top banner adv

به منظور مقابله با حملات احتمالی، شناسه زنجیره جدیدی برای تراکنش‌های فورک اثبات کار اتریوم تعیین می‌شود

به منظور مقابله با حملات احتمالی، شناسه زنجیره جدیدی برای تراکنش‌های فورک اثبات کار اتریوم تعیین می‌شود
0
بازدید : 9618

با نزدیک شدن به مرج اتریوم یکی از موضوعات پر بحث در این حوزه فورک اثبات کار اتریوم (ETHPoW) است که علیرغم حمایت پلتفرم ها و افراد سرشناس از آن همچنان دارای بخش های مبهمی برای اعضای جامعه اتریوم و ارزهای دیجیتال است. یکی از این موضوعات بحث شناسه زنجیره (ChainID) شبکه جدید است که در حال حاضر با شبکه اصلی اتریوم یکسان است و چنین اتفاقی می‌تواند شبکه را در معرض خطر حملات اجرای مجدد قرار دهد.

به تازگی یکی از اعضای تیم کوین بیس با اظهارنظری در گیت هاب ETHPoW از آنها خواسته تا درباره راه اندازی زنجیره جدید شفاف سازی کنند. این درخواست در پی آن صورت گرفته که تیم ETHPoW هنوز شناسه جدیدی را برای زنجیره اصلی خود انتخاب نکرده و شناسه آن با شبکه اصلی اتریوم یکسان است. البته باید دقت داشت که شبکه آزمایشی اثبات کار اتریوم از شناسه 10002 استفاده می‌کند که متعلق به هیچ زنجیره دیگری نیست.

توییت فرانکی

بیشتر بخوانید : چشم انداز تأیید ETF‌ اسپات‌های اتریوم: تحلیل بیت وایز

بیشتر بخوانید : حذف BRG و چند ارز دیگر از لیست رمزارزهای کوینکس

کوین بیس اولین تیمی نیست که از گروه اثبات کار اتریوم خواسته تا شناسه جدیدی را برای زنجیره خود انتخاب کنند و قبل تر 4 تیم مختلف دیگر نیز چنین درخواستی را ثبت کرده بودند. گفتنی است که شبکه اتریوم از شناسه زنجیره 1 استفاده می‌کند و اکنون بنابر پاسخ تیم ETHPoW، شبکه اثبات کار اتریوم از شناسه زنجیره جدید 10001 استفاده خواهد کرد. تیم توسعه این فورک احتمالی در پاسخ به درخواست های این تیم ها گفت:

«اتریوم اثبات کار از شناسه زنجیره 10001 استفاده خواهد کرد که آن را در حساب توییتری خود منتشر خواهیم کرد. کدهای اشاره شده توسط شما باید به کار خود ادامه دهند چرا که به منظور تایید اعتبار داده های بلاک ها قبل از به روزرسانی مرج به شناسه زنجیره 1 اتریوم نیاز داریم. اما پس از صورت گرفتن مرج، تمامی داده های زنجیره با شناسه 10001 شناخته خواهند شد.»

این پیام تیم توسعه ETHPoW باعث آرامش خاطر آن دسته از اعضای جامعه اتریوم شد که فکر می‌کردند این تیم با به روزرسانی نکردن ChainID قصد انجام فعالیت های نامشروع و مخربی را دارد.

تفاوت میان اتریوم و ETHPoW

یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص تفاوت های میان شبکه اصلی اتریوم و فورک اثبات کار آن استفاده از شناسه زنجیره است. شناسه ها در حقیقت اعدادی هستند که زنجیره را به برنامه های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند معرفی کرده تا آنها بدانند در حال تعامل با کدام شبکه هستند.

مطلب مفید: تفاوت index price و mark price  چیست؟

در حقیقت زنجیره جدید ETHPoW همانند یک زنجیره سازگار با ماشین مجازی اتریوم عمل می‌کند، با این حال، تمام دارایی ها، قراردادهای هوشمند و توکن های شبکه اصلی در آن نیز کپی شده است.

بیشتر بخوانید : فروش تیک آبی توییتر در دستور برنامه‌های ایلان ماسک قرار گرفت

بیشتر بخوانید : مانگو مارکت در تلاش برای توافق با هکر پروتکل؛ هکر 47 میلیون دلار پاداش دریافت می‌کند

با این وجود باید گفت که در حال حاضر گیت هاب اتریوم اثبات کار دارای ChainID یکسانی با شبکه اصلی اتریوم است و اگر مطابق صحبت های تیم توسعه آن شاهد تغییر آن نباشیم، قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز توانایی تشخیص شبکه اثبات کار را نداشته و احتمالا تمامی تراکنش های ETHPoW با شکست همراه خواهد شد، چرا که هیچ اجماعی از سمت اعتبارسنج ها برای تایید تراکنش ها در این شناسه زنجیره وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید : دولت آمریکا به دنبال کشف و پیگیری تراکنش‌های کریپتو برای مقابله با باج افزارها

یکی دیگر از نگرانی های اصلی اعضای جامعه حملات اجرای مجدد (replay attacks) است که در آن شاهد تکرار شدن و اجرای مجدد تراکنش ها در طول دو زنجیره خواهیم بود و به واسطه آن اشکالات امنیتی شدیدی ایجاد خواهد شد. با این حال و اکنون که شناسه جدید 10001 توسط تیم ETHPoW تایید شده است، کاربران نباید نگرانی درباره این موضوع داشته باشند و می‌توانند با آماده سازی کیف پول های خود، هنگام انتشار آدرس مناسب RPC، توکن های ایردراپ شده فورک اثبات کار را دریافت کنند.

برای اطلاع از  آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x