top banner adv

علیرغم بازار نزولی، تسلا بیت کوین های خود را نگه داشته است

علیرغم بازار نزولی، تسلا بیت کوین های خود را نگه داشته است
0
بازدید : 7364

در حالی که قیمت بیت کوین در سال 2022 همواره روندی نزولی را طی کرد و شرکت تسلا در سه ماه دوم سال حدود 75% از موجودی بیت کوین خود را به فروش رساند اما در ماه‌های پایانی سال این اتفاق تکرار نشد و شرکت ایلان ماسک تصمیم گرفت مابقی دارایی خود را حفظ کند.

شرکت تسلا بیت کوین‌های خود را نگه داشته است

به نقل از کوین تلگراف، تسلا در گزارش سه ماه پایانی سال 2022 خود از وضعیت مالی شرکت اشاره داشت ه است که نه بیت کوینی خریده و نه بخشی از موجودی BTC خود را در این مدت به فروش رسانده است. این در حالی است که در ماه‌های نوامبر و دسامبر و پس از فروپاشی FTX شاهد بازار پر نوسان و ریزشی بودیم.

بیشتر بخوانید : مهم ترین دلایل رشد اخیر قیمت و شبکه کاوا را اینجا بخوانید

مدارک شرکت تسلا نشان می‌دهند که تا تاریخ 31 دسامبر، این مجموعه 184 میلیون دلار دارایی دیجیتال داشته است. باید اشاره داشت که در سه ماه قبل از آن، میزان این دارایی 218 میلیون دلار بوده و تفاوت قیمتی به دلیل ریزش قیمت بیت کوین بین ماه‌های سپتامبر و دسامبر بوده است. در ماه سپتامبر بیت کوین در محدوده 19500 دلاری بود و سپس با سقوط 15 درصدی به محدوده 16500 دلاری رسید.

این تولیدکننده خودروهای برقی پس از فروش 75% از موجودی بیت کوین خود تصمیم گرفت در نیمه دوم سال هیچ بخشی از دارایی دیجیتال خود را به فروش نرساند و آنها را هولد کند. باید اشاره داشت که فروش سنگین اوایل سال برای شرکت تسلا 936 میلیون پول نقد فراهم کرد که 64 میلیون دلار آن سود معامله بود.

مطلب مفید: آموزش استفاده از الگوی شمعی در ارز دیجیتال

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در آن زمان توضیح داد که این فروش برای اثبات نقدینگی بیت کوین به‌عنوان جایگزینی برای نگهداری وجه نقد در ترازنامه بوده است. باید توجه داشت که در آخرین گزارش و جلسه مال شرکت، این مجموعه و مدیرعامل آن هیچ اشاره‌ای به موجودی بیت کوین شرکت نکردند. گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، تسلا 9720 بیت کوین در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید : افزایش 50 درصدی قیمت ریپل در روزهای اخیر؛ علت چه بود؟

به‌طورکلی، شرکت تسلا 5.7 میلیارد دلار سود از 24.3 میلیارد دلار درآمد در سه ماهه چهارم به ثبت رساند و حاشیه ناخالص آن به پایین‌ترین سطح در پنج فصل اخیر رسید.

بیشتر بخوانید : تعداد بیت کوین های مفقود شده به 33.96 درصد کل عرضه بیت کوین رسید

همچنین این شرکت در سال 2022 از درآمد 8.14 میلیارد دلاری خود 20.8 میلیون دلار سود داشته است. درآمد این شرکت پایین‌تر از تخمین تحلیلگران بود اما میزان سود به دست آمده بسیار بهتر از پیش‌بینی آنها بود. شایان‌ذکر است که در زمان نگارش این مطلب، ارزش سهام شرکت تسلا نیز با رشد خوب 4.6 درصدی همراه بوده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x