شکایت چانگ پنگ ژائو از زیر مجموعه نشریه بلومبرگ در هنگ کنگ؛ علت چه بود؟

خانهاخبارشکایت چانگ پنگ...

آنچه می‌خوانید...

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس به تازگی از زیر مجموعه نشریه بلومبرگ در هنگ کنگ به دلیل افترا و اتهامات اشتباه و دروغ شکایت کرده است. روز گذشته، ژائو که در میان اعضای جامعه کریپتو با نام CZ شناخته می‌شود از رسانه مدرن مدیا (Modern Media) این شرکت رسانه ای در هنگ کنگ شکایت کرد. گفتنی است که مدرن مدیا یک شرکت مستقل است که محتوای بلومبرگ را با مجوز این شرکت منتشر می‌کند.

ژائو در شکایت خود علیه این شرکت گفته است که مدرن مدیا در ترجمه چینی مقاله خود، مدیرعامل بایننس را متهم به اجرای یک طرح پانزی و کلاهبرداری کرده است. بر اساس ادعای ژائو، مدرن مدیا گزارشی را منتشر کرده که اشتباه، مخرب و در حقیقت بیانیه ای توهین آمیز نسبت به وی و شرکت بایننس است.

- Advertisement -

گفتنی است که نسخه ترجمه شده توسط مدرن مدیا با نام طرح پانزی چانگ پنگ ژائو در تاریخ 23 ژوئن و توسط بلومبرگ اما با عنوانی کاملا متفاوت (آیا ثروتمندترین فرد کریپتو می‌تواند از شرایط سخت بازار جان سالم به در ببرد؟) منتشر شده بود. روز 25 ژوئن، ژآئو در اظهار نظری در مقاله اصلی گفت در حالی که بیشتر خبرنگاران و مقاله های بلومبرگ خوب و مفید هستند، این یکی بد بود. وی در ادامه گفت که مسئولیت رفتار و اعمال خود را بپذیرید.

توییت ژائو

یکی از دلایل شکایت ژئو از زیرمجموعه بلومبرگ در هنگ کنگ به کار بردن عبارت پانزی به منظور جذب مخاطب بیشتر است. بر اساس شکایت صورت گرفته، این مقاله از تاریخ 7 جولای در این کشور توزیع شده است. گفتنی است که شکایت مذکور کاملا شخصی بوده و هیچ ربطی به صراقی یا شرکت ندارد. علاوه بر شکایت صورت گرفته اقدامی نیز علیه بلومبرگ در آمریکا و به علت انتشار اخبار اشتباه و افترا در مقاله اصلی صورت گرفته است. مدرعامل بایننس در این باره گفت:

«در مقاله اصلی، چندین اتهام جدی و اشتباه متوجه ژائو و بایننس شده است که کاملا اشتباه هستند و مشخصا نوشته شده‌اند تا دید مردم را نسبت به بایننس و مدیرعامل آن تغییر دهند تا شاید مردم باور کنند که ژائو و شرکت وی در فعالیت های مشکوک و غیرقانونی نقش دارند.»

مطلب مفید: با معروفترین و گرانترین NFT ها آشنا شوید

گفتنی است که ژائو به دنبال آن است تا شرکت مدرن مدیا دیگر هیچگاه بیانیه های غلط و توهین آمیز را در هنگ کنگ منتشر نکند. وی همچنین خواستار حذف و از بین رفتن تمامی نسخه های این بیانیه و غرامت به دلیل زیان های وارد شده به او و بایننس است. بر اساس مدارک دادگاه، بلومبرگ قبل از شکایت ژائو، نام مقاله را به چانگ پنگ ژائو مرموز تغییر داده اما با این حال وی شکایت خود را پیش برده است.

علاوه بر آن مشخص شده است که پست های فضای مجازی در این باره حذف شده و نسخه های فیزیکی مقاله در هنگ کنگ نیز جمع آوری شده‌اند. این اولین باری نیست که ژائو و بایننس از یک رسانه شکایت می‌کنند. در سال 2020 نیز این شرکت از فوربز به دلیل انتشار اخبار غلط شکایت کرد اما خیلی زود شکایت خود را پس گرفت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان