صرافی کوینکس [معاملات استراتژیک] را معرفی می‌کند تا به کاربران کمک کند برنامه‌های سرمایه‌گذاری مناسبی را طراحی کنند و از رقبا پیشی بگیرند.

خانهاخبارصرافی کوینکس ...

آنچه می‌خوانید...

در بازارهای مالی سنتی، اصطلاح استراتژی معاملاتی، طرحی جامع را توصیف می‌کند که شامل تمام فعالیت‌های معاملاتی می‌شود و سرمایه‌گذاران را برای اجرای معاملات هدف خود راهنمایی می‌کند. در دنیای کریپتو، استراتژی معاملاتی به یک برنامه یا رفتار معاملاتی از پیش تعیین‌شده اشاره دارد که به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا از خرید یا فروش ارز دیجیتال در موقعیت‌های لانگ و شورت بازار سود ببرند.

اگرچه برای همه نوع از معاملات کریپتو استراتژی معاملاتی ضروری نیست ولی یک استراتژی معاملاتی مناسب می‌تواند به سرمایه‌گذاران در کاهش خطرات احتمالی کمک کند. در شرایط نامساعد بازار، یک استراتژی معاملاتی مؤثر به کاربران کریپتو این امکان را می‌دهد تا اقدامات متقابل سریع انجام دهند و ضرر خود را به حداقل برسانند. به‌عبارت‌دیگر، با تعیین یک استراتژی معاملاتی، سرمایه‌گذاران برای انواع سناریوها آماده می‌شوند و اقدامات لازم را برنامه‌ریزی می‌کنند.

به‌طورکلی، یک استراتژی معاملاتی جامع و به‌خوبی طراحی‌شده برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم است، زیرابه آن‌ها کمک می‌کند از نوسانات بازار استفاده کنند، سرمایه‌گذاری‌های کم ریسک انجام دهند و سود را به حداکثر یا زیان را به حداقل برسانند.

در کل یک استراتژی معاملاتی جامع ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. انتخاب رمزارز یا پروژه هدف.
  2. استفاده از پلتفرم‌های حرفه‌ای مانند صرافی‌های کریپتو و پلتفرم‌های نظارت بر بازار.
  3. تسلط بر ابزارها و شاخص‌های کریپتو.
  4. تعیین زمان معاملات و شرایط حد ضرر.
  5. به حداقل رساندن تأثیر تصمیمات احساسی.

اکثر سرمایه‌گذاران اهمیت یک استراتژی معاملاتی صحیح را درک می‌کنند، اما بیشتر نگران نحوه‌ی به‌کارگیری چنین استراتژی در پلتفرم‌های کریپتو هستند. برای سرمایه‌گذاران مبتدی یا معامله‌گرهای خرد، شرایط زیر باید رعایت شوند:

اول، استراتژی معاملاتی باید به‌راحتی در دسترس باشد و طرز کار آن راحت و قابل اطمینان باشد. علاوه بر این، کاربران برای اجرای چنین استراتژی‌های معاملاتی نباید نیازی به تنظیم پارامترهای پیچیده یا مطالعه برنامه‌نویسی/اسکریپت‌های معاملاتی داشته باشند. در حالت ایده‌آل، این سیستم باید بتواند به کاربران کمک کند تا به‌راحتی در بازار کریپتو سرمایه‌گذاری کنند.

دوم، پلتفرم باید استراتژی‌های معاملاتی چندجانبه را ارائه دهد و نیازهای معاملاتی مختلف را برآورده کند. به‌عنوان‌مثال، برخی از سرمایه‌گذاران انجام سرمایه‌گذاری‌های محافظه‌کارانه را ترجیح می‌دهند و امیدوارند در عین به حداقل رساندن ریسک‌ها و هزینه‌ها، کوین‌های بیشتری ذخیره کنند. در همین حال، سایرین می‌خواهند روندهای بازار نوسانی را در دست بگیرند و در معاملات کلان مشارکت کنند. به‌این‌ترتیب، سرمایه‌گذاران طیف گسترده‌ای از استراتژی‌های معاملاتی مختلف را تقاضا می‌کنند.

در فوریه 2023، کوینکس، صرافی جهانی کریپتو، [معاملات استراتژیک] را رونمایی کرد، بخشی جدید همراه با برنامه سرمایه گذاری خودکار که هدف آن کمک به کاربران برای برنامه‌ریزی و مدیریت مؤثر سرمایه‌گذاری‌های خود است. از طریق بخش جدید، کاربران کوینکس می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی خود را ایجاد کنند و برنامه‌های سرمایه‌گذاری خودکار را برای تجربه سرمایه‌گذاری هموارتر کریپتو ایجاد کنند.

[Strategic Trading] را می‌توان به‌راحتی در منوی کشویی [Finance] در وب‌سایت کوینکس مشاهده کرد. به‌علاوه، این قسمت شامل بخش‌های دیگری مانند [Financial]، [AMM] و [Dock] نیز می‌شود. در حال حاضر، گزینه‌ی Auto-Invest Plan در بخش [Strategic Trading] موجود است و گرید اسپات نیز در ماه‌های آینده معرفی خواهد شد.

معاملات استراتژیک
استراتژی ترید

با بخش [معاملات استراتژیک]، کاربران می‌توانند از استراتژی‌های «راحت یا همان lazy » برای سرمایه‌گذاری بدون دردسر در کریپتو استفاده کنند. برای مثال، در مورد گزینه‌ی سرمایه گذاری خودکار، سرمایه‌گذاران محتاط می‌توانند به‌راحتی یک استراتژی معاملاتی مناسب را انتخاب کنند و از طریق سرمایه‌گذاری منظم در کریپتو با مقادیر و دوره‌های از پیش تعریف‌شده، بدون اینکه نگران زمان‌بندی خاصی باشند، سود کسب کنند. پس از ایجاد برنامه سرمایه گذاری از طریق بخش [معاملات استراتژیک]، سیستم به‌طور خودکار هزینه سرمایه‌گذاری را از حساب اسپات کاربر کسر می‌کند و سفارشی را با توجه به مقدار و دوره‌ی سرمایه‌گذاری از پیش تعیین‌شده، ثبت می‌کند. به عملیات بیشتری نیاز نیست و از این طریق سرمایه‌گذاری آسان‌تر می‌شود. علاوه بر این، زمانی که گرید اسپات فعال شود، کاربران کوینکس می‌توانند از طریق عملکرد جدید در معاملات الگوریتمی شرکت کنند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان