به روزرسانی شاردینگ در شبکه نیر فعال شد

خانهاخباربه روزرسانی شاردینگ...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته بلاک چین لایه 1 نیر پروتکل یک فاز کلیدی در به روزرسانی شاردینگ خود را به منظور افزایش سرعت پردازش شبکه و تقسیم قیمت میان استیک کنندگان آغاز کرد. این شبکه در سال 2019 راه اندازی شد و برنامه تحقق نیافته ای برای افزایش سرعت تراکنش ها از طریق تقسیم کردن شبکه به پردازنده های موازی داشت که اکنون تحت نام به روزرسانی شاردینگ آن را می‌شناسیم. این برنامه Nightshade نام دارد و فاز 1 آن در نیر اجرایی خواهد شد.

این فاز شاهد معرفی اعتبارسنج های متخصص بخشی خواهد بود که تنها با مکانیسم شاردینگ کار خواهند کرد اما استقرار و عملکرد آنها آسان تر از نودهای کامل خواهد بود. همزمان با کاهش 86 درصدی در الزامات وثیقه برای تمامی مشارکت کنندگان در شبکه اثبات سهام، این تغییرات انتظار می‌رود که موانع ورودی به شبکه را برای اعتبارسنج های نیر کاهش دهد و غیرمتمرکز بودن شبکه را افزایش دهد. ایلیا پولوسوخین، هم‌بنیانگذار نیر پروتکل در این باره می‌گوید:

«هرچه تعداد کاربران شبکه بیشتر شود، غیرمتمرکز بودن آن نیز بهتر خواهد شد. چنین چیزی اجازه می‌دهد تا اعتبارسنج های بیشتری را به شبکه اضافه کنیم و تقاضا برای بلاک چین را افزایش دهیم.»

پاگودا، همکار نیر در پروژه شاردینگ شبکه در یک کنفرانس خبری تخمین زده است که تغییرات صورت گرفته در شبکه می‌تواند منجر به اضافه شدن 200 اعتبارسنج جدید شود. در همین راستا، پولوسوخین با اعتماد به نفس کامل و در مصاحبه اخیر گفت که به روزرسانی نیر می‌تواند تعداد اعتبارسنج ها را از 100 به 300 برساند.

مطلب مفید: تابع هش (Hash) در رمزنگاری چیست؟ آموزش برای مبتدیان

شاردینگ یک مکانیسم تقسیم زنجیره ای است که نیر برای افزایش و رشد خروجی خود از آن استفاده می‌کند. بنابر صحبت های هم‌بنیانگذار شبکه، تقسیم کردن زنجیره به زنجیره های کوچک تر باعث می‌شود نیر بتواند تراکنش ها را بهتر پردازش کند. شاردینگ شبکه نیر قرار است در برنامه 4 قسمتی Nightshade تکمیل شود. فاز 0 آن از ابتدای سال آغاز شد و قرار است دیگر مراحل آن نیز تا سال 2023 تکمیل شود.

نیر پروتکل به صورت تاریخی تهدیدی برای اتریوم در نظر گرفته می‌شود. چرا که این شبکه با عملکرد خوب، در پردازش تراکنش ها بسیار ارزان تر و سریع تر نیز هست. با این حال به روزرسانی مرج که اتریوم را نیز به مدل اثبات سهام خواهد آورد می‌تواند نتیجه این رقابت را تا حدی به نفع اتریوم سوق دهد.

پولوسوخین در صحبت های خود گفت که از زمان راه اندازی شبکه در سال 2018، دیدگاه و بینش نیر پروتکل همانند اتریوم بوده است با این حال در هدف مقیاس پذیری خود موفقیت چندانی نداشته است. اکنون و با به روزرسانی شاردینگ، نیر امیدوار است که به شبکه ای مقیاس پذیر و با عملکرد بهتری تبدیل شود. وی در پایان افزود که بینش نیر آن است که نباید محدودیتی برای توان عملیاتی شبکه در نظر گرفت. باید بتوان تقاضا را تا جای ممکن و از طریق افزایش گنجایش گسترش داد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان