شبکه لایه 1 و پلتفرم اوراکل فلر راه‌اندازی شد

خانهاخبارشبکه لایه 1...

آنچه می‌خوانید...

فلر، بلاک چین لایه 1 و پلتفرم ماشین مجازی اتریوم بعد از مدت‌ها به همراه دو پروتکل اصلی خود راه‌اندازی شد و تمرکز خود را روی قدرت بخشیدن و قابلیت همکاری برنامه‌های غیرمتمرکز گذاشته است. این پلتفرم به‌عنوان یک شبکه اوراکل ایفای نقش می‌کند که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌هایی را بسازند که قابلیت همکاری با بلاک چین‌های مختلف و همچنین پلتفرم‌های داخلی را دارند.

شبکه فلر راه‌اندازی شد

به نقل از کوین تلگراف، فلر دارای دو پروتکل است که برای ساخت برنامه‌ها در شبکه راه‌اندازی شده‌اند. پروتکل State Connector آن اجازه می‌دهد تا اطلاعات و داده‌ها به‌طور امن و با کمک قراردادهای هوشمند در مقیاس گسترده بلاک چین‌های مختلف و منابع اینترنتی استفاده شوند. این قابلیت به شبکه داده‌های زیادی را عرضه می‌کند و علاوه بر آن، توسعه راهکارهای میان زنجیره‌ای را نیز تسهیل می‌کند.

- Advertisement -

در همین حین، پروتکل Time Series Oracle فلر (FTSO)، قیمت و داده‌های غیرمتمرکز را برای Dappهای شبکه فراهم می‌کند. بنا بر داده‌های فنی شبکه فلر، قرارداد هوشمند این پروتکل به‌طور مداوم انواع مختلف داده را برای شبکه تخمین می‌زند.

ارائه‌دهندگان مستقل، داده‌ها را از منابع خارجی مانند صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز بازیابی می‌کنند و آن داده‌ها را به سیستم FTSO عرضه می‌کنند. این داده‌ها بر اساس قدرت رأی‌گیری هر ارائه‌کننده ارزش‌گذاری شده و درنهایت داده‌ای که به ارزش اصلی نزدیک باشد به‌عنوان تخمین نهایی ارائه خواهد شد.

مطلب مفید: توکن‌های فلر (FLR) تا چند‌ ساعت دیگر به حساب کاربران توزیع خواهند شد

این پروتکل به‌عنوان یک سیستم محرک برای فراهم‌کنندگان داده‌ها عمل می‌کند، چراکه به آنها برای عرضه جفت‌های قیمتی و داده‌هایی مختلف که به ارزش اصلی نزدیک هستند، پاداش می‌دهد. سانگ برد (Songbird) و فلر، دو شبکه این پروتکل‌ها هستند که ماشین مجازی اتریوم را اجرا می‌کنند و به قراردادهای هوشمند اتریوم و ابزار آن اجازه می‌دهند تا در توسعه قراردادها و برنامه‌ها مورد استفاده قرار گیرند. گفتنی است که این دو شبکه لایه 1 به‌صورت مستقل از اتریوم عمل می‌کنند.

جزئیاتی که شبکه فلر از راه‌اندازی به اشتراک گذاشته است، نشان دهنده اهمیت تأمین مسیری امن برای دسترسی به داده‌ها است. هوگو فیلیون، مدیرعامل فلر معتقد است که دو پروتکل این شبکه می‌توانند موارد کاربردی جدیدی را برای تکنولوژی بلاک چین ایجاد کنند. برای مثال وی اشاره داشت که ایجاد یک قرارداد هوشمند فلر با پرداخت در شبکه‌ای دیگر یا با ورود به وب‌سایت دیگر می‌تواند از این موارد باشد.

فیلیون افزود که این دو پروتکل مدل جدید ارتباط و پل زدن را تسهیل می‌کنند و توکن‌های بدون قرارداد هوشمند را نیز برای استفاده در برنامه‌های مانند پروتکل‌های دیفای وارد شبکه فلر می‌کنند. همان‌طور که روز گذشته اشاره شد، این شبکه ایردراپ توکن خود را در 9 ژانویه با 4.27 میلیارد FLR و میان میلیون‌ها کاربر آغاز کرد. این ایردراپ به‌تنهایی یک دستاورد بزرگ برای شبکه است چراکه اکنون توسعه‌دهندگان می‌توانند از ماشین مجازی اتریوم شبکه و پروتکل‌های جمع کننده داده‌ها استفاده کنند.

توزیع ابتدایی توکن‌های فلر با 15% از کل حجم توکن‌ها آغاز شد و اشاره شد که کل توزیع این ارز 36 ماه طول خواهد کشید. گفتنی است که روش عرضه باقی‌مانده موجودی توسط رأی‌گیری میان اعضای جامعه فلر مشخص خواهد شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

2 نظرات

    • با سلام. با توجه به اینکه ایردراپ تازه توزیع شده ممکنه کمی صرافی‌های ایرانی با تاخیر FLRها رو به حسابتون واریز کنند. با پشتیبانی صرافی مورد نظرتون تماس بگیرید

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان