گری گنسلر: اکثر توکن های بازار ارزهای دیجیتال، اوراق بهادار هستند

خانهاخبارگری گنسلر: اکثر...

آنچه می‌خوانید...

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا روز پنجشنبه و در جریان یک کنفرانس درباره قانون گذاری ارزهای دیجیتال با آن صحبت کرد. وی اشاره داشت که اصول کلی کمیسیون بورس برای تمامی بازارهای اوراق بهادار از جمله اوراق بهادار و دارایی های واسطه در حوزه ارزهای  دیجیتال اجرایی خواهد شد. وی در این رابطه افزود:

«از حدود 10 هزار توکن بازار ارزهای دیجیتال من باور دارم که اکثر آنها اوراق بهادار هستند. بدین ترتیب عرضه و فروش هزاران توکن اوراق بهادار در این حوزه باید تحت قوانین کمیسیون بورس باشد.»

گنسلر در ادامه صحبت های خود گفت که از نظرش برخی از توکن ها نیز تعریف اوراق بهادار بودن را ندارند. وی معتقد است که تعداد آنها بسیار کم است اما ممکن است سهم زیادی از ارزش بازار را به خود اختصاص داده باشند. برای مثال، وی در گذشته نیز گفته بود که از نظرش بیت کوین، بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار یک کامودیتی است و باید تحت قوانین کمیسیون معاملات آتی و کامودیتی ها با آن رفتار شود. گنسلر در صحبت های خود دوباره بیت کوین اشاره داشت و گفت:

«بیت کوین، اولین ارز دیجیتال بازار است و برخی به آن لقب طلای دیجیتال داده‌اند. آنها این ارز را مانند یک فلز ارزشمند، نایاب و دارای ارزش زیاد معامله و انباشت می‌کنند.»

- Advertisement -

وی اشاره داشت که برخی از فعالان حوزه کریپتو خواستار راهنمایی ها و دستورالعمل های مناسب تری در این حوزه هستند. گنسلر گفت که برای 5 سال گذشته این نهاد با شفافیت کامل و از طریق اقدامات مختلف با صدایی شفاف و هدفی مشخص در این باره صحبت کرده است. گری گنسلر همچنین تاکید کرد که حفاظت از سرمایه گذاران در این حوزه باید صورت بگیرد:

«من از کارکنان کمیسیون بورس خواسته‌ام تا به صورت مستقیم با نهادها و شرکت های مختلف کار کنند تا توکن های آنها را ثبت و قانون گذاری و مانند اوراق بهادار ارائه کنند.»

مطلب مفید: آموزش جامع استیک در بایننس (staking) برای مبتدیان

وی در ادامه گفت که تاکنون و تحت رژیم فعلی برخی از ارزهای دیجیتال قانون گذاری شده‌اند. با این حال گنسلر معتقد است که با توجه به ذات سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال احتمالا بد نباشد که در قوانین و نیازهای اعمالی کمی منعطف رفتار کرد. در رابطه با واسطه های ارزهای دیجیتال نیز گنسلر توضیح داد که از اعضای کمیسیون بورس خواسته تا با آنها کار کنند و خدمات ارائه شده آنها مانند معاملات، کارگزاری ها، صرافی ها و یا خدمات حضانتی را ثبت کنند. در پایان ضحبت هایش گنسلر گفت:

«من دوست دارم در آینده با پروژه ها و واسطه های حوزه ارزهای دیجیتال کار کنم و شاهد انطباق و پیروی آنها از قوانین باشم. علاوه بر آن، علاقه مند هستم که با کنگره نیز درباره نوآوری های قانونی در این باره صحبت کنم و همچنین اختیارات فعلی کمیسیون بورس در این حوزه را حفظ کنم. من از اعضای کمیسیون خواسته‌ام تا استفاده از جعبه ابزار قانون گذاری این نهاد را نیز برای انطباق دقیق و جزئی توکن های اوراق بهادار و واسطه ها با قانون در نظر بگیرند.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان