شبکه بلوزل (Bluzelle)؛ بلاکچین مبتنی بر کازماس برای گیم فای

خانهآموزش هاآلت کوین هاشبکه بلوزل (Bluzelle)؛...

آنچه می‌خوانید...

شبکه بلوزل (Bluzelle) یک پلتفرم غیرمتمرکز است که نحوه ذخیره‌سازی خلاقیت‌های دیجیتال در بلاکچین را تغییر می‌دهد. هدف اصلی این شبکه را می‌توان ارائه ابزارها، ویژگی‌ها و ظرفیت‌های فنی لازم برای ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها بدون سانسور دانست. این تجزیه و تحلیل دقیق فکت کوینز از پروژه به سرمایه‌گذاران بالقوه کمک می‌کند تا تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند در ارز دیجیتال BLZ، رمز ارز اصلی آن سرمایه‌گذاری کنند یا خیر.

- Advertisement -

شبکه بلوزل چیست؟

Bluzelle یک بلاکچین مبتنی بر کازماس برای علاقه‌مندان به حوزه گیم فای (GameFi) محسوب می‌شود. این پلتفرم با استفاده از یک شبکه ذخیره‌سازی مدبر و غیرمتمرکز به جامعه گیم فای اجازه می‌دهد تا بازی‌های مبتنی بر بلاکچین باکیفیتی را توسعه دهند. همچنین با Bluzelle می‌توان NFT های بازی‌ها را ذخیره کرد و بازدهی دیفای (DeFi) را هم افزایش داد.

امروزه شاهد موفقیت بازی‌های مبتنی بر بلاکچین مانند اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) و کریپتومون (Kryptomon) هستیم. بنابراین بدیهی است که بازی‌های بلاکچین در آینده بتوانند عملکرد بسیار بهتری از بازی‌های سنتی داشته باشند. به این ترتیب، بلوزل به دنبال کمک به جامعه گیم فای در ایجاد تعداد بیشتری از چنین بازی‌های با کیفیت بالایی است.

بیشتر بخوانید : آموزش گام به گام اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) معروف‌ترین بازی کریپتویی

طبق وب‌سایت رسمی Bluzelle ، این پروژه سه ویژگی اصلی دارد. از این ویژگی‌ها می‌توان به بازی‌های برای کسب درآمد (P2E) باکیفیت، فضای ذخیره‌سازی غیرمتمرکز و محصولات مالی مرتبط با گیم فای اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : پردرآمدترین بازیهای کریپتویی سال (۲۰۲۲)

شبکه بلوزل چیست؟

تاریخچه شبکه بلوزل

بلوزل توسط نیراج مورارکا (Neeraj Murarka) و پاول بینس (Pavel Bains) در سال 2014 راه‌اندازی شد. این دو بنیان‌گذار مشترک پروژه در ابتدا بر روی توسعه دی اپ‌هایی (Dapps) برای بانک‌ها تمرکز داشتند. درنهایت، گروه پروژه متوجه نیاز فوری به یک سیستم ذخیره‌سازی غیرمتمرکز برای توسعه‌دهندگان دی اپ شد. ذخیره‌سازی غیرمتمرکز به شرکت‌کنندگان گیم فای اجازه می‌دهد تا داده‌های خود را بدون اشکالات مرتبط با پایگاه داده متمرکز، مقیاس بندی و ذخیره کنند.

شبکه بلوزل برای برآوردن نیازهای ذخیره‌سازی برنامه‌های غیرمتمرکز، به سیستمی از شرکت‌کنندگان متکی است که فضای ذخیره‌سازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بنابراین کاربر می‌تواند فضای ذخیره‌سازی را با قیمت مناسب و به اندازه نیاز خود اجاره کند. از آنجایی که هیچ نهاد حاکم مرکزی این مکانیسم را تنظیم نمی‌کند، همه چیز در یک محیط غیرمتمرکز اتفاق می‌افتد.

فراهم‌کنندگان این فضای ذخیره‌سازی به عنوان تولیدکننده و کسانی که از این سرویس استفاده می‌کنند به عنوان مصرف‌کننده شناخته می‌شوند. این سیستم نوآورانه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تضمین می‌کند که توسعه‌دهندگان دی اپ بتوانند برنامه‌های گیم فای را بدون نگرانی در مورد نیازهای ذخیره‌سازی خود بسازند. به همین ترتیب، گیمرها می‌توانند توکن‌های غیر مثلی (NFT) را ذخیره کرده و نیازهای ذخیره‌سازی خود را بدون هزینه زیاد مرتبط با چنین وظایفی مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید : NFT چیست ؟ تفاوت توکن مثلی و غیرمثلی را می‌دانید؟

تاریخچه شبکه بلوزل

چرا شبکه بلوزل خاص است؟

بلوزل تنها پروژه‌ای نیست که چنین راه‌حلی را ارائه می‌دهد، اما در این کار خود دارای چندین ویژگی منحصر به فرد است. به عنوان مثال، Bluzelle یکی از معدود بلاکچین‌هایی است که به طور خاص برای گیم فای طراحی شده است. همچنین میزبانی وب غیرمتمرکز را هم در شبکه آزمایشی بلوزل ارائه می‌دهد. در عین حال، این فناوری با چندین پلتفرم بلاکچین موجود و رایج نیز سازگاری دارد. البته Bluzelle ویژگی‌های دیگری هم دارد که آن را در بین رقبا متمایز می‌کند و به شرح زیر هستند.

1. سریع و کم‌هزینه

شبکه بلوزل یک بلاکچین قدرتمند با 10.000 تراکنش در ثانیه (TPS) مبتنی بر کازماس است که از دروازه‌بانان رایگان استفاده می‌کند. بنابراین سازندگان دی اپ‌ها می‌توانند مالکیت معنوی خود را کنترل کنند. در حالی که دارایی‌های دیجیتال را ایمن و در دسترس نگه می‌دارند.

بیشتر بخوانید : مقایسه کازماس و پولکادات؛ کدام بهتر است؟

2. بسیار مقیاس‌پذیر

مدل شبکه‌ای در بلوزل از نظر تئوری می‌تواند داده‌های نامحدود را بدون وابستگی به مراکز داده ذخیره کند. بنابراین کاربران می‌توانند خدمات پایگاه داده را فورا و بدون هیچ‌گونه محدودیتی مقیاس‌پذیر کنند.

3. عملکرد پویا

عملکرد پویا در Bluzelle موجب بهبود سرعت شبکه می‌شود و زمان درخواست‌ها را با تنظیم مکان و تعداد گره‌های اشتراک‌گذاری کاهش می‌دهد.

4. تحمل خطا یا خطاپذیری

عملکرد بلاکچین بلوزل بسیار ارتقا یافته است. این کار با کمک قطعات کوچکی از داده‌های ذخیره شده در گروه‌هایی از گره‌ها انجام می‌شود که در سراسر شبکه توزیع شده‌اند. این توزیع به حذف هرگونه نقطه تکی شکست کمک می‌کند.

شبکه بلوزل چگونه کار می‌کند؟

هدف اصلی بلاکچین Bluzelle در ارائه خدمات پایگاه داده مقیاس‌پذیر، ایمن و سریع برای توسعه‌دهندگان دی اپ‌ها است. بدین ترتیب توسعه‌دهندگان و کاربران گیم فای ظرفیت لازم را برای ذخیره‌سازی و به کارگیری حجم عظیمی از داده‌های مورد نیاز در محیط وب 3.0 خواهند داشت.

البته انواع پروژه‌های بلاکچینی وجود دارد که ذخیره‌سازی عمومی فایل را ارائه می‌دهند. اما این پروژه‌ها نمی‌تواند نیازهای توسعه‌دهندگان و بازیکنان گیم فای را برآورده کنند. چراکه اکثر این خدمات کاملا متمرکز، ناامن و گران هستند.

شبکه بلوزل برای حل این مشکل به شرکت‌کنندگان متکی است تا فضای اضافی خود را به توسعه‌دهندگان و سایر کاربران اجاره دهند. به منظور تشویق مشارکت نیز هر شرکت‌کننده‌ای که فضای ذخیره‌سازی خود را به اشتراک بگذارد، با ارز دیجیتال BLZ پاداش می‌گیرد.

شبکه بلوزل چگونه کار می‌کند؟

1. تولیدکنندگان

همان‌طور که اشاره شد، شرکت‌کنندگان شبکه که فضای ذخیره‌سازی خود را به اشتراک می‌گذارند با عنوان تولیدکننده شناخته می‌شوند. از سوی دیگر، کسانی که از ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند نیز به عنوان مصرف‌کننده شناخته می‌شوند. هر زمان که داده‌ها توسط یک مصرف‌کننده آپلود می‌شوند، در دسته‌هایی از گره‌های پراکنده در سراسر جهان ذخیره خواهند شد.

امکان ذخیره‌سازی داده‌ها در چندین گره از مشکلات مربوط به خطاهای شبکه، تداخل انسانی و بلایای طبیعی جلوگیری می‌کند. همچنین این پیکربندی علاوه بر ارائه امنیت، داده‌ها را به صورت محلی برای توسعه‌دهندگان دی اپ در دسترس قرار می‌دهد و درنتیجه عملکرد سریع‌تری دارد.

البته از آنجایی که هرکسی می‌تواند تولیدکننده شود، بلاکچین Bluzelle از پارامترهای سخت‌گیرانه‌ای برای حفظ قابلیت اطمینان بخشی خود استفاده می‌کند. به عنوان مثال، اگر بخواهید فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز خود را اجاره کنید، باید ارز دیجیتال BLZ را متناسب با فضای مد نظر خود به اشتراک بگذارید. ارز دیجیتال BLZ به عنوان یک کوین بومی به اجرای اقتصاد رمزنگاری یا توکنومیک بلاکچین Bluzelle کمک می‌کند.

تولید کنندگان شبکه بلوزل

2. کارما

استیکینگ یا قفل کردن ارز دیجیتال BLZ به عنوان تضمینی برای مصرف‌کنندگانی است که قصد ارائه و دریافت خدماتی قابل اعتماد را دارند. بنابراین اگر خدمات دریافتی نامرغوب باشد، مصرف‌کننده حق دارد درخواست بازپرداخت وجه داشته باشد. بلوزل برای تجزیه و تحلیل عملکرد تولیدکنندگان منفرد از شاخص کارما (Karma) استفاده می‌کند. شاخص کارما امتیاز پلتفرم را با مشاهده یک سرویس کمتر از حد استاندارد کاهش می‌دهد. در مقابل، اگر شاخص کارما در شبکه بالا باشد، می‌تواند هزینه ذخیره‌سازی بالاتری را به دلیل شهرت مثبت آن دریافت کند.

3. سیستم توکن دوگانه

شایان ذکر است که Bluzelle از سیستم توکن دوگانه BLZ و ERC-20 BLZ استفاده می‌کند. ارز دیجیتال BLZ توکن بومی در این بلاکچین است. در مقابل، یک توکن خارجی با نام ERC-20 BLZ هم وجود دارد که برای معاملات در صرافی‌ها استفاده می‌شود. این کوین مبتنی بر مفهوم ERC-20 است و می‌تواند در هر یک از صرافی‌های ارز دیجیتال ارائه‌دهنده آن خرید و فروش شود.

ویژگی‌های شبکه بلوزل

بلوزل به‌طورکلی برای علاقه‌مندان به حوزه بازی‌های بلاکچینی طراحی شده است و از دیدگاه کاربران کل اکوسیستم آن حول محور گیم فای می‌چرخد. Bluzelle چند ویژگی کلی وجود دارد که اشاره به آن‌ها به شما در درک کاربرد آن کمک زیادی خواهد کرد.

1. بازی‌های با کیفیت

تیم سازنده بلوزل برای نشان دادن قدرت این پروتکل ذخیره‌سازی اولین بازی خود را در نوامبر 2021 راه‌اندازی کرد. بازی دنومینیشن (Denomination) که در مارس 2022 به گاما 4 (Gamma 4) تغییر نام داد، یک بازی مبارزات کارتی همتا به همتا (P2E) است. کیفیت بالای این بازی نشان می‌دهد که هسته بلوزل چگونه می‌تواند عناصر گیم فای یعنی فناوری، ارز دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز را به خوبی ترکیب کند.

این بازی با همکاری برترین استودیوهای بازی بلاکچین از جمله استودیوی بازی‌سازی حرفه‌ای Starloop Studios ساخته شده است. درنهایت، هدف Bluzelle از راه‌اندازی چنین بازی‌هایی این است که قدرت و قابلیت استفاده از شبکه خود را در جامعه گسترده‌تری به نمایش بگذارد.

گیم پلی زمان واقعی این بازی از یک حلقه سیستم چهار مرحله‌ای تشکیل شده است. شما می‌توانید با دیگران مبارزه کرده و در مسابقات بازی کنید. پیروز شدن در نبردها به شما امکان بردن ارز دیجیتال بومی بازی را می‌دهد و گزینه‌های اضافی را برای بازیکنان در تابلوی امتیازات باز می‌کند. می‌توانید از ارز دیجیتال BLZ برای سرمایه‌گذاری، سهام، بازخرید و سوزاندن توکن‌ها استفاده کنید. این در حالی است که NFT‌ های شما می‌توانند در شبکه ذخیره‌سازی غیرمتمرکز بلوزل R2ذخیره شوند.

بازی های باکیفیت در شبکه بلوزل

2. بلوزل نت

Bluzelle Net یک دفتر کل اثبات سهام با پشتوانه کازماس (Cosmos) است که می‌تواند 10.000 تراکنش در ثانیه را با حداقل هزینه برای کاربر انجام دهد. شبکه بلوزل از فناوری تندرمینت (Tendermint) نیز پشتیبانی می‌کند. ترکیب کردن کازماس و تندرمینت به ویژه برای برنامه‌های کاربردی پایگاه داده بسیار مفید خواهد بود.

3. بلوزل R2؛ ذخیره‌سازی غیرمتمرکز

ذخیره‌سازی غیرمتمرکز با بلوزل R2 اغلب راه‌حلی برای پروتکل فایل سیستم بین سیاره‌ای (IPFS) موجود محسوب می‌شود. این پروتکل در حال حاضر برای ذخیره NFT ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حالی که IPFS به عنوان یک استاندارد طلایی در نظر گرفته می‌شود، اما عدم تغییرناپذیری آن یک نگرانی بزرگ است. درواقع IPFS غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد، اما ذخیره‌سازی غیرمتمرکز را تضمین نمی‌کند. به عبارت دیگر، یک NFT قرار داده شده بر روی یک گره می‌تواند بدون هیچ گزینه‌ای برای بازیابی آن از بین برود. اینجاست که بلوزل R2 وارد عمل می‌شود.

شبکه ذخیره‌سازی غیرمتمرکز بلوزل R2 به ویژه برای ذخیره NFT ها و داده‌های مرتبط بسیار مفید عمل می‌کند. حتی چندین انجمن NFT با ظهور بلوزل R2 منابع خود را به ذخیره‌سازی غیرمتمرکز تغییر دادند. بلوزل R2 کاملا قابل اعتماد است، زیرا داده‌ها را در چندین گره در سراسر جهان ذخیره می‌کند. در عین حال، استفاده این فناوری از مکانیسم اجماع تضمین می‌کند که فقط شما بتوانید داده‌های خود را به‌روز کنید.

ویژگی‌های شبکه بلوزل

4. امور مالی غیرمتمرکز

پروژه گسترده بلوزل به کاربران امکان می‌دهد تا پروژه‌های دیفای را در اکوسیستم کازماس جمع‌آوری کنند. Bluzelle اخیرا با تجمیع کننده پیشرو در دیفای یعنی فرانتیر (Frontier) برای پشتیبانی از سهامداری در پلتفرم‌های تلفن همراه نیز وارد همکاری شده است. این همکاری با استفاده از ارز دیجیتال اصلی شبکه بلوزل تقویت می‌شود تا کاربران بتوانند دارایی‌های دیجیتال را وام بدهند، کسب درآمد کنند و در بازی‌های بلاکچین سودآوری داشته باشند.

از سوی دیگر، تایدال فایننس (Tidal Finance) نیز در اکوسیستم Bluzelle وجود دارد. تایدال فایننس یک بازار بیمه مانند بالانسر (Balancer) است که به کاربران اجازه می‌دهد تا استخرهای بیمه قابل تنظیمی ایجاد کنند. کاربران با تنظیمات تایدال فایننس می‌توانند توانایی خود را برای انتقال قراردادهای بیمه از طریق توکن‌های بیمه قابل معامله حفظ کنند.

تیم توسعه بلوزل طی سال‌های متمادی و برای گسترش اکوسیستم خود با بسیاری از پروژه‌های قابل اعتنا در دیفای شریک شده است. این مشارکت‌ها شامل نام‌های قابل توجهی مانند انکر (Ankr)، اکویلیبیریوم (Equilibrium)، فالا نتورک (Phala Network)، پلتفرم مینتبل (Mintable.app)، تومو چین (TomoChain) و جنسیس شاردز (Genesis Shards) است.

دیفای در شبکه بلوزل

5. استیکینگ

اقتصاد سرمایه‌گذاری بلوزل متفاوت از سایر شبکه‌ها طراحی شده است. بنابراین کاربران به جای دریافت مقدار پاداش ثابت و بر اساس شرایط موجود در بازار، پاداش‌های متغیر روزانه دریافت می‌کنند. این مکانیسم منحصر به فرد استیکینگ در Bluzelle برای تشویق وفاداری، تصدی مسئولیت و خرید سهام بزرگ‌تر در نظر گرفته شده است.

در این شبکه دو نوع پاداش استیکینگ یعنی هزینه‌های شبکه و پاداش‌های تشویقی وجود دارد. جوایز حاصل از هزینه‌های شبکه بین همه شرکت‌کنندگان و بر اساس سهام آن‌ها در شبکه تقسیم می‌شود. از سوی دیگر، اعتباردهندگان مجاز به دریافت کمیسیون از نمایندگان نیز هستند. همچنین کاربران می‌توانند جوایز خود را در داشبورد استیکینگ Bluzelle ملاحظه کنند.

پاداش‌های تشویقی نیز به کاربران انگیزه می‌دهد تا در همان مراحل اولیه راه‌اندازی شبکه در آن شرکت کنند. البته چنین جوایزی روزانه توزیع می‌شوند و آن‌ها را در داشبورد خود نخواهید دید. در عوض، آن‌ها مستقیما در ترازنامه موجود شما به نمایش درخواهند آمد.

استیکینگ در شبکه بلوزل

6. کیف پول بلوزل

در حال حاضر، وب‌سایت رسمی شبکه بلوزل هیچ‌گونه کیف پول اختصاصی در پلتفرم خود را معرفی نکرده است. با این حال، می‌توانید ارز دیجیتال BLZ خود را در کیف پول‌های شخص ثالث مختلفی مانند لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) ذخیره کنید. شما همچنین می‌توانید این ارز دیجیتال بومی را در کیف پول موبایل فرانتیر (Frontier) هم ذخیره کرده و به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: معرفی انواع کیف پول های ارز دیجیتال ؛ همه چیز در مورد ولت های رمز ارز

مزایای استفاده از شبکه بلوزل

Bluzelle به عنوان یک اکوسیستم گیم فای فراگیر به ارائه فرصت‌های توسعه بازی و سرمایه‌گذاری‌های سودآور می‌پردازد. بنابراین به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری هم معنا پیدا می‌کند که در اینجا به دلایل آن اشاره می‌شود.

1. ساخت بازی‌های باکیفیت

اکوسیستم گیم فای حول محور توسعه بازی‌های بلاکچین سطح بالا می‌چرخد. این شبکه منابع و فناوری لازم برای موفقیت در این چشم‌انداز منحصر به فرد را در اختیار دارد. تیم سازنده این شبکه در حال حاضر استعداد خود را با توسعه و پشتیبانی از بازی‌ها با همکاری استودیوهای بازی‌سازی بلاکچین برتر نشان داده است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، بلاکچین بلوزل یک تحول بخش بزرگ در بخش گیم فای خواهد بود.

2. ذخیره‌سازی غیرمتمرکز برای گیم فای

چارچوب متمایز Bluzelle یک محیط غیرمتمرکز را برای ذخیره‌سازی ایمن NFT ها ارائه می‌دهد. علاوه بر این، گیمرها توانایی استفاده از پروتکل‌های بازده دیفای و کسب درآمد غیرفعال از دارایی‌های دیجیتال خود را به دست می‌آورند. این پیشنهاد فروش منحصر به فرد و عملکرد زنجیره‌ای متقاطع، Bluzelle را در بین همتایان خود متمایز می‌سازد.

مزایای استفاده از شبکه بلوزل

معایب استفاده از شبکه بلوزل

تیم پشت شبکه Bluzelle فعالانه در تلاش است تا مشکلات دنیای واقعی را حل کند. با این حال، چند حفره نیز در کار آن‌ها وجود دارد که باید با دید انتقادی نگریسته شود. بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری در بلوزل به موارد زیر نیز توجه کنید.

1. عدم وضوح

پروژه بلوزل هنوز در مراحل توسعه قرار دارد. بلوزل از زمان راه‌اندازی اولیه خود از یک راه‌حل ساده دی اپ به یک راه‌حل مدیریت پایگاه داده غیرمتمرکز برای توسعه‌دهندگان دی اپ تبدیل شده است. اما تیم آن در سال 2020 تمرکز خود را تغییر داد و محصول را به عنوان یک بلاکچین تمام‌عیار برای گیم فای معرفی کرد. در حالی که این نقشه راه تحول خوبی برای دستیابی به اهداف معین محسوب می‌شود و به وضوح بسیار بیشتری نیاز دارد.

2. مستندات

سرمایه‌گذاران برای یافتن شرح مفصلی که بتواند به آن‌ها در تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در بلوزل کمک کند، به سختی تحت فشار خواهند بود. وب‌سایت رسمی شبکه Bluzelle نیز فاقد وایت پیپر است و برای انجام تحقیقات خود باید عمیقا در وبلاگ رسمی آن جستجو کنید.

معایب استفاده از شبکه بلوزل

موارد استفاده از شبکه بلوزل

این شبکه خدمات ذخیره‌سازی اطلاعات ایمن و کارآمد را به شکل هم‌زمان ارائه می‌دهد. پروتکل کوادرانت (Quadrant) یکی از انبوه سازمان‌هایی است که با موفقیت از بلاکچین BLZ برای ذخیره داده‌های خود در خوشه‌های امن استفاده می‌کند. کوادرانت با استفاده از بلاکچین بلوزل می‌تواند تایید اطلاعات دارایی‌های 100 درصد غیرمتمرکز را بدون اتکا به منابع متمرکز سنتی و راه‌حل‌های ابری به کاربران خود ارائه دهد.

البته Bluzelle کاربردهای متنوع دیگری هم دارد. به عنوان مثال، با شبکه پورتال همکاری کرده است تا عملیات نام دامنه و پایگاه داده کاربرپسند را به کاربران معمولی و فنی ارائه دهد. کاربران با شبکه پورتال می‌توانند یک نام دامنه سفارشی و قابل خواندن توسط انسان را برای آدرس کیف پول رمزنگاری خود خریداری کنند. صفحه وب به دست آمده همچنین می‌تواند برای عملیات کراد (CRUD) با پایگاه داده بلوزل ارتباط برقرار کند.

بیشتر بخوانید : سرویس نام اتریوم (ENS)

موارد استفاده از شبکه بلوزل

نقشه راه شبکه بلوزل

تیم Bluzelle پس از راه‌اندازی شبکه اصلی آن در اوایل سال 2021 بر روی سه مسیر اصلی مین نت (Mainnet)، اوراکل (Oracle) و پولکادات (Polkadot) متمرکز شد. در اینجا مروری بر تحولات اخیر در این شبکه خواهیم داشت.

1. مین نت (Mainnet)

با مین نت چندین ویژگی جدید به شبکه اصلی بلوزل اضافه شد. از این ویژگی‌ها می‌توان به پشتیبانی از استارگیت کازماس، اتصالات بین بلاکچین با زنجیره‌های دیگر و پشتیبانی داکر برای راه‌اندازی سریع گره‌های جدید اشاره کرد. تیم

از اواسط سال 2022 به شکلی فعالانه در حال کار بر روی بهبود حاکمیت شبکه و طراحی پروتکل اثبات ذخیره‌سازی بوده است.

تحول مین نت در شبکه بلوزل

2. اوراکل (Oracle)

اوراکل‌ ها در شبکه بلوزل قدرت پایگاه داده آن را به نمایش خواهند گذاشت. به همین دلیل است که تیم توسعه‌دهنده بلوزل بیشترین توجه خود را به اوراکل‌ها معطوف می‌کند. Bluzelle با توجه به تقاضای زیاد برای ذخیره‌سازی پایگاه داده غیرمتمرکز در تلاش است تا پشتیبانی بین بلاکچینی را هم ارائه دهد. همچنین از محرک‌های امنیتی پیشرفته، فواصل قیمت‌گذاری سریع و داده‌های قیمتی با کیفیت بالا اطمینان حاصل کند. این تیم حتی از یک فرآیند پنج مرحله‌ای پاک‌سازی داده‌ها نیز استفاده می‌کند تا مطمئن شود که قیمت‌های داده شده در آن زمان منصفانه‌ترین و دقیق‌ترین باشند.

اوراکل در شبکه بلوزل

3. پولکادات (Polkadot)

بلوزل انتظار دارد که تا پایان سال 2022 به قابلیت همکاری کامل با پولکادات دست یابد. این امر مستلزم طراحی یک مدل اقتصادی مناسب برای استفاده از DOT در جهت پرداخت هزینه خدمات این شبکه خواهد بود.

توکنومیک BLZ

مجموع عرضه ارز دیجیتال BLZ 500 میلیون کوین است که تقریبا 10 درصد از آن‌ها برای استیکینگ پاداش‌ها رزرو شده‌اند. عرضه اولیه کوین (ICO) BLZ در ژانویه 2018 توانست به جمع‌آوری 19.5 میلیون دلار ختم شود. در حال حاضر نیز حدود 340 میلیون کوین BLZ در گردش قرار دارد.

همان‌طور که پیش از این هم ذکر شد، اکوسیستم آن از یک سیستم توکن دوگانه استفاده می‌کند. ERC-20 BLZ یک ارز دیجیتال خارجی است که برای تجارت در صرافی‌ها استفاده می‌شود. در حالی که BLZ یک توکن بومی در خود بلاکچین است. البته از هر دو ارز دیجیتال می‌توان برای موارد زیر هم استفاده کرد.

  • به عنوان وسیله پرداخت برای تراکنش‌های درون شبکه
  • پرداخت برای خدمات بلوزل و اوراکل
  • استیکینگ و دریافت پاداش
  • شرکت در حاکمیت شبکه

ارز دیجیتال BLZ را چگونه بخریم؟

شما می‌توانید ارز دیجیتال BLZ را از هر یک از صرافی‌های رمزنگاری محبوب خریداری کنید. بای بیت یکی از معدود صرافی‌های رمزنگاری است که ارز دیجیتال BLZ را به عنوان یک قرارداد دائمی هم ارائه می‌دهد. قراردادهای دائمی مشابه معاملات نقطه‌ای یا اسپات هستند، اما به معامله‌گران فرصتی برای حفظ موقعیت اهرمی می‌دهند. شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی مانند ارزهای دیجیتال سنتی و بدون نگرانی در مورد تاریخ انقضا معامله کنید.

دستورالعمل‌های زیر را برای خرید قراردادهای دائمی جفت ارز BLZ و دلار آمریکا (BLZ/USDT) در بای بیت دنبال کنید.

  • حساب خود را در بای بیت ثبت کنید.
  • برای تکمیل تراکنش باید دلار آمریکا را قبل از تبدیل آن به BLZ خریداری کنید.
  • بای بیت بسته به موقعیت مکانی کاربر، روش‌های مختلفی را برای خرید دلار مثل انتقال بانکی، کارت اعتباری بین‌المللی، پرداخت شخص ثالث محلی و گوگل پی ارائه می‌دهد.
  • برای دسترسی به گزینه‌های پرداخت باید بر روی گزینه خرید ارز دیجیتال کلیک کنید.
  • پس از تکمیل تراکنش، مبلغ دلار در حساب شما نمایش داده می‌شود.
  • اکنون از منوی بالای صفحه بای بیت به بخش مشتقات دسترسی پیدا می‌کنید. گزینه دلار را برای دسترسی به پلتفرم معاملاتی خود انتخاب کنید.
  • برای خرید قراردادهای دائمی جفت ارز BLZ/USDT بر روی گزینه خرید کلیک کنید.
ارز دیجیتال BLZ در شبکه بلوزل

آیا شبکه بلوزل سرمایه‌گذاری خوبی است؟

یک ارز دیجیتال را باید بر اساس کاربرد، تیم سازنده، نقشه راه، سرمایه‌گذاران اصلی و جامعه آن ارزیابی کرد. Bluzelle در این زمینه مزایای زیادی را به همراه دارد. مثلا بنیان‌گذاران آن سال‌ها تجربه کار در صنعت بازی را دارند. از سوی دیگر، این پروژه ابزار گسترده‌ای برای برنامه‌های گیم فای و اکوسیستم مربوط به آن ارائه می‌کند. همچنین شراکتی قوی با پلتفرم‌های نام‌آشنای دیگر ایجاد کرده است.

البته با وجود تمام این مزایا، جای پیشرفت زیادی برای شبکه بلوزل وجود دارد. به عنوان مثال، یافتن اسناد، مدارک کاری و نقشه راه برای پروژه اغلب دشوار خواهد بود و وب‌سایت رسمی آن فاقد اطلاعات مربوطه است. شاید این امر یکی از اصلی‌ترین دلایلی باشد که پروژه بلوزل با وجود جذابیت بالای آن برای علاقه‌مندان به بازی، همچنان در تلاش برای جذب طرفداران پرشور است.

به‌طورکلی، Bluzelle یک سرمایه‌گذاری خوب است. زیرا فرصت‌های خوبی را به سرمایه‌گذاران مایل به حفظ بلندمدت آن ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

قیمت و سهم Bluzelle در بازار از سال 2019 به طور قابل توجهی افزایش یافته است. اکنون موفقیت بیشتر آن به این مسئله بستگی دارد که بتواند جامعه گیم فای را برای پشتیبانی از خود متقاعد کند. درنهایت این حمایت گیمرها و توسعه‌دهندگان بازی است که مسیر بلوزل را در ماه‌های آتی دیکته خواهد کرد.

شبکه بلوزل به حل مشکلات دنیای واقعی که مانع توسعه گیم فای شده‌اند، کمک می‌کند. Bluzelle موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به یک رهبر در دنیای گیم فای دارد. اما اگر به فکر سرمایه‌گذاری در Bluzelle هستید، عاقلانه است که آن را از دیدگاه بلندمدت ارزیابی کنید. بازاریابی موفق پروژه، توسعه جامعه کاربران و یک نقشه راه ساده برای توسعه آینده بلوزل ضروری به نظر می‌رسد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان