top banner adv

شرکت متا قابلیت NFTها در اینستاگرام و فیسبوک را متوقف می‌کند

شرکت متا قابلیت NFTها در اینستاگرام و فیسبوک را متوقف می‌کند
0
بازدید : 7335

شرکت متا در حالی که تنها 10 ماه از راه‌اندازی NFTها در پلتفرم‌های اینستاگرام و فیسبوک می‌گذرد، تصمیم گرفته است این قابلیت را متوقف کند. استفان کاسریل، مدیر تجاری و فناوری این شرکت روز گذشته در یک پست توییتری با اشاره به توقف NFTها در این پلتفرم‌ها گفت که متا تمرکز خود را روی روش‌های دیگری برای حمایت از تولیدکنندگان، مردم و کسب و کارها خواهد گذاشت.

متا قابلیت NFTها را متوقف می‌کند

بیشتر بخوانید : آغاز رسمی فعالیت ریپل در کشور سنگاپور

به نقل از کوین تلگراف، کاسریل اشاره داشت که متا به دنبال ایجاد اولویت برای راه‌هایی است که تولیدکنندگان محتوا را به طرفداران متصل کند و در عین حال برای آن‌ها درآمد ایجاد کند.

بیشتر بخوانید : بزرگترین هک تاریخ دیفای: PolyNetwork در حدود 600 میلیون دلار را از دست داد

توییت کاسریل

شرکت تمرکز خود را روی ابزاری مانند ریل‌های پرداختی در پلتفرم و برنامه‌های پیام‌رسان خود خواهد گذاشت و ویدیوهای کوتاه در اینستاگرام و فیسبوک را پولی خواهد کرد. به طور خاص، کاسریل درباره تمرکز شرکت بر متا پی (Meta Pay)، برنامه پرداختی شرکت صحبت کرد که به نظر در آینده از ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی خواهد کرد.

عمر NFTها در پلتفرم‌های شرکت متا بسیار کوتاه بود. آزمایش این قابلیت در ماه مه آغاز شد و تنها تعداد بسیار کمی در اینستاگرام به آن دسترسی داشتند. سپس در ماه ژوئن، متا تصمیم به گسترش قابلیت گرفت و آن را در اختیار فیسبوک نیز قرار دارد. در ادامه و در ماه اوت، با پشتیبانی ابزار NFT شرکت از 100 کشور، شاهد گسترش این قابلیت بودیم. در ماه نوامبر سال گذشته، متا ابزاری را برای مینت و معامله NFTها در اینستاگرام راه‌اندازی کرد.

بیشتر بخوانید : عرضه بیت کوین به پایین ترین سطح خود در 8 سال گذشته رسید

مطلب مفید: DYOR در ارز دیجیتال چیست؟ چرا باید در مورد پروژه تحقیق کنیم؟

بیشتر بخوانید : بایننس پشتیبانی از استیبل کوین BUSD را در ماه دسامبر متوقف می‌کند

این اعلامیه شرکت متا با انتقاد از سمت اعضای جامعه همراه شد و یکی از سازندگان NFTها به نام دیو کروگمان در این باره گفت که قابلیت NFTها در شرکت متا یک حرکت کوتاه‌مدتی بود و این شرکت از فعالیت در NFTها خارج شد قبل از آنکه کار خود را  در این زمینه آغاز کند. وی همچنین اشاره داشت که اعتماد به دست آمده شرکت در یک سال اخیر اکنون از بین رفت.

بیشتر بخوانید : صرافی بایننس ممکن است با اتهامات بیشتری در آمریکا مواجه شود

مارک کولسر، یکی از فعالان بازار در این باره اشاره داشت که قطع کردن فعالیت NFTها در اینستاگرام و فیسبوک، برای شرکتی که باید به درازمدت فکر کند، کمی کوته‌فکری به نظر می‌رسد. وی از شرکت متا خواست تا در این باره شفاف‌سازی کند و توضیح دهد که چرا قابلیت NFTها را کنار می‌گذارد.

توییت کولسر

باید اشاره داشت که کنار گذاشتن ابزار NFTها در این شرکت با کنار گذاشتن بخش‌های دیگر و کاهش هزینه‌ها در متا هم‌زمان شده است. بسیاری معتقدند که دلیل آن، تمرکز شرکت بر بخش پرهزینه و جاه‌طلبانه متاورس است. بخشی که در یک سال گذشته 13.7 میلیارد دلار زیان را برای شرکت به همراه داشته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x