گزارش های تازه: عامل اصلی سقوط اکوسیستم ترا، کیف پولی متعلق به شرکت ترا است

خانهاخبارگزارش های تازه:...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: گزارشی تازه از شرکت امنیت بلاک چین آپ سالا ادعا می‌کند که شرکت ترا فرم لبز به صورت مستقیم باعث سقوط اکوسیستم و شبکه ترا در هفته دوم ماه مه شده است.

ترا فرم لبز عامل اصلی سقوط اکوسیستم ترا بوده است

بر اساس این گزارش جدید، سقوط 40 میلیارد دلاری ترا ممکن است کار اعضای داخلی شرکت بوده باشد. شرکت آپ سالا در همکاری با Coindesk Korea گزارشی را تهیه کردند و در آن ادعا کردند کیف پولی که عامل اصلی سقوط اکوسیستم ترا شده است در حقیقت توسط شرکت ترا فرم لبز یا بنیاد لونا کنترل می‌شده است.

آپ سالا می‌گوید که کیف پول اتریومی که در اینجا آن را کیف پول الف می‌نامیم آغاز کننده سقوط استیبل کوین ترا و پس از آن کل اکوسیستم بوده است. این کیف پول به نظر می‌رسد تمامی سرمایه های خود را از کیف پولی در شبکه ترا با نام فرضی کیف پول ترا الف دریافت کرده است. شرکت آپ سالا در ادامه با استفاده از داده های درون زنجیره ای ارتباطی میان کیف پول ترا الف و چندین حساب کاربری در بایننس متعلق به بنیاد لونا و دائو لونا کلاسیک پیدا کرده است. در ادامه گزارش آمده است:

«با کنار یکدیگر قرار دادن یافته های بالا از طریق داده های درون زنجیره ای، متوجه شدیم که حساب کاربری بایننس 104721486، کیف پول بنیاد لونا، کیف پول دائو لونا کلاسیک، کیف پول الف و کیف پول ترا الف همگی دارای یک صاحب هستند و یا یک گروه آنها را کنترل می‌کنند.»

چنین چیزی به معنای آن است که ترا فرم لبز یا بنیاد لونا تراکنش مالی را انجام دادند که منجر به سقوط اکوسیستم ترا شد. بر اساس این گزارش، 13 دقیقه پس از آنکه ترا فرم لبز 150 میلیون دلار UST را از استخر نقدینگی پلتفرم کرو خارج کرده است، کیف پول الف روز 7 مه و با مبادله 85 میلیون دلار UST در ازای USDC در پلتفرم کرو چرخه مرگ اکوسیستم ترا را کلید زده است.

کمبود نقدینگی UST در استخر کرو حجم غیرمنتظره تراکنش باعث بی ثباتی استیبل کوین ترا و ایجاد ترس در میان جامعه شد. این اتفاق منجر به افزایش فشار فروش توسط سرمایه گذاران شد و به دلیل عدم وجود نقدینگی کافی شاهد بدتر شدن اوضاع بودیم. بر اساس داده های پلتفرم تحلیلی جامپ کریپتو، مبادله 85 میلیون دلاری کیف پول الف بزرگ ترین تراکنش در پلتفرم کرو تا به امروز بوده است.

مطلب مفید: آموزش جامع صرافی کوین لوکالی (Coinlocally)؛ از ثبت نام تا ترید

بر اساس داده های کوین دسک کره، مقامات کشور مره جنوبی در حال حاضر از اتفاقات مشکوک جریان نقدینگی شرکت ترا در رابطه با کیف پول الف آگاه هستند و در حال بررسی آن از طریق داده های درون زنجیره ای هستند.

دائو لونا کلاسیک تمامی اتهامات را رد کرد

به نظر می‌رسد اتهامات وارد شده به دائو لونا کلاسیک از اعتبار زیادی برخوردار نباشد. این سازمان و فعال جامعه ترا که با نام فت من در توییتر شناخته می‌شود این اتهامات را دروغ و بی اعتبار خوانده‌اند. فت من در پستی توییتری گفت که گزارش آپ سالا یک باگ بزرگ دارد که باعث می‌شود کل گزارش بی اعتبار شود. در حقیقت کیف پول نسبت داده شده به لونا کلاسیک در این گزارش، متعلق به صرافی کوکوین است.

توییت دائو لونا کلاسیک

دائو لونا کلاسیک نیز ادعاهای این گزارش را رد کرد و گفت که آدرس اشاره شده در این مطلب هیچ ارتباطی با دائو لونا ندارد. این نهاد در پستی توییتری گفت که بنابر ادعای این شرکت ها و افراد، دائو لونا صاحب کیف پول صرافی کوکوین است که توسط میلیون ها نفر استفاده می‌شود. گفتنی است که فت من و دائو لونا هنوز هیچ مدرکی مبنی بر آن که کیف پول متعلق به کوکوین است ارائه نکرده‌اند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان