CFTC: تمامی دارایی‌های دیجیتال در طبقه کالا و کامودیتی قرار می‌گیرند

خانهاخبارCFTC: تمامی دارایی‌های...

آنچه می‌خوانید...

کمیسیون معاملات آتی کالا آمریکا (CFTC) در ادامه شکایت‌های سریالی خود، اخیراً شکایت مدنی را علیه راشوان راسل، بانکدار سابق دویچه بانک در دادگاه شرقی نیویورک تنظیم کرد. این پرونده ادعا می‌کند که راسل به‌طور متقلبانه از سرمایه‌گذاران خرد دعوت کرده تا در یک صندوق متشکل ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. در شکایت CFTC، وی متهم به کلاهبرداری 1 میلیون دلاری از سرمایه‌گذاران و یک فقره کلاهبرداری مالی نیز شده است.

شکایت CFTC

به نقل از کریپتوپوتیتو و بنا بر گزارش‌های منتشر شده، راسل از سرمایه‌گذاران می‌خواسته تا با ارائه بیت کوین، اتریوم و ارزهای فیات در صندوق دارایی‌های دیجیتال وی سرمایه‌گذاری کنند. این فرایند از نوامبر 2020 تا ژوئیه 2022 ادامه داشته است. بر اساس اتهامات، وی تضمین می‌داده است که سرمایه‌گذاران هیچ زیانی را متحمل نخواهند شد. در برخی موارد وی حتی سود حداقلی 25 درصدی را به کاربران وعده می‌داده است.

- Advertisement -

شکایت CFTC علیه راسل اشاره دارد که وی عمداً یا سهواً بیانیه‌های دروغ و گمراه‌کننده‌ای را درباره ساختار، سایز و عملکرد صندوق سرمایه‌گذاری خود ارائه می‌کرده است. علاوه بر آن، وی متهم است که وعده‌های دروغ درباره درخواست‌های برداشت و همچنین جبران خسارت از طریق یو اس دی سی به سرمایه‌گذاران داده است.

باید اشاره داشت که سرمایه‌های کاربران این صندوق برای مصارف شخصی راسل استفاده شده و بخشی از آن نیز به سازمان‌های وابسته به وی و فعالیت‌های قمار او یا پرداخت‌های طرح پانزی‌اش به سرمایه‌گذاران فعلی مورد استفاده قرار گرفته است. در دعوای قضایی علیه این فرد، این نهاد قانونی به دنبال استرداد، رد کردن، جریمه‌های پولی مدنی و ممنوعیت دائمی تجارت و ثبت، علاوه بر دستور دائمی در برابر نقض بیشتر قانون بورس کالا (CEA) و مقررات CFTC است.

مطلب مفید: استاندارد ERC_4337 چیست؟ آشنایی با جدیدترین استاندارد اتریوم

رئیس اجرایی کمیسیون معاملات آتی کالا در این باره گفت که اقدامات امروز نشان می‌دهد که CFTC در پاسخگویی به مجرمان و محافظت از سرمایه‌گذاران خرد در برابر کلاهبرداری‌های فضای ارزهای دیجیتال بی‌رحم عمل می‌کند.

دیدگاه متفاوت نهادهای قانون‌گذار آمریکا

در پی این پرونده حقوقی علیه راسل تضاد میان نهادهای قانونی مالی آمریکا مشخص‌تر شده است. کمیسیون بورس آمریکا پیش‌تر گفته بود که برخی از دارایی‌های دیجیتال خاص تنها اوراق بهادار هستند. با این وجود، در شکایت CFTC، این نهاد بیت کوین و اتریوم را کالا معرفی کرده است.

این اتفاق در حالی رخ داده که یک ماه پیش، کمیسیون معاملات آتی کالا گفته بود اتریوم و استیبل کوین‌ها باید کالا در نظر گرفته شوند. دیدگاهی متفاوت نسبت به کمیسیون بورس که به جز بیت کوین تمام ارزهای دیجیتال را اوراق بهادار در نظر گرفته است. باید اشاره داشت که این شکایت گپ موجود در میان نهادهای قانونی آمریکا در رابطه با ارزهای دیجیتال را بسیار بهتر نمایش داده است، چرا که هر نهادی دارایی‌های دیجیتال را در طبقه‌ای که خود می‌خواهد قرار می‌دهد و قانون مشخصی پیرامون آن‌ها وجود ندارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان