شناسایی بهترین زمان فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال

خانهآموزش هاشناسایی بهترین زمان...

آنچه می‌خوانید...

خرید و فروش ارز دیجیتال بسیار ساده و منطقی به نظر می‌رسد، در کف بخرید و در سقف بفروشید، درست است؟ نه کاملاً. به این دلیل که وقتی صحبت از ترید و شناسایی بهترین زمان فروش بیت کوین به میان می‌آید، عواملی فراتر از منطق ایفای نقش می‌کنند. در مورد دو احساسی صحبت می‌کنیم که اغلب معامله‌گران را متضرر می‌کنند، ترس و طمع و این احساسات هرگز منطقی نیستند.

برخلاف انتظار، معامله‌گران اغلب می‌بینند که در حال خرید در سقف و فروش در کف قیمت هستند. سناریوی آن هم معمولا به این شکل است: تریدر می‌بیند که قیمت یک ارز دیجیتال بالاتر و بالاتر می‌رود، سپس طمع می‌کند و آن را حتی با قیمت بالاتر می‌خرد، زیرا دچار ترس از دست دادن سود (فومو) می‌شود. سپس وقتی قیمت شروع به پایین آمدن می‌کند، ترس وارد عمل می‌شود و با ضرر می‌فروشد.

- Advertisement -

در این مقاله از فکت کوینز به معرفی روش‌ها و استراتژی‌های مختلف برای شناسایی بهترین زمان فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

بهترین زمان فروش بیت کوین چه زمانی است؟

شرایط مختلفی وجود دارد که تحت آنها باید به فروش بیت کوین یا ارز دیجیتال خود فکر کنید:

بهترین زمان فروش بیت کوین چه زمانی است؟

وقتی بازار در حال طمع است

همانطور که سرمایه‌گذار افسانه‌ای وارن بافت می‌گوید: وقتی دیگران در حال طمع هستند بترسید و زمانی که دیگران می‌ترسند طمع کنید. تئوری این است که وقتی بازار حریص است، به طور کلی یک حس سرخوشی وجود دارد و همه در حال خرید هستند. این باعث افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها و ایجاد حباب می‌شود.

این زمانی است که شما باید از اصلاح قیمت بترسید و بفروشید، زیرا همه ما می‌دانیم که حباب‌ها چه کار می‌کنند، آنها می‌ترکند. اما از کجا متوجه می‌شوید که بازار حریص است؟ شاخص ترس و طمع یک شاخص ساده برای سنجش احساسات بازار است.

بیشتر بخوانید: آموزش پوزیشن شورت (Short) در بازار ارز دیجیتال

شاخص ترس و طمع بیت کوین فوریه 2021
شاخص ترس و طمع بیت کوین فوریه 2021

سود قابل‌توجهی به دست آورده‌اید

به دلیل نوسانات رمز ارزها، سود شما می‌تواند به سرعت از بین برود. معامله گران کوتاه مدت معمولاً پس از رسیدن به سود 5 یا 10 درصدی، اقدام به فروش می‌کنند.

حداقل بخشی از سود خود را به منظور پوشش ضررهای احتمالی برداشت کنید، به خصوص اگر ارزش ارز دیجیتال شما از زمان خرید آن دو یا سه برابر شده باشد. سپس می‌توانید پول خود را دوباره در همان توکن یا توکن دیگری سرمایه‌گذاری کنید.

بیشتر بخوانید: استراتژی سرمایه‌گذاری ؛ لازمه کسب سود از ارزهای دیجیتال

اخبار فاندامنتال منفی

اگر رمزارز مورد نظر شما اخیراً به دلایل منفی در سطح فاندامنتال (مانند رهبری، امور مالی و به ویژه فناوری) در صدر اخبار بوده، بهتر است آن را بفروشید. هرگز زیاد از حد به یک پروژه وابسته نشوید.

از سوی دیگر، یک رسوایی یا جنجال جزئی در مورد یکی از اعضای کلیدی تیم، یا یک رخداد ناگهانی مانند یک با یا نقص فنی شاید تأثیر نامطلوب بلندمدتی بر ارزش بلندمدت پروژه نداشته باشد.

قیمت مدتی راکد مانده است

یکی از اشتباهات معامله گران این است که بیش از حد به یک پروژه خاص وابسته می‌شوند. اگر قیمت ارز دیجیتالی که در اختیار دارید برای مدت طولانی ثابت بوده یا به آرامی در حال کاهش بوده است، چندین دلیل ممکن برای این امر وجود دارد.

یکی از دلایل اصلی این است که پروژه ممکن است شتابی را که در ابتدا داشت از دست داده باشد، به خصوص به دلیل عدم فعالیت توسعه‌دهندگان خود. در این مورد، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که پول خود را در یک پروژه امیدوارکننده‌تر سرمایه‌گذاری کنید.

شما همچنین باید کاهش حمایت کامیونیتی پروژه را نیز زیر نظر باشید، زیرا این می‌تواند نشانه‌ای از کاهش علاقه به ارز مورد نظر باشد.

بیشتر بخوانید: استراتژی معامله لاک‌پشتی (Turtle Trading) چیست؟

زمانی که نباید رمزارز خود را بفروشید

وقتی بازار کلی در حال سقوط است و قیمت‌ها کاهش یافته است اما هیچ عامل فاندامنتالی در پروژه مورد نظر تغییر نکرده، یعنی دلایلی که برای اولین بار روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اید تغییر نکرده و هنوز پتانسیل سود بلندمدت وجود دارد. در اینجا باید در برابر وحشت و فروش مقاومت کنید.

کاهش قیمت هرگز نباید تنها دلیل شما برای فروش باشد. اگر بتوانید از فروش ناشی از وحشت اجتناب کنید، زمانی که بازار بازگردد، سودهای چشمگیری به دست خواهید آورد.

استراتژی‌های شناسایی بهترین زمان فروش بیت کوین چیست؟

دو استراتژی اصلی وجود دارد که می‌توانید برای شناسایی بهترین زمان فروش بیت کوین استفاده کنید و اینکه کدام یک را انتخاب می‌کنید به اهداف و ترجیحات شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: استراتژی آربیتراژ (Arbitrage)؛ بهترین روش سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال در سال۲۰۲۳

استراتژی‌های شناسایی بهترین زمان فروش بیت کوین چیست؟

1. فروش یکجا

این استراتژی شامل فروش همه رمز ارزهای شما به یکباره است تا در سریع‌ترین زمان ممکن پول خود را نقد کنید. این استراتژی اغلب زمانی استفاده می‌شود که بازار روند نزولی دارد و شما می‌خواهید ضرر خود را به حداقل یا سود خود را به حداکثر برسانید.

برخی از حامیان کریپتو به شدت با فروش یکباره ارزهای دیجیتال مخالف هستند.

2. فروش تدریجی

این استراتژی شامل فروش تدریجی رمزارزهاست. اگر بازار ناگهان معکوس شد و روند صعودی به خود گرفت، می‌تواند به شما کمک کند تا سود خود را به حداکثر برسانید، زیرا می‌توانید هر واحد توکن را به قیمتی بیشتر از واحد قبلی بفروشید.

این نسبت به استراتژی اول ریسک کمتری دارد، اما بدیهی است که سود شما نیز کمتر خواهد بود، زیرا اگر بازار به نزول خود ادامه دهد، هر بار که بفروشید، سود شما کمتر می‌شود.

برای هر دوی این استراتژی‌های فروش، معامله‌گران می‌توانند از سفارش حد ضرر (Stop loss) استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: لیکویید شدن ارز دیجیتال (Liquidation) چیست؟ چطور از آن اجتناب کنیم؟

3. پوزیشن شورت (Short)

شورت کردن به عمل فروش یک توکن گفته می‌شود که ارزش آن در حال کاهش است، به طوری که بتوانید بعداً آن را با قیمت کمتری دوباره بخرید. شما می‌توانید این روش را با یکی از دو استراتژی بالا ترکیب کنید و یک‌باره آن را بفروشید و بعداً همه را دوباره بخرید، یا کمی از آن را بفروشید و بعداً آن را با قیمت ارزان‌تری دوباره بخرید.

3 اندیکاتور تکنیکال مفید برای شناسایی بهترین زمان فروش بیت کوین

اندیکاتورهای تکنیکال زیادی برای کمک به تعیین بهترین زمان فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال وجود دارد. این مهم است، زیرا اگر خیلی زود بفروشید، ممکن است سودهای بالقوه را از دست بدهید و اگر خیلی دیر بفروشید، ممکن است زیان بیشتری متحمل شوید.

بیشتر بخوانید: مهمترین ابزار تحلیل تکنیکال برای ترید

در اینجا سه مورد از محبوب‌ترین اندیکاتورهای تکنیکال برای کمک به شما در تعیین بهترین زمان فروش بیت کوین آورده شده است:

1. مکدی (MACD)

این یک شاخص دنباله‌رو روند است که تفاوت بین دو میانگین متحرک را اندازه‌گیری می‌کند. MACD با کم کردن میانگین متحرک نمایی 26 روزه (EMA) از متحرک نمایی 12 روزه محاسبه می‌شود.

سیگنال خرید زمانی تولید می‌شود که خط MACD از خط سیگنال عبور کند، سیگنال فروش زمانی تولید می‌شود که خط MACD از زیر خط سیگنال عبور می‌کند و می‌تواند برای شناسایی فرصت فروش مناسب استفاده شود.

2. شاخص قدرت نسبی (RSI)

RSI یک شاخص مومنتوم است که زمان اشباع خرید یا اشباع فروش را به ما نشان می‌دهد.

RSI از 0 تا 100 در نوسان است. اعداد بالای 70 نشان می‌دهد که رمز ارز بیش از حد خریداری شده است، در حالی که اعداد زیر 30 نشان می‌دهد که رمز ارز بیش از حد فروخته شده است.

یک دارایی بیش از حد خریداری شده معمولا تمایل دارد بالاتر از ارزش منصفانه خود معامله شود و به این ترتیب، این انتظار وجود دارد که بازار در کوتاه مدت شاهد اصلاح قیمت باشد.

به این ترتیب، می‌توان از آن برای زمان‌بندی خروج و شناسایی بهترین زمان فروش بیت کوین استفاده کرد.

3. باندهای بولینگر

بولینگر یک شاخص نوسانگر (اسیلاتور) است که برای اندازه‌گیری فاصله قیمت از میانگین متحرک استفاده می‌شود. باندهای بولینگر با گرفتن میانگین متحرک 20 روزه و جمع و تفریق دو انحراف استاندارد محاسبه می‌شوند. این اندیکاتور به شما یک دامنه می‌دهد که انتظار می‌رود قیمت در آن باقی بماند.

زمانی که قیمت از باندهای بولینگر خارج می‌شود، نشان‌دهنده تغییر در نوسان است و انتظار می‌رود قیمت به حرکت در این مسیر ادامه دهد.

اگر به دنبال فروش ارز دیجیتال هستید، منتظر بمانید تا قیمت از باندهای بولینگر خارج شود، سپس زمانی که قیمت به میانگین متحرک بازگشت، آن را بفروشید.

باندهای بولینگر همچنین می‌توانند برای کمک به شما در تعیین زمان خرید ارز دیجیتال استفاده شوند. وقتی قیمت در باند بولینگر پایینی باشد که بیش از حد فروخته شده در نظر گرفته می‌شود و در اینجا باید خرید کنید. زمانی که قیمت در باند بولینگر بالایی باشد، یعنی بیش از حد خریداری شده و در اینجا باید بفروشید.

بیشتر بخوانید:آموزش گام به گام تحلیل تکنیکال ؛ راهنمای ترید برای افراد مبتدی

جمع بندی

در این مقاله به بررسی یکی از مشکلات اساسی در ترید یعنی شناسایی بهترین زمان فروش بیت کوین و به طور کلی ارزهای دیجیتال پرداختیم و استراتژی‌ها و شاخص‌های تکنیکالی که به ما در شناسایی زمان فروش کمک میکنند را مورد بررسی قرار دادیم. نظر شما چیست؟ شما کدام اندیکاتور و کدام استراتژی برای برای زمانبندی خروج خود از بازار استفاده میکنید؟

سوالات متداول

آیا باید بیت کوین را در سقف قیمت بفروشم؟

بیت کوین زمانی باید خریداری شود که «خسته کننده» به نظر می‌رسد و بهترین زمان فروش آن زمانی است که به شدت بالا می‌رود و احساس می‌کنیم برای داشتن یا توصیه آن، نابغه هستیم.

چه زمانی از روز ارز دیجیتال ارزان‌تر است؟

زمانی که بازار هیجان کمتری دارد، قیمت‌ها پایین تر است. اگرچه شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را در هر زمانی از روز معامله کنید، اما بازار در ساعات کاری معمولی فعال‌تر است و در اوایل صبح، شب و در تعطیلات آخر هفته فعالیت کمتری دارد. به طور کلی، قیمت ارزهای دیجیتال از دوشنبه با قیمت پایین پایین شروع می‌شود و در طول هفته افزایش می‌یابد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان