صرافی مکسی (MEXC)؛ شانسی دیگر برای ایرانیان

خانهآموزش هاصرافی مکسی (MEXC)؛...

آنچه می‌خوانید...

صرافی مکسی (MEXC) یک صرافی ارز دیجیتال حرفه‌ای است که با نام MEXC Global نیز شناخته می‌شود. این صرافی در سال 2018 با تعداد بسیار زیادی ارز دیجیتال و با تمرکز بر کاهش کارمزد معاملات و ایجاد بستری بدون نیاز به KYC شروع به کار کرد.

MEXC Global تقریبا در تمامی کشورهای دنیا از جمله ایران در دسترس است. این صرافی با بازارها و ابزارهای مختلفی که در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد به آنها کمک می‌کند تا بتوانند هر طور که می‌خواهند فعالیت کنند. علاوه بر همه این موارد، وجود یک تیم پشتیبانی قدرتمند و عدم نیاز به تایید هویت مِکسی را به یک انتخاب جذاب برای ایرانیان بدل کرده است. در این مقاله همراه فکت کوینز باشید تا با این صرافی جذاب بیشتر آشنا شویم.

خدمات صرافی مکسی MEXC

برای اینکه با ویژگی‌ها و خدمات منحصر به فرد صرافی مکسی (MEXC) آشنا شویم، مهم‌ترین آنها را به ترتیب بررسی خواهیم کرد…

امکان خرید و فروش سریع ارز دیجیتال

خرید و فروش سریع در Mexc

اگر عجله دارید و می‌خواهید کارها را به سریع‌ترین شکل ممکن انجام دهید، وِیژگی خرید و فروش سریع صرافی مکسی (MEXC) می‌تواند به شما کمک کند تا تراکنش‌های خود را در عرض چند ثانیه انجام دهید. تمامی کاربران مِکسی از طریق منوی بالایی صفحه به این قابلیت دسترسی دارند. به محض کلیک بر روی این قابلیت، لیستی از ارزهای دیجیتال پیش روی شما باز می‌شود که می‌توانید با انتخاب هر کدام از ارزهای آن به سرعت خرید و فروش خود را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:‌ آموزش خرید و فروش بیت کوین به ساده‌ترین روش!

پشتیبانی از بیش از 1600 ارز دیجیتال

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید قبل از کار با یک صرافی ارز دیجیتال بدانید، تعداد رمز ارزهایی است که آن صرافی پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه صرافی مکسی (MEXC) از این نظر یکی از بهترین‌های دنیای ارزهای دیجیتال است. این صرافی از چیزی حدود 1600 رمز ارز مختلف پشتیبانی می‌کند. همچنین 2119 جفت معاملاتی در این صرافی وجود دارد که معامله را برای شما آسان می‌کند.

پشتیبانی از بیش از 1600+ رمز ارز در صرافی مِکسی MEXC

البته این نکته را هم باید در نظر بگیرید که وجود رمز ارزهای زیاد می‌تواند کاربران تازه وارد را به گمراهی بیاندازد. سعی کنید فهرست ارزهای دیجیتال قابل معامله در مکسی را با دقت تمام بررسی کنید تا بتوانید تصمیم درستی برای خرید یا فروش بگیرید.

بیشتر بخوانید:‌ مهم‌ترین اتفاقات دنیای ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲

برنامه اندروید، iOS و ویندوز مکسی (MEXC)

وجود برنامه اندروید، iOS و ویندوز

وجود برنامه‌های اختصاصی برای سیستم عامل‌های مختلف امتیاز بزرگی برای صرافی‌ها محسوب می‌شود. خوشبختانه MEXC این مسئله را فراموش نکرده است و برنامه این صرافی برای سیستم عامل‌های اندروید ، iOS و ویندوز در دسترس هستند.

راه و رسم بهترین سرمایه‌گذاران این پلتفرم را دنبال کنید

کپی ترید در صرافی مِکسی MEXC

صرافی مکسی (MEXC) امکان کپی تریدینگ را برای کاربران خود فراهم کرده است تا بتوانند تریدهای معامله‌گران حرفه‌ای این پلتفرم را کپی کنند. این ویژگی برای افراد تازه وارد عالی است؛ چرا که معمولا تجربه چندانی ندارند و دوست دارند کار در بازار ارزهای دیجیتال را یاد بگیرند. البته افرادی نیز وجود دارند که به بازار واردند اما وقت تحلیل‌های چند ساعته را ندارند. این افراد نیز می‌توانند با نیم نگاهی به معامله انجام شده و وضعیت بازار تصمیم بگیرند که می‌خواهند آن را کپی کنند یا نه!

بیشتر بخوانید: بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ کدامند ؟

چندین بازار معاملاتی در دسترس

صرافی مکسی (MEXC) علاوه بر پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال، از بازارهای مختلف و محبوب نیز پشتیبانی می‌کنند. این صرافی از معاملات مارجین، اسپات، و مشتقه که خود شامل ETF indices, ETF margin trading و futures trading می‌شود. همه این بازارها در یک قسمت جمع شده‌اند تا کاربران بتوانند نیازهای خود را بدون دردسر تامین کنند.

بیشتر بخوانید: معاملات مشتقات چیست؟ بررسی مفهوم Derivatives

اهرم 125 برابر صرافی مکسی (MEXC)

اگر سرمایه زیادی ندارید اما می‌خواهید حضوری قوی در بازار داشته باشید، انجام معاملات با اهرم یا همان ضریب (Leverage) بهترین انتخاب شما خواهد بود. اهرم یا ضریب به شما اجازه می‌دهد هنگام معامله از صرافی پول قرض بگیرید. محدودیت اهرم صرافی مکسی (MEXC) ضریب 125 است که در مقایسه با دیگر صرافی‌ها خیلی خوب به نظر می‌رسد.

اهرم 125 برابر صرافی مِکسی MEXC

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که انجام معامله با اهرم به همان اندازه که سودمند است می‌تواند خطرناک باشد. اگر مسیر اشتباهی طی کنید تمام دارایی خود را از دست خواهید داد؛ در نتیجه اگر معامله‌گر حرفه‌ای نیستید بهتر است به سراغ استفاده از اهرم نروید.

بیشتر بخوانید: تفاوت معاملات مارجین (Margin) و فیوچرز (Futures) در چیست؟

نمودارهای دقیق و سریع صرافی مکسی MEXC

نمودارهای دقیق و سریع صرافی مِکسی MEXC

اگر نمودارها به کندی آپدیت شوند ممکن است معامله‌گران را به اشتباه بیاندازند و مسیر بازار را در یک صرافی تغییر دهند. حقیقت این است که اکثر افراد برای تمامی معاملات خود به این نمودارها وابسته‌اند. پس وجود نمودارهای شفاف و سریع برای معامله‌گران حیاتی است. البته امکانات دیگری نیز روی این نمودارها وجود دارد که می‌توانید از آنها نیز استفاده کنید.

سپرده گذاری یا همان استیک کردن

سپرده گذاری در MEXC

همه دوست دارند درآمد غیرفعال داشته باشند! صرافی مکسی (MEXC) به شما اجازه می‌دهد بتوانید با سپرده گذاری ارزهای دیجیتال خود یا همان استیکینگ (Staking) کسب درآمد کنید. اگر به بخش استیکینگ صرافی مِکسی سری بزنید می‌توانید رمز ارزهایی که این صرافی برای سپرده گذاری از آنها پشتیبانی می‌کند را مشاهده کنید. خوشبختانه گزینه‌های زیادی برای شما در نظر گرفته شده است؛ می‌توانید سپرده خود را قفل کنید یا از دیگر گزینه‌ها استفاده کنید. ETH، BTC و DOT از ارزهای دیجیتالی هستند که در این لیست وجود دارند.

در مورد سودی که می‌توان از این سپرده گذاری‌ها کسب کرد باید گفت که نرخ بهره بسته به شرایط بازار متفاوت خواهد بود. میزان سود پبرخی از این ارزها تا 68 درصد به صورت سالانه نیز می‌رسد. البته نرخ APY اکثر رمز ارزها کمتر از 10 درصد خواهد بود ولی اگر سرمایه مناسبی داشته باشید این میزان نیز قابل توجه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 7 اشتباهی که باید هنگام انتخاب پلتفرم استیکینگ از آن اجتناب کنید

روش‌های متنوع واریز و برداشت

صرافی مکسی (MEXC) در رابطه با روش‌های واریز و برداشت نیز کم کاری نکرده است! این صرافی جذاب با تعدادی از شرکت‌های معاملاتی همکاری می‌کند تا بتوند تنوع گزینه‌های در دسترس کاربران را افزایش دهد. به لطف این همکاری‌ها، علاوه بر روش‌هایی مانند پرداخت با ویزا کارت یا مستر کارت می‌توانید از گزینه‌‌هایی مثل Apple Pay یا Google Pay استفاده کنید. پرداخت‌های فیات نیز بسته به کشوری که در آن زندگی می‌کنید متفاوت خواهد بود.

برای برداشت ارزهای دیجیتال می‌توانید مستقیما از صرافی مکسی (MEXC) استفاده کنید. متاسفانه نمی‌توانید ارز فیات برداشت کنید اما می‌توانید از P2P برای فروش کریپتو و تبدیل آن به فیات استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین میم کوین‌های زیر ۱ دلار مستعد رشد در سال ۲۰۲۳

مرکز پشتیبانی درجه یک با چند زبان مختلف

کسب و کاری موفق است که مشتریانش را راضی نگه دارد. این اصل در تمامی کسب و کارها از جمله صرافی‌های ارز دیجیتال صدق می‌کند. مِکسی این مسئله را می‌داند و آن را به خوبی درک کرده است چرا که سیستم پشتیبانی این صرافی به معنای واقعی کلمه کارآمد است.

مرکز پشتیبانی درجه یک با چند زبان مختلف در MEXC

این صرافی راه‌‌های مختلفی برای ارتباط با کاربران خود در نظر گرفته است. شما می‌توانید خیلی راحت از طریق چت آنلاین با پشتیبانی تماس بگیرید یا اینکه به سادگی یک تیکت در بخش پشتیبانی حساب کاربری خود باز کنید. یکی دیگر از مزیت‌های سیستم پشتیبانی MEXC، پشتیبانی آن از چند زبان مختلف از جمله فارسی است.

بیشتر بخوانید: راگ پول (Rug Pull) چیست و چطور در دام آن نیفتیم؟

رابط کاربری ساده و ثبت نام آسان صرافی مکسی MEXC

رابط کاربری صرافی مکسی (MEXC) بسیار ساده و روان است. هیچ مشکلی در دسترسی به حساب، بخش خرید و فروش و سرمایه گذاری نخواهید داشت چرا که همه چیز یکجا لیست شده‌ است. علاوه بر این اگر برای اولین بار است که در این صرافی حساب باز می‌کنید تنها به یک ایمیل نیاز خواهید داشت. البته این را به خاطر بسپارید که قبل از شروع کار باید مدارک هویتی خود را به صرافی ارائه دهید تا بتواند از دارایی‌های شما محافظت کند.

چندین راه مختلف برای درآمدزایی

چندین راه مختلف برای درآمدزایی در MEXC

سپرده‌گذاری تنها گزینه شما برای کسب درآمد غیرفعال از MEXC نیست. این صرافی برنامه‌های مختلف دیگری نیز دارد که می‌تواند به شما در کسب درآمد بیشتر کمک کند. به عنوان می‌توانید با استفاده از MX-Defi به استخرهای نقدینگی متصل شوید و درآمد کسب کنید یا اینکه از طریق M-Day ایردراپ دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: ایردراپ (Airdrop) چیست ؟ دریافت ارز دیجیتال رایگان

صرافی مکسی MEXC می‌تواند بهتر هم باشد

صرافی مکسی حرف ندارد اما هیچ چیز بی عیب نیست! برای مثال خرید سریع در این صرافی به دسته کوچکی از ارزهای دیجیتال محدود می‌شود. این لیست بسته به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید بزرگتر یا کوچکتر می‌شود.

مورد دیگر، عدم وجود گزینه‌ای برای برداشت فیات است. از آنجایی که مکسی به صورت اختصاصی روی کریپتو کار می‌کند، نمی‌توانید ارز فیات برداشت کنید. این بدین معناست که برای برداشت ارز فیات باید رمز ارزهای خود را به یک صرافی دیگر انتقال دهید و سپس آنها را بفروشید.

هزینه‌های صرافی مکسی (MEXC)

هزینه های صرافی مِکسی MEXC

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در رابطه با یک صرافی دانست، کارمزدها و هزینه‌هایی است که ان صرافی از کاربرانش دریافت می‌کند. در ادامه تمام هزینه‌هایی که یک کاربر در صرافی MEXC خواهد پرداخت را بررسی خواهیم کرد.

کارمزد واریز در صرافی مکسی (MEXC)

MEXC برای واریز رمز ارز به حساب کاربری‌تان کارمزدی دریافت نخواهد کرد. همانطور که قبلا گفتیم نمی‌توان ارز فیات به مکسی منتقل کرد اما می‌توان به صورت مستقیم و با استفاده از ارز فیات در این صرافی رمز ارز خرید. در واقع هزینه واریز دارایی به این شکل چیزی بین 3 تا 5 درصد خواهد بود.

کارمزد معاملات در صرافی مکسی (MEXC)

کارمزد معاملات اسپات در مکسی ثابت و برابر 0.2% است. برای معاملات فیوچرز نیز کارمزد برای سفارش‌گذارها 0.02٪ و برای سفارش‌بردارها 0.06٪ خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بازارساز و گیرنده بازار ( Maker / Taker )

کارمزد برداشت فیات در صرافی مکسی

برداشت مستقیم فیات در MEXC ممکن نیست. با این حال اگر مقداری ارز دیجیتال دارید که می‌خواهید به صورت مستقیم به ارز فیات تبدیل کنید می‌توانید از بازار همتا به همتا یا همان P2P استفاده کنید. هیچ کارمزدی برای این کار پرداخت نخواهید کرد؛ با این همه باید به این نکته نیز توجه کنید که مبلغ دریافتی شما به پیشنهاد شما و تمایل خریدار به خرید از شما بستگی دارد.

کارمزد برداشت ارز دیجیتال از MEXC

در رابطه با برداشت ارزهای دیجیتال، MEXC کمی پیچیده عمل می‌کند. برداشت برخی دارایی‌ها کارمزد نسبتا بالایی دارد و برداشت برخی دیگر رایگان است. اطلاعات مربوط به این کارمزدها را می‌توانید از سایت مِکسی مشاهده کنید.

مزایا و معایب صرافی مکسی MEXC

مزایا و معایب صرافی مِکسی MEXC

مزایا

  • پشتیبانی از 1520+ ارز دیجیتال
  • وجود چندین بازار تجاری مختلف
  • امکان سپرده گذاری یا همان Staking ارزهای دیجیتال
  • دارا بودن اهرم تا ضریب 125 برابر
  • اپلیکیشن موبایل برای کاربران اندروید و IOS

معایب

  • عدم امکان برداشت ارز فیات در صرافی مکسی (MEXC)
  • محدودی لیست ارزهای دیجیتالی که از خرید سریع پشتیبانی می‌کند

جمع‌بندی

صرافی مکسی (MEXC) یکی از صرافی‌هایی است که بدون محدودیت به کاربران ایرانی خدمات متنوعی ارائه می‌دهد. این صرافی که از سال ۲۰۱۸ تاسیس شده است، قابل‌نصب بر روی ویندوز و دارای اپلیکیشن اندروید است. این صرافی خدمات متنوعی از جمله معاملات اسپات، مارجین و مشتقه را به کاربران ارائه می‌دهد. می‌توانید با استفاده از این لینک در این صرافی ثبت نام کنید.

سوالات متداول

صرافی مکسی (MEXC) چیست؟

صرافی مکسی (MEXC) یک صرافی ارز دیجیتال است که با نام MEXC Global نیز شناخته می‌شود. این صرافی در سال 2018 با تعداد بسیار زیادی ارز دیجیتال و با تمرکز بر کاهش کارمزد معاملات و ایجاد بستری بدون نیاز به KYC شروع به کار کرد.

کارمزدهای صرافی مکسی چقدر است؟

هزینه واریز دارایی، چیزی بین 3 تا 5 درصد، معاملات اسپات در مکسی ثابت و برابر 0.2%، در رابطه با برداشت ارزهای دیجیتال، MEXC کمی پیچیده عمل می‌کند. برداشت برخی دارایی‌ها کارمزد نسبتا بالایی دارد و برداشت برخی دیگر رایگان است.

2 نظرات

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان