شبکه آزمایشی شاندونگ برای هاردفورک شانگهای اتریوم راه اندازی شد

خانهاخبارشبکه آزمایشی شاندونگ...

آنچه می‌خوانید...

پس از آنکه با موفقیت کامل به روزرسانی مرج در شبکه اتریوم تکمیل شد، اکنون توسعه دهندگان این شبکه توجه خود را به سمت به روزرسانی شانگهای که از مهم ترین به روزرسانی‌های بلاک چین معطوف کرده‌اند. به نقل از دی‌کریپت، روز جمعه، بنیاد اتریوم اعلام کرد که شبکه آزمایشی شانگهای با نام شاندونگ را راه اندازی کرده است.

شاندونگ به عنوان محل آزمایشی این به روزرسانی و طرح های بهبود شبکه در رابطه با شانگهای ایفای نقش خواهد کرد. توسعه دهندگان اتریوم بر بستر این شبکه به ساخت و امتحان طرح های مختلف می‌پردازند و درنهایت تصمیم خواهند گرفت که چه به روزرسانی‌هایی را در راه اندازی اصلی شانگهای اعمال کنند.

- Advertisement -

توسعه دهندگان شبکه پیش‌تر اعلام کرده بودند که به روزرسانی مورد انتظار اتریوم در سپتامبر سال 2023 راه اندازی خواهد شد. با این حال باید گفت که این بازه زمانی هنوز توسط تمامی توسعه دهندگان مورد قبول واقع نشده است.

توییت بنیاد اتریوم

 باید اشاره داشت که هنوز مشخص نیست چه طرح های پیشنهادی در به روزرسانی شانگهای اعمال خواهند شد. بسیاری از توسعه دهندگان، اولویت‌های متفاوتی را برای این به روزرسانی در نظر گرفته‌اند و هرکدام معتقدند که اهمیت طرح‌های مدنظرشان بیش از بقیه است.

با این حال احتمال می‌رود که طرح EIP-4895، یکی از طرح‌هایی باشد که در شانگهای شاهد آن باشیم. به واسطه این طرح، افراد و موسسه‌های مختلف که اتریوم‌های خود را استیک کرده‌اند اجازه خواهند یافت تا دارایی خود را برداشت کنند.

ماه گذشته، به روزرسانی مرج، شبکه اتریوم را به گواه اثبات سهام منتقل کرد و اکنون کاربران می‌توانند با ذخیره کردن اتریوم‌های قدیمی تر، به تولید کوین‌های جدیدتر بپردازند. گفتنی است که اتریوم‌های استیک و یا واریز شده به شبکه فعلا قابل انتقال نیستند و انتظار می‌رود با این طرح پیشنهادی شاهد قابلیت انتقال در آنها باشیم.

مطلب مفید: جاستین بونز: هیچ یک از تراکنش‌های اتریوم تاکنون سانسور نشده است

یکی دیگر از به روزرسانی‌هایی که توسط توسعه دهندگان بسیار مورد توجه قرار گرفته، دانک شاردینگ آزمایشی یا به عبارتی نسخه مقدماتی از فرایندی است که به واسطه آن، رول آپ‌ها اجازه خواهند یافت تا تراکنش‌های شبکه اصلی را سریع‌تر و ارزان‌تر کنند. این فرایند با تایید اعتبار داده‌ها زیاد از طریق تبدیل داده‌ها به بخش‌های کوچک‌تر عملیات هود را پیش می‌برد.

این به‌ روزرسانی سرعت و سهولت پردازش حجم عظیمی از تراکنش‌های اتریوم را در شبکه‌های لایه 2 مانند آربیتروم و آپتیمیزم به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد. ویتالیک بوترین، خالق اتریوم نیز گفته است که افزایش سرعت و کاهش هزینه تراکنش‌ها در شبکه‌های لایه 2 برای آینده اتریوم الزامی است.

در حالی که بسیاری از کاربران و توسعه دهندگان اتریوم منتظر شاردینگ هستند، اضافه شدن آن به شانگهای زمان نیاز دارد. چرا که این قابلیت باید مورد بررسی و آزمایش‌های فراوان قرار گیرد تا در نهایت بهترین نسخه از آن ارائه شود. با میلیاردها دلار اتریوم گیر افتاده در شبکه، توسعه‌دهندگان ممکن است در نهایت تشخیص دهند که برای تسریع انتشار به روزرسانی شانگهای، منتشر کردن به روزرسانی‌های کوچکتری در شبکه ضروری است.

چنین تصمیماتی هنوز گرفته نشده‌اند. گفتنی است که یکی از توسعه دهندگان اتریوم به تازگی گفته که درباره به روزرسانی‌های شبکه صحبت‌های خوبی میان توسعه دهندگان صورت گرفت است اما هنوز هیچ تصمیم قطعی در رابطه با شانگهای گرفته نشده است. تا آن زمان، شاندونگ خود را به عنوان محل آزمایشی برای توسعه دهندگان اتریوم ثابت خواهد کرد تا در نهایت ببینیم که چه طرح‌های به شانگهای اضافه خواهند شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان