شبکه‌ای آزمایشی برای قابلیت برداشت توکن‌های استیک شده در بلاکچین اتریوم راه اندازی شد

خانهاخبارشبکه‌ای آزمایشی برای...

آنچه می‌خوانید...

توسعه دهندگان شبکه اتریوم به تازگی شبکه توسعه‌ای را منتشر کرده‌اند تا در آن به آزمایش برداشت استیکینگ اعتبارسنج‌ها، قابلیتی که در شبکه کنونی وجود ندارد، بپردازند. به نقل از بلاک، ماریوس ون در وایدن، توسعه دهنده اتریوم به تازگی گفته است که این شبکه به اتریوم کمک خواهد کرد تا خود را برای به روزرسانی شانگهای در سال آینده و قابلیت برداشت توکن‌های استیک شده آماده کند.

باید اشاره داشت که نبود این ویژگی در شبکه باعث شده تا نگرانی‌های زیادی درباره ریسک متمرکز سازی در شبکه اتریوم پس از انتقال به مکانیسم گواهی سپرده ایجاد شود. ون در وایدن در مصاحبه‌ای با بلک اشاره داشت که این اولین شبکه آزمایشی خواهد بود که قابلیت برداشت در آن وجود دارد و تمامی این موارد گامی بزرگ در مسیر پیش رو محسوب می‌شود.

- Advertisement -

کلاینت‌های اتریوم، تیم‌هایی که سازنده نرم افزار اعتبارسنج هستند قصد دارند با آزمایش برداشت‌های استیکینگ شبکه را برای به روزرسانی شانگهای آماده کنند و باگ‌های احتمالی این ویژگی را پیدا کنند. وی شفاف سازی کرد که این شبکه تنها بر برداشت‌ استیکینگ تمرکز دارد و دیگر قابلیت‌های شانگهای در شبکه‌های آزمایشی دیگر و زمانی دیگر آزمایش خواهند شد.

چرا برداشت توکن‌های استیک شده مهم است؟

یک وضعیت ضروری برای انتقال شبکه اتریوم یا همان مرح، این بود که کاربران دارایی‌های خود را در شبکه استیک کنند. آنها می‌توانستند خود این کار را انجام دهند یا آن نمایندگی را به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات استیکینگ بسپارند. زمانی که کاربران توکن‌ها کافی را استیک کردند، مشکل جدیدی پدید آمد و آن عدم توانایی در برداشت از فراهم کنندگان این خدمات بود، قابلیتی که هنوز در شبکه ایجاد نشده است.

مطلب مفید: پروتکل لیدودائو (LidoDao) و ارز دیجیتال لیدو (LDO) چیست؟

پس از مرج، شرکت‌های استیکینگ مانند کوین بیس، بایننس، استیک فیش و … بخش قابل توجهی از اتریوم واریز شده به نودهای اعتبارسنج را در کنترل گرفتند و از جانب استیک کنندگان تصمیم می‌گیرند. از آنجایی که بیشتر اتریوم استیک شده توسط چند شرکت و پلتفرم معدود کنترل می‌شود، کارشناسان در جامعه اتریوم نگران هستند که چنین موضوعی منجر به متمرکز سازی در شبکه شود.

بسیاری از این نگرانی‌ها با باز شدن قابلیت برداشت استیکینگ از بین خواهند رفت چرا که کاربران می‌توانند در صورت مخالفت با اعتبارسنج‌ها، دارایی‌های خود را برداشت کنند. زمانی که این قابلیت راه اندازی شود، کاربران می‌توانند از سولو استیکنیگ نیز بهره مند شوند. این ویژگی فرایندی است که به اجرای اعتبارسنج‌های مستقل اشاره دارد.

باید اشاره داشت که در شبکه آزمایشی اشاره شده شش تیم کلاینت فعالیت دارند که از مهم‌ترین آنها می‌تواند به تکو، ندرمایند، لایت هاوس و لوداستار اشاره کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان