CFTC از صرافی بایننس و ژائو شکایت کرد؛ علت چه بود؟

خانهاخبارCFTC از صرافی...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته بلومبرگ گزارشی منتشر کرد و توضیح داد که کمیسیون معاملاتی معاملات آتی آمریکا (CFTC) به دلیل نقض قوانین معاملاتی از صرافی بایننس و چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی شکایت کرده است. گفتنی است که شکایت CFTC از بایننس در دادگاه شمالی ایالت ایلینوی ثبت شده است.

شکایت CFTC از بایننس و ژائو

به نقل از کوین تلگراف، کمیسیون معاملاتی به این دلیل از بایننس شکایت کرده است که صرافی نتوانسته تعهدات قانونی این نهاد را اجرایی کند و به درستی توسط نهادهای قانون‌گذار ثبت شود. باید اشاره داشت که CFTC از سال 2021 تاکنون مشغول بررسی شرایط صرافی بایننس بوده و خود صرافی نیز در ماه فوریه گفته بود که احتمالاً در آمریکا با اقدامات قانونی مواجه خواهد شد و به همین دلیل در حال همکاری با قانون‌گذاران است.

در کنار CFTC، بایننس توسط نهاد خدمات درآمد داخلی و دادستان‌های فدرال نیز مورد بررسی قرارگرفته و آن‌ها در حال بررسی وضعیت بایننس در رابطه با نقض قوانین ضد پول‌شویی بوده‌اند. در همین حین، کمیسیون بورس آمریکا نیز تحقیقات خود را درباره فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده توسط این صرافی به کاربران آمریکایی آغاز کرده است. باید اشاره داشت که صرافی بایننس با حجم معاملات روزانه 8.5 میلیارد دلاری، بزرگ‌ترین صرافی رمز ارزی جهان است.

شکایت CFTC از بایننس

قابل‌توجه است که از زمان اعلام شکایت CFTC از بایننس و ژائو، قیمت بیت کوین نیز با ریزش همراه بوده و از محدوده 27800 دلاری به 26750 دلاری سقوط کرده است. در کنار آن، ارز بومی بایننس نیز ساعات خوشی را پشت سر نگذاشته و با سقوط 6 درصدی در شبانه‌روز اخیر همراه بوده است.

CFTC در شکایت خود علیه بایننس اشاره داشته است که این صرافی از سال 2019 تاکنون در حال انجام تراکنش‌های بیت کوین، اتریوم و لایت کوین برای شهروندان آمریکایی بوده و این در حالی است که سیاست‌های قانونی این پلتفرم را از اراده خدمات به مشتریان آمریکایی منع یا دسترسی آن‌ها را محدود کرده است. بدین ترتیب، بایننس و مدیرعامل آن قوانین آمریکا را از قصد نقض کرده‌اند. در این شکایت آمده است:

«ژائو، بایننس و لیم، یکی از مدیران سابق صرافی همگی نسبت به محدودیت‌های ایجاد شده برای کاربران آمریکایی اطلاع داشته و می‌دانستند برای ارائه خدمات به آن‌ها صرافی بایننس باید به‌طور درست و قانونی در کشور آمریکا ثبت شود و مطابق با قوانین کشور اقدام کند.»

طبق این شکایت، بایننس مکان دفاتر اجرایی خود، و همچنین هویت و مکان‌های موجود در پلتفرم معاملاتی را پنهان کرده است. علاوه بر آن، CFTC گزارش داده است که بایننس حداقل 60 نفر را در آمریکا استخدام کرده و این تعداد در حال افزایش است. علاوه بر آن، این صرافی دارای علامت تجاری آمریکا نیز هست و در سال 2019، بایننس آمریکا را راه‌اندازی کرده است.

مطلب مفید: کمیابی NFT چیست؟ چطور با ماشین حساب کمیابی توکن را اندازه‌گیری کنیم؟

در میان اتهامات وارد شده، CFTC مدعی شده است که بایننس در ثبت خود در آمریکا شکست خورده و قوانین نظارتی CFTC و مبادلات کامودیتی‌ها را نقض کرده است. علاوه بر آن، به این صرافی اتهاماتی در رابطه با دست‌کاری در کنترل احراز هویت کاربران و همچنین فعالیت‌های پول‌شویی نیز وارد شده است.

علاوه بر این، متهمان نتوانستند بر فعالیت‌های شرکت نظارت کافی داشته باشند و با میل خود فعالیت‌هایی را در خارج از مرزهای ایالات‌متحده برای فرار از قانون بورس کالای آمریکا انجام دادند و اقدامات دیگری را برای فرار از مقررات انجام دادند.

در شکایت CFTC از بایننس همچنین عنوان شده که صرافی برای معاملات اسپات، فیوچرز و پرپچوال اهرم ارائه کرده است. نکته قابل‌توجه دیگر نیز آن است که این صرافی با 300 حساب که به نظر همگی متعلق به خود ژائو بوده‌اند در صرافی معامله می‌کرده است.

یکی از مشاوران کمیسیون معاملاتی معاملات آتی آمریکا در رابطه با پرونده علیه بایننس گفت که هنوز زود است تا عیار این پرونده مشخص شود اما این نهاد در رابطه با قانون‌گذاری اصولی در حوزه ارزهای دیجیتال محکم و استوار است. باید اشاره داشت که هدف CFTC از شکایت خود علیه بایننس آن است که صرافی به درستی توسط قانون‌گذاران این کشور ثبت شود و علاوه بر آن، فعالیت‌های غیرقانونی پلتفرم متوقف شود و بایننس جریمه خود را پرداخت کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان