شورای اروپا لایحه میکا را تصویب کرد؛ قانون‌گذاری رمزارزها نزدیکتر از همیشه

خانهاخبارشورای اروپا لایحه...

آنچه می‌خوانید...

نمایندگان شورای اروپا متن لایحه میکا را تصویب و آن را برای تایید و رای‌گیری نهایی به پارلمان این اتحادیه ارسال کردند. لایحه میکا (MiCA)، چارچوب قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در اتحادیه اروپاست.

بر اساس یادداشت منتشرشده در روز گذشته، کمیته نمایندگان دائمی شورای اروپا با متن چارچوب قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در این اتحادیه موافقت کرده و آن را به رئیس کمیته امور اقتصادی و مالی پارلمان اروپا ارسال کرده‌اند. ادیتا هردا، رئیس کمیته نمایندگان پارلمان شورای اروپا خاطرنشان کرد لایحه میکا در صورت تایید در پارلمان این اتحادیه، اجرایی خواهد شد.

مطلب مفید: آیوتا (IOTA) چیست و چگونه کار می‌کند؟

- Advertisement -

میکا که برای اولین بار در سپتامبر سال 2020 به کمیسیون اروپا ارائه شد، به دنبال ایجاد چارچوب قانونی ثابتی برای رمزارزها در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. در صورتی که کمیته پارلمانی متن این لایحه را تصویب کند، سیاست‌های اتخاذشده از سال 2024 اجرایی خواهند شد. شایان ذکر است جلسه بعدی کمیته برای 10 اکتبر برنامه‌ریزی شده است.

در تازه‌ترین نسخه متن لایحه MiCA آمده است:

حصول اطمینان از اینکه قوانین خدمات مالی اتحادیه اروپا برای عصر دیجیتال و همچنین امکان استفاده از فناوری‌های نوآورانه مناسب است و به اقتصاد آینده و مردم کمک می‌کند مهم است. فقدان چارچوب نظارتی واحدی برای دارایی‌های دیجیتال به عدم اعتماد کاربران به این دارایی‌ها منجر خواهد شد که به طور قابل توجهی مانع توسعه بازار این دارایی‌ها خواهد شد.

سیاست‌گذاران پارلمان، کمیسیون و شورای اتحادیه اروپا از زمان معرفی لایحه میکا در رابطه با آن و پیامدهای احتمالی بحث کرده‌اند و پیشرفت تصویب این لایحه، به دلیل صحبت‌ها در رابطه با محدودیت‌های احتمالی برای استخراج رمزارزها و پروژه‌های مبتنی بر اجماع اثبات کار و همچنین قانون‌گذاری استیبل کوین ها به تعویق افتاده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان