بررسی ۶ شاخص آنچین که از فرصت خرید بیت کوین خبر می دهند

خانهاخباربررسی ۶ شاخص...

آنچه می‌خوانید...

قیمت بیت کوین روز گذشته با اصلاح جزئی همراه بود و با شکست سطح 23000 دلاری به محدوده 22660 دلاری رسید. با این حال، تحلیل بیت کوین نشان می‌دهد که چندین شاخص آنچین این ارز در پی رالی صعودی اخیر سیگنال صعودی صادر کرده‌اند. قیمت از ابتدای سال تاکنون با روند بسیار خوبی همراه بوده و رشد 37 درصدی را نیز تجربه کرده است. در همین حین، داده‌های آنچین حاکی از آن هستند که ممکن است وضعیت فعلی همچنان فرصت خریدی برای سرمایه‌گذاران باشد.

شش شاخص آنچین بیت کوین جهت صعودی گرفته‌اند

به نقل از کوین تلگراف، روز گذشته Game of Trades، تحلیلگر مطرح بازار در توییتر خود به شش شاخص آنچین اشاره کرد که سیگنال خرید بیت کوین را صادر کرده‌اند. اولین شاخص، محاسبه روند انباشت است که مناطق انباشت سنگین را ازنظر اندازه ورودی سازمان‌های بزرگ و تعداد کوین‌های خریداری شده برجسته می‌کند.

- Advertisement -
توییت game of trades

وی در این باره اشاره داشت که شرکت‌های بزرگ از زمان فروپاشی FTX در فاز انباشت بوده‌اند. این اتفاق مشابه سال‌های 2018 و 2020 و هنگام ایجاد کف قیمتی در آن روندها است.

جریان نهفتگی تعدیل شده BTC نیز معیاری است که نسبت ارزش بازار فعلی را به ارزش تعدیل شده سالانه محاسبه می‌کند. زمانی که ارزش تعدیل سالانه از ارزش بازار بیشتر شود، بازار در شرایط کاملاً تسلیم قرار می‌گیرد که ازنظر تاریخی محدوده‌های خرید بسیار خوبی برای آن ایجاد می‌شود. به نقل از گلسنود، این شاخص در سال 2022 به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

جریان نهفتگی تعدیل شده بیت کوین

مطلب مفید: آموزش استفاده از الگوی شمعی در ارز دیجیتال

ریسک ذخیره بیت کوین نیز یکی از شاخص‌های آنچین است که می‌توان برای اندازه‌گیری اعتماد هولدرهایی بلندمدت نسبت به قیمت BTC از آن استفاده کرد. بر اساس داده‌های گلسنود، این شاخص نیز در پایان سال 2022 به پایین‌ترین سطح خود رسید. قیمت تحقق یافته بیت کوین ارزش تمام کوین‌های در گردش در محدوده قیمتی است که آخرین بار منتقل شده‌اند. به‌عبارتی‌دیگر نشان‌دهنده قیمتی است که خریداران آخرین بار در آن سطح به خرید این ارز پرداخته‌اند.

بر اساس داده‌های Woo Charts، بیت کوین از زمان فروپاشی FTX تا 13 ژانویه زیر این قیمت تحقق یافته قرار داشته و در حال حاضر به بالای آن رسیده که خود یک سیگنال خرید خوب محسوب می‌شود. در کنار آن، شاخص MVRV-Z قرار دارد که نشان دهنده ارزش فعلی BTC نسبت به قیمت تحقق یافته یا ارزش عادلانه آن است. زمانی که این اندیکاتور از کف محدوده کمتر از ارزش واقعی خارج می‌شود، معمولاً به‌عنوان پایان بازار نزولی در نظر گرفته می‌شود.

شاخص MVRV-Z

درنهایت نیز شاخص ضریب پوئل را داریم که ازنظر بنیادی سودآوری ماینرها و تأثیر آن بر چرخه بازار بیت کوین را محاسبه می‌کند. زمانی که ارزش این شاخص مانند حال حاضر پایین باشد به معنای استرس در میان ماینرها و فرصت‌های خرید برای بلندمدت است.

این تحلیلگر در پایان اشاره داشت که شش شاخص اشاره شده فرصت‌های خرید بسیار خوب با ریسک به ریواردهای فوق‌العاده‌ای را برای ورود به بیت کوین ایجاد کرده‌اند. وی همچنین افزود که تمامی این شاخص‌ها در سطوح مشابه با کف‌های قیمتی در بازارهای نزولی 2015، 2018 و 2020 قرار گرفته‌اند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان