ارز دیجیتال شیبا چیست ؟ آیا خرید آن سرمایه‌گذاری خوبی است؟

خانهآموزش هاآلت کوین هاارز دیجیتال شیبا...

آنچه می‌خوانید...

خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال در دنیای امروزی ما، به یکی از بخش‌های مهم و تاثیرگذار اقتصاد جهانی تبدیل شده است. یکی از این ارزهای دیجیتال که تاثیرگذاری زیادی در بازار داشته و سر و صداهای زیادی پیرامون آن به وجود آمده، شیبا (shiba) است. این رمز ارز و یا توکن جنجالی و پرخبر برای بسیاری از سرمایه‌گذاران سودهای کلانی به همراه داشت و در مقابل برای بسیاری هم سود چندانی نداشته است. در این مقاله از فکت کوینز قصد داریم تا بدانیم شیبا چیست و چگونه به وجود آمد. در ادامه نیز با جنبه‌های گوناگونی از این ارز دیجیتال آشنا می‌شویم و بررسی می‌کنیم که آیا خرید آن سرمایه‌گذاری خوبی محسوب می‌شود یا خیر.

شیبا چیست؟

شیبا یک ارز دیجیتال پرکاربرد و پر سر و صدا است که یک توکن ERC-20 از بلاکچین اتریوم محسوب می‌شود. نام این توکن از یک نژاد سگ ژاپنی با همین نام الهام گرفته شده و انتخاب شده است. ‍ قیمت این ارز دیجیتال، در سال 2021 افزایش یافت و چندین برابر شد و توانست سود بسیار خوبی را نصیب طرفداران و خریداران خود کند. قیمت شیبا اما یکی از نقاط متفاوت آن محسوب می‌شود و در اوج قیمت نیز همچنان دور و بر کسری از یک سنت معامله می‌شد.

شیبا چیست
شیبا چیست؟

تاریخچه توکن شیبا چیست؟

این توکن در اواسط سال 2020 و توسط یک فرد ناشناس به نام مستعار با نام ریوشی (Rhyoshi) منتشر و به دنیای ارزهای دیجیتال عرضه گردید. این ارز دیجیتال از ابتدا در تعداد معین و از پیش تعیین شده تولید شد و سازنده ۵0 درصد کل توکن‌های تولید شده آن را در یک صرافی غیرمتمرکز به نام یونی سواپ، ذخیره و قفل کرد. سازنده این ارز دیجیتال همچنین ۵۰ درصد باقیمانده از توکن‌ها را نیز برای تامین امنیت و عملکرد شبکه آن در اختیار «ویتالیک بوترین» سازنده و خالق اتریوم قرار داد. او نیز 10 درصد از این توکن‌ها را به نفع خیریه‌ای در هند واگذار کرد و 40 درصد باقی‌ مانده را نیز به یک آدرس غیرقابل بازگشت ارسال نمود تا تعداد توکن‌های موجود در بازار را برای افزایش قیمت، کاهش دهد.

به دلیل شباهت‌هایی که با دوج کوین در عرضه و برنامه‌ریزی برای معرفی شیبا در بازار وجود دارد، شیبا نیز خیلی زود معروف و مشهور شد و طرفداران و خریداران زیادی پیدا کرد. شیبا امروز و در زمان نگارش این مقاله در اواسط 2022 میلادی، در رده هفتم ارزش بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است و ارزشی در حدود 0.2 تومان دارد. البته این توکن پرکاربرد از روزهای اوج خود فاصله زیادی گرفته است. اوج قیمت شیبا در اکتبر 2021 و در حدود 90 درصد، بیش از قیمت امروزی آن بوده است.

ساز و کار توکن شیبا چیست؟

مانند بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، شیبا بر روی یک شبکه غیرمتمرکز کار می‌کند. این پایگاه داده بلاک چین، تراکنش‌ها را تأیید می‌کند و هر تراکنشی را که با آن اتفاق می‌افتد ثبت می‌کند. Shiba Inu بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود و ایمنی و عملکرد آن بر اساس عملکرد این پلتفرم ارائه می‌شود.

Shiba Inu به چندین توکن تقسیم می‌شود که به عملکرد کل سیستم این ارز دیجیتال کمک می‌کند. اما بهتر است بدانیم که توکن‌های مختلف سیستم شیبا چیست و هر کدام چه کاربردی دارند.

  • SHIB که ارز اصلی شیبا اینو است که برای معامله و پرداخت آنلاین و به عنوان وسیله مبادله استفاده می‌شود.
  • LEASH که توکنی دیگر از این دسته به حساب می‌آید و تولید آن تنها به 107646 واحد محدود شده است. این موضوع ارزش این توکن را که محدودترین کوین در بین کوین‌های مربوط به Shiba Inu است، بالا می‌برد.
  • BONE که توکن دیگری از این مجموعه است و دارای 250 میلیون واحد است و نوعی توکن حاکمیتی در مجموعه شیبا به حساب می‌آید. این توکن به افرادی که از Shiba Inu استفاده می‌کنند اجازه می‌دهد تا در مورد پیشنهادات مختلف در این مجموعه، رای دهند.
  • Shiba Inu دارای جنبه‌های دیگری نیز هست، از جمله ShibaSwap، پلتفرم غیرمتمرکز برای تجارت کوین ، و Shiboshis، نوعی توکن غیرمثلی یا NFT است.

این ارز دیجیتال همچنین اصطلاحاتی معادل با اصطلاحات رایج در دنیای ارزهای دیجیتال و به صورت اختصاصی ارائه کرده است. از جمله افراد فعال در جامعه شیبا به جای وایت پیپر کریپتو، از اصطلاح WoofPaper استفاده می‌کنند.

دلایل رشد قیمت شیبا

شیبا یکی از ارزهای دیجیتالی بود که توانست سود سرشاری را نصیب بسیاری از فعالین بازار کند. این رشد خیره‌کننده به حدی بود که در مدت تقریبا یک سال، معادل 100 دلار از آن توانست ارزشی بیش از 17 میلیون دلار پیدا کند. اما دلایل این افزایش خیره‌کننده در قیمت شیبا چیست؟ در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم:

  • قدرت روایت این ارز دیجیتال که توانایی این را دارد که بتواند اکوسیستم داستان گونه و به هم پیوسته به وجود آورد، یکی از مزایای بزرگ این ارز دیجیتال بود. به عنوان مثال همه اصطلاحات در اکوسیستم شیبا به نوعی به دنیای سگ‌ها ارتباط داشت.
  • شیبا یک ارز دیجیتال جامعه محور است که اصطلاحات پیچیده فنی برای توصیف و اهداف آن استفاده نشده است.
  • قیمت پایین
  • تشویق و جهت دهی‌های ایلان ماسک در بازار این ارز دیجیتال
  • ارتباطات این پروژه با ویتالیک بوترین
شیبا چیست
دلایل رشد قیمت شیبا

صرافی ها و کیف پول های شیبا

از آنجایی که این رمزارز مورد استقبال بسیار ی از کاربران و طرفداران حوزه رمزارزها قرار گرفت، صرافی های بیشماری هم این توکن را لیست کردند که در تصویر زیر میتوانید تعدادی از آن‌ها را مشاهده کنید.

شیبا چیست
صرافی شیبا

شما کاربران عزیز می‌توانید توکن‌های شیبا خود را در کیف پول هایی همچون متامسک، تراست ولتتمیک و Hyper-Pay ذخیره و مدیریت کنید.

شیبا چیست
کیف پول های شیبا

آیا خرید شیبا سرمایه‌گذاری خوبی است؟

Shiba Inu در طول عمر کوتاه خود رشد قابل توجهی داشته است، اما آیا این موضوع باعث می‌شود تا خرید شیبا هنوز هم یک سرمایه‌گذاری مناسب محسوب شود؟ ریسک‌های خرید شیبا چیست ؟ به جای نگاه کردن به افزایش قیمت این ارز دیجیتال و ترس از کاهش قیمت، بسیار مهم است که بدانید شیبا واقعا چه ماهیتی دارد و چرا ممکن است ارزش آن افزایش پیدا کند یا نکند. در ادامه با هم ریسک‌هایی که ممکن است با خرید این توکن، برای سرمایه‌گذاری شما پیش آید را بررسی می‌کنیم:

احتمال کاهش قیمت در آینده

یکی دیگر از ریسک‌ها در مورد شیبا این است که در سال اخیر، یک افزایش قیمت نجومی داشته است و ممکن است در مسیر اصلاح قیمت‌ها، گام بردارد. این موضوع به آن معنا است که این افزایش حجم بازار و افزایش در قیمت ممکن است به دلیل حباب قیمتی به وجود آمده باشد و دیر یا زود دچار ریزش شود. در زمان انتشار این مقاله (29 خرداد ماه 1401) توکن شیبا اینو با مارکت کپی معادل 4,081,871,037 دلار، قیمت 0.000007445 دلار و با حجم در گردش 549,063.28B توکن در حال معامله است. گفتنیست که نعداد کل واحد های این رمزارز 589,735,030,408,323 اعلام شده است.

شیبا چیست
شیبا در یک نگاه

کارایی و موارد استفاده محدود شیبا

کسی واقعا نمی‌داند کاربرد شیبا چیست. شیبا در واقع در دنیای ارزهای دیجیتال، کارایی خاصی ندارد و برای هدف خاص و یا حل کردن مشکلی طراحی و ساخته نشده است. این مشکل در آینده می‌تواند یک ریسک بزرگ برای اقبال و افزایش قیمت آن محسوب شود.

توکنومیک نامعمول

یکی دیگر از مشکلات این ارز دیجیتال این است که سیاست‌های اقتصادی توکنی غیرمعمولی در مورد آن به کار می‌رود. یکی از بارزترین مثال‌ها درباره این توکن، تعداد تولید بسیار بالای آن در ابتدا است که می‌تواند دیر یا زود اثری منفی بر بازار آن بگذارد و تقاضا را کاهش دهد.

سخن آخر

شیبا یکی از موج‌های جدید در بازار ارزهای دیجیتال است که رشد قیمتی بی‌نظیری در زمانی کوتاه داشته است. اگر به دنبال خرید و سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال مهم و معتبر هستید، باید به خوبی بدانید روی چه چیزی سرمایه‌گذاری می‌کنید و خطرات احتمالی آن در آینده چیست. اگر سرمایه‌گذار خرد هستید و نمی‌دانید که آینده شیبا چیست و ممکن است به چه سمتی حرکت کند، از خرید آن در اوج قیمت خودداری کنید. بازارکریپتو ناپایدار است و معمولاً نوسانات زیادی دارد. قبل از خرید هر ارز دیجیتالی از جمله شیبا بیشتر تحقیق کنید و با چشم باز وارد شوید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان