چانگ پنگ ژائو: سقوط FTX صنعت ارزهای دیجیتال را چندین سال عقب انداخت

خانهاخبارچانگ پنگ ژائو:...

آنچه می‌خوانید...

صرافی FTX شب گذشته به لیست بلند پروژه‌ها و شرکت‌هایی ملحق شد که در یک سال اخیر با مشکلات نقدینگی همراه شدند و در نهایت مجبور به اعلام ورشکستگی شدند. از مهم ترین این پروژه‌ها می‌توان به ترا، سلسیوس، 3AC و ویجر اشاره کرد. به نقل از کوین تلگراف، در پی سقوط پروژه‌ها و از بین رفتن میلیاردها دلار سرمایه کسب و کارها و سرمایه گذاران، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس اخیرا گفته است که به زودی شاهد دوره قانون‌گذاری‌های سختیگرانه در صنعت کریپتو خواهیم بود.

نظر ژائو درباره فاجعه FTX

با سقوط یکی از بزرگ‌ترین تجارت‌های ارزهای دیجیتال در یک شبانه روز، ژائو معتقد است که این اتفاق برای صنعت ارزهای دیجیتال نابود کننده است و میزان زیادی از اعتماد مصرف کنندگان این حوزه را از بین برد. وی در جلسه فینتک 2022 توضیح داد:

«معتقدم که اتفاق رخ داده ما را چند سال به عقب پرتاب کرد. اکنون قانون گذاران به درستی و به حق قوانین سختگیرانه ایجاد خواهند کرد. اگر بخواهم صادق باشم، باید بگویم که چنین اتفاقی احتمالا به نفع حوزه کریپتو باشد.»

قانون گذاری حوزه ارزهای دیجیتال معمولا در حول محور احراز هویت و ضد پولشویی بوده است. در همین حین چانگ پنگ ژائو اشاره داشته است که قانون گذاری‌ها باید با تمرکز بر عملیات صرافی‌ها صورت گیرند و برای مثال، مدل‌های اقتصادی آنها و همچنین گواهی ذخایر پلتفرم‌ها را مدنظر قرار دهند. در همین راستا، وی افزود که به زودی شاهد قوانین سختگیرانه‌تر و محکمی در حوزه کریپتو خواهیم بود.

در حالی که سقوط FTX تاثیراتش را در کوتاه مدت بر سرمایه گذاران خواهد گذاشت، در بلند مدت می‌تواند پیام هشداری برای نحوه مدیریت ریسک در اکوسیستم ارزهای دیجیتال باشد. وی در توضیحات خود درباره FTX نیز گفت:

«سه روز اخیر شاهد رو شدن مشکلات زیادی بودیم. مشکلاتی که مدت زیادی وجود داشتند و در سه روز اخیر ایجاد نشده‌اند.»

مطلب مفید: صرافی FTX رسما برای ورشکستگی تحت فصل 11 اقدام کرد

وی افزود که بزرگ‌ترین مشکل FTX اوضاع مالی شرکت آلامدا بود که بیشتر دارایی آن را توکن FTT تشکیل داده بود. در حقیقت ژائو به همین دلیل تصمیم به فروش تمامی 2 میلیارد دلار توکن FTT بایننس گرفت.

روز بعد از اعلامیه بایننس مبنی بر فروش توکن‌های FTT، سم بنکمن فرید، مدیرعامل FTX در پاسخ به چانگ پنگ ژائو گفت که صحبت‌های وی از جهات زیادی درست نیست. در همان حین، بایننس اعلام کرد که برای حفاظت از کاربران به دنبال ایجاد معامله OTC است. ژائو در این باره افزود:

«هدف اصلی نجات کاربران بود اما سپس خبر سوء استفاده از سرمایه کاربران را شنیدیم و با توجه به تحقیقات آژانس‌های دولتی در این باره دیگر کاری از دست ما بر نمی‌آمد.»

وی معتقد است که افزایش شفافیت و آموزش بیشتر آژانس‌های قانون گذاری درباره حوزه کریپتو می‌تواند به سلامت صنعت ارزهای دیجیتال کمک کند. چانگ پنگ ژائو بر نیاز به ابزارهای آسان برای ذخیره کلیدهای خصوصی و سایر عملکردهای امنیتی تاکید کرد، اما ادامه داد که اکوسیستم کریپتو به صورت آهسته و نه در جهش‌های عظیم رشد خواهد کرد.

در رابطه با اقدامی برای بازگردانی اعتماد به نفس سرمایه گذاران، بایننس گزارشی با نام گواهی دارایی‌ها را منتشر کرد که در آن شاهد فعالیت درون زنجیره‌ای کیف پول‌های سرد و گرم این صرافی هستیم. باینس در بیانیه رسمی خود افزود که هدف این صرافی از چنین گزارشی آن است که کاربران پلتفرم بتوانند با آگاهی کامل برای اهداف مالی خود تصمیم گیری کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان