سولانا در دادگاه؛ شکایت قانونی از سولانا به دلیل فروش اوراق بهادار ثبت نشده

خانهاخبارسولانا در دادگاه؛...

آنچه می‌خوانید...

در ادامه مشکلات پروژه های رمز ارزی در رابطه با اوراق بهادار بودن یا نبودن، اکنون شرکت سولانا لبز با اتهام ترویج اوراق بهادار ثبت نشده مورد شکایت قرار گرفته است. شکایت از سولانا روز 1 جولای و توسط شرکت روچ فریدمن و اشنایدر والاس در دادگاه شمال کالیفرنیا و به نیابت از مارک یانگ، یکی از شهروندان این ایالت تنظیم شده است.

این شکایت قانونی، شرکت سولانا لبز، بنیاد سولانا، آناتولی یاکونکو، کایل سامانی و فالکون ایکس را متهم به فروش اوراق بهادار ثبت نشده در قالب توکن SOL از تاریخ 24 مارس 2020 کرده است. در این شکایت آمده است:

«مدعی علیه از فروش اوراق بهادار سولانا به سرمایه گذاران خرد در آمریکا سود زیادی کرده است و این در حالی است که بنابر قوانین فدرال و بورس اوراق بهادار چنین اقدامی در آمریکا خلاف قوانین است و سرمایه گذاران از این اتفاق زیان های زیادی را متحمل شده‌اند.»

- Advertisement -

فرد شاکی از جانب خود و به نیابت از دیگر سرمایه گذاران سولانا دست به چنین حرکتی زده است و مدعی است که شرکت حامی شبکه سولانا بیانیه های گمراه کننده و اشتباهی را از عمد در رابطه با موجودی در گردش توکن SOL منتشر می‌کرده است.

بر اساس این شکایت، یاکونکو، بنیانگذار شرکت سولانا لبز در آوریل 2020، حدود 11.3 میلیون دلار توکن را به یک بازار ساز وام داده اما این اطلاعات را به صورت عمومی منتشر نکرده است. علاوه بر آن، شرکت وعده داده است که این مقدار توکن را بسوزاند اما تاکنون تنها 3.3 میلیون SOL سوزانده شده است.

فرد شاکی علاوه بر مسائل اشاره شده در رابطه با غیرمتمرکز بودن سولانا نیز نگرانی هایی دارد. در این شکایت نامه آمده است که تا تاریخ 21 ماه مه، حدود 48 % از موجودی SOL را افراد داخل شرکت هولد می‌کنند. امری که به شدت شبکه را متمرکز می‌کند.

مطلب مفید: ارز فگ (FEG Token) چیست؟

نتیجه این شکایت قانونی می‌تواند تبعات زیادی برای سولانا و صنعت ارزهای دیجیتال داشته باشد. اگر در دادگاه، SOL اوراق بهادار شناخته شود، شاهد خروج آن از صرافی های بزرگ رمز ارزی خواهیم بود. گفتنی است که در اواخر 2020 و در پی شکایت کمیسیون بورس از ریپل، صرافی های کوین بیس و کراکن این ارز را از لیست خود خارج کردند. اتفاقی که برای سولانا نیز ممکن است رخ دهد.

شکایت از سولانا در حالی به مشکلات این مجموعه اضافه شده است که شبکه آن در یک سال اخیر با بحران قطعی و اختلال های متعدد مواجه بوده است. در این شکایت به قطعی های شبکه نیز اشاره شده است و شاکی مدعی است نتیجه این اتفاقات زیان های سنگین برای کاربران بوده است. لازم به ذکر است که شرکت سولانا لبز هنوز پاسخی درباره این اتهامات ارائه نکرده است.

از ماه نوامبر و اوج قیمتی 260 دلاری، سولانا با ریزش 85 درصدی همراه شده است و در زمان نگارش این مطلب در محدوده 38 دلاری در حال معامله است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان