top banner adv

شرکت متا تعداد بسیار زیادی از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد

شرکت متا تعداد بسیار زیادی از کارمندان خود را اخراج خواهد کرد
0
بازدید : 9533

ظاهرا پس از اخراج گسترده کارمندان شرکت توییتر، شرکت متا (فیسبوک سابق) هم تصمیم دارد از این سیاست پیروی کند. بر اساس گزارش مجله وال استریت ژورنال، مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا قصد دارد تعداد بسیار زیادی از کارمندان خود را از آغاز هفته دوم ماه نوامبر (آبان) اخراج کند.

بیشتر بخوانید : ارزش بازار BNB فراتر از بانک های سنتی

به گزارش کریپتوپوتیتو، زاکربرگ پیش‌تر نیز گفته بود ممکن است شرکت متا در یک سال آتی، کوچکتر و تعدادی از کارمندان آن اخراج شوند.

بیشتر بخوانید : ماجرای جمع آوری آی‌پی‌ها توسط کیف پول متامسک چه بود؟

اخراج گسترده کارمندان شرکت متا

بیشتر بخوانید : ماجرای هک بازارساز وینترمیوت (Wintermute) از چه قرار بود؟

متا در پایان ماه سپتامبر اعلام کرد بیش از 87000 کارمند دارد. در آن زمان، این شرکت فرآیند استخدام کارمندان جدید را متوقف کرد. علاوه بر این، متا از کارمندان خود خواسته است که از این هفته، هرگونه مسافرت غیرضروری را لغو کنند. انتظار می‌رود اخراج گسترده کارمندان اوایل روز چهارشنبه انجام هزاران نفر را درگیر کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری در تلاش برای سازگاری با شرایط آشفته بازار و کندی رشد خود هستند. قیمت سهام متا پیش از این یک بار بیش از 70% کاهش یافت و درآمد سه ماهه سوم سال جاری این شرکت نیز با افتی 4 درصدی مواجه شد. همچنین درآمد عملیاتی متا با 46% ریزش نسبت به سال گذشته، به 5.66 میلیارد دلار رسید. در سمت مقابل، هزینه‌های سالیانه این شرکت، رشدی 19 درصدی را تجربه کرد و به بیش از 22 میلیارد دلار افزایش یافت.

حاشیه سود عملیاتی شرکت متا نیز در این بازه از 36% سال گذشته، به 20% کاهش یافت و درآمد خالص کلی سه ماهه سوم سال 2022 نیز با افتی 52 درصدی به 4.4 میلیارد دلار رسید. در نتیجه، طبق گزارشات، این شرکت چند وقت پیش تصمیم گرفت تا بر هزینه‌های خود نظارت بیشتری داشته باشد.

مارک زاکربرگ در رابطه با درآمد سه ماهه سوم سال جاری اظهار داشت:

این بدان معناست که برخی از تعداد اعضای برخی تیم‌های عملیاتی شرکت متا به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت اما اکثر تیم‌های دیگر در سال آینده ثابت مانده و یا کوچک خواهند شد. در مجموع ما انتظار داریم که سال 2023 را تقریبا با تعداد نفرات مشابه یا کمتر از امروز به پایان برسانیم.

متا تنها شرکتی نیست که در شرایط سخت اقتصادی کنونی تصمیم به اخراج گسترده کارمندان خود می‌گیرد. پس از نهایی شدن خرید توییتر توسط ایلان ماسک، وی تصمیم گرفت تا حدود 50% از کارمندان خود از جمله پاراگ آگراوال، مدیر ارشد و ند سگال، مدیر ارشد مالی خود را اخراج کند.

بیشتر بخوانید : گام بزرگ بایننس: صرافی بایننس نخستین صرافی رمز ارز مجاز ‌در السالوادور

علاوه بر رکود اقتصادی کنونی در شرکت متا، تلاش‌های این شرکت برای فعالیت در حوزه متاورس شروعی متزلزل داشته است. بخش Reality Labs متا که مسئول پروژه متاورس این شرکت است در سه فصل اول سال بیش از 9 میلیارد دلار از دست داده است. در حالی که تا سودآور بودن فعالیت‌های مرتبط با متاورس ممکن است سال‌ها فاصله داشته باشیم، انتظار می‌رود زیان عملیاتی این بخش در سال 2023 نسبت به سال جاری رشد قابل توجهی داشته باشد.

بیشتر بخوانید : رمزارز ملی ایران با نام «رمز ریال» به صورت آزمایشی عرضه خواهد شد

علاوه بر این، تعداد افرادی که هر ماه به هورایزن ورلدز (Horizon Worlds)، پلتفرم واقعیت مجازی شرکت متا وارد می‌شوند کمتر از 200 هزار کاربر بوده که بسیار کمتر از هدف تعیین‌شده 500 هزار کاربر در ماه است. از آن زمان، متا هدف خود را به 280 هزار کاربر در ماه تغییر داده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x