پولکادات سیستم حاکمیتی جدیدی راه اندازی می‌کند؛ هدف از این اقدام چیست؟

خانهاخبارپولکادات سیستم حاکمیتی...

آنچه می‌خوانید...

شبکه پولکادات به تازگی اعلام کرد که نسخه جدید سیستم حاکمیتی خود را با نام Gov2 راه اندازی می‌کند. بدین ترتیب، تیم توسعه امیدوار است این سیستم حاکمیتی پولکادات بتواند فرایند تصمیم گیری درباره شبکه را تا حد بسیار زیادی غیرمتمرکز کند. گفتنی است که پولکادات شبکه ای سازگار است که برنامه های بلاک چینی مختلف را به یکدیگر متصل می‌کند.

در جریان کنفرانس Decoded، تیم توسعه پولکادات گفت که سیستم حاکمیت فعلی شبکه باید اوراق شود چرا که بسیار متمرکز است. این تیم معتقد است که شورای پولکادات، مجموعه ای متمرکز از مدیران شبکه، قدرت زیادی در تصمیم گیری های مربوط به پولکادات مانند میزان خرج کردن خزانه و … دارند. بنابر این دلایل، تیم توسعه معتقد است که سیستم حاکمیتی پولکادات باید غیرمتمرکز شود.

- Advertisement -

در نتیجه این اتفاقات تصمیم گرفته شد که مجموعه متمرکز دور انداخته شود. برای سیستم جدید پولکادات نیز تیم توسعه یک چارچوب نرم افزاری آماده کرده است که در آن شورا جای خود را به همه پرسی می‌دهد. همه پرسی این نسخه، یک سیستم رای گیری است که تمامی اعضا می‌توانند در آن به طرح های مدنظر خود رای داده و یا طرحی را پیشنهاد کنند.

مطلب مفید: خواندن قرارداد هوشمند ؛ مهمترین فاکتور تحلیل فاندامنتال

سیستم حاکمیتی جدید پولکادات همچنین نحوه ساخت بلاک تازه ای را برای پاراچین ها پیشنهاد می‌کند تا بتوانند با استفاده از یک زیرساخت یکسان فرایند حاکمیتی دلخواه خود را دنبال کنند. برایان چن، مدیر فناوری آکالا در این باره می‌گوید که چنین قابلیتی باعث ایجاد احتمالات فراوانی در فرایندهای حاکمیتی می‌شود و تعادل در غیرمتمرکز بودن را نیز حفظ می‌کند.

قرار است سیستم جدید پولکادات فورا در شبکه کوزاما راه اندازی شود. پس از آن نیز شاهد راه اندازی آن در شبکه اصلی پولکادات خواهیم بود. با این حال بنابر صحبت های رابرت هابرمیر، هم‌بنیانگذار پولکادات، راه اندازی این سیستم نیازی به هارد فورک نخواهد داشت. وی در این باره افزود:

«سیستم جدید شبکه، قدرت پولکادات در به روزرسانی بدون نیاز به فورک را نشان می‌دهد. به طوری که پولکادات قادر است مکانیسم حاکمیتی خود را نیز بدون هارد فورک به روز کرده و تغییر دهد.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال  با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان