیست؟

علاوه بر یورو کوین، سیرکل در تلاش است تا پروتکل انتقالات میان زنجیره‌ای خود را نیز بر بستر سولانا گسترش دهد. این زیرساخت بدون نیاز به مجوز در ماه سپتامبر معرفی شد اما هنوز عملیاتی نشده است. انتظار می‌رود که این زیرساخت در اوایل سال آینده در اتریوم و آوالانچ و سپس سولانا راه اندازی شود. این پروتکل به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا یو اس دی سی را در سراسر بلاکچین‌ها انتقال دهند.

ژوائو رجیناتو، نایب رئیس بخش محصولات شرکت سیرکل درباره انتخاب سولانا توضیح داد که انتخاب این شبک یک گام منطقی برای یورو کوین و پروتکل انتقالی شرکت است. وی اشاره داشت که به دلیل عمق و وسعت اکوسیستم توسعه دهنده سولانا این شبکه انتخاب خوبی است و از راه اندازی این محصولات در شبکه بسیار هیجان زده است.

سقوط قیمت SOL

این اخبار و توسعه مندی‌ها باعث رشد بسیار زیاد شبکه سولانا خواهند شد اما در رابطه با قیمت توکن بومی شبکه شاهد چه چیزی خواهیم بود. روز 5 نوامبر، گوگل کلاود اعلام کرد که به اعتبارسنج سولانا تبدیل خواهد شد. در پی این خبر قیمت با رشد 15 درصدی به محدوده 40 دلاری رسید اما پس از آن با اصلاح 10 درصدی به سطح 32 دلاری بازگشت.

نمودار SOL
نمودار SOL

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان