بلاک چین الروند هک شد و 1.65 میلیون دلار توکن EGLD شبکه به سرقت رفت

خانهاخباربلاک چین الروند...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: شبکه لایه 1 الروند هک شد و بیش از 1.65 میلیون دلار توکن های آن به سرقت رفت که باعث سقوط گسترده 95 درصدی ارزش رمز ارز EGLD در بازار نیز شد. همچنین بنابر گزارش های مختلف این حمله با هدف قرار دادن یک صرافی خاص صورت گرفت.

تاکنون حداقل سه آدرس مختلف به این حمله هکری نسبت داده شده است که با حروف پایانی آنها شامل عبارات f854j، fu9950 و 4ww0rt است. گفتنی است که این آدرس ها در یک لحظه ایجاد شده‌اند و سرمایه ای را از طریق صرافی بایننس دریافت کردند. پس از دریافت مبلغ از بایننس، قرارداد هوشمندی با عملکرد اجرایی را در شبکه راه اندازی کردند.

- Advertisement -
توییت وو بلاک چین

یک ساعت پس از آن، شاهد عملیات جدیدی تحت عنوان برداشت بودیم که در آن هکرها مبلغ 1.65 میلیون دلار را از شبکه الروند به سرقت بردند. متاسفانه هنوز مشخص نیست که این هکرها چگونه موفق شدند چنین مبلغ زیادی را تنها از طریق یک عملیات برداشت کنند. برخی از توسعه دهندگان معتقدند که هک الروند از طریق روزنه ای در قراردادهای هوشمند نقدینگی توکن های wEGLD و EGLD صورت گرفته است. همچنان هنوز مشخص نیست که این روزنه از سمت شبکه بوده یا به صرافی وابسته بوده است.

پس از سرقت سرمایه از شبکه الروند، هکرها در تلاش هستند تا با ایجاد آدرس های جدید و انتقال سرمایه از شبکه ای به شبکه دیگر، رد خود را بپوشانند. با این حال با ابراز تاسف برای آنها باید گفت که بدون استفاده از راه حل های میکسر، ناپدید کردن رد خود تقریبا غیرممکن است.

خوشبختانه، سقوط 95 درصدی قیمت توکن شبکه الروند فقط در برابر ارز USDC بود و جفت ارز معاملاتی EGLD/USDT در صرافی کوکوین هیچ گونه نوسان غیرعادی را تجربه نکرد. همچنین بنابر گزارشات، رابط کاربری صرافی غیرمتمرکز شبکه از یافتن دلیل اصلی این اتفاق منع شده است و در حال کار روی بازگرداندن سرمایه از دست رفته است. گفتنی است که اگر هکرها بخواهند سرمایه مسروقه را از طریق USDC برداشت کنند به احتمال فراوان و به دلیل ذات متمرکز این استیببل کوین موفق نخواهند شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان