صرافی یونی سواپ 253 آدرس رمز ارزی را مسدود کرد؛ علت آن چیست؟

خانهاخبارصرافی یونی سواپ...

آنچه می‌خوانید...

یونی سواپ، صرافی غیرمتمرکز در حوزه کریپتو 253 آدرس رمز ارزی را در 4 ماه همکاری خود با پلتفرم تحلیلی TRM لبز مسدود کرده است. گفتنی است صرافی یونی سواپ برای اولین بار است که داده های مربوط به کیف پول های لیست سیاه خود را به اشتراک  می‌گذارد. این آدرس ها غالبا به دلیل ارتباطات خود با سرمایه های به سرقت رفته و تراکنش ها در سرویس هایی مانند تورنادو کش که به تازگی نیز تحریم شده،  مسدود شده‌اند.

داده های مربوط به این اتفاق توسط جوردن فرانکفورت، مهندس نرم افزار یونی سواپ در گیت هاب منتشر شد و سپس در پستی توییتری توسط بانتگ، توسعه دهنده ارشد یرن فایننس نیز به اشتراک گذاشته شد. تیم رسانه بلاک، برای دریافت اطلاعات بیشتر با فرانکفورت ارتباط برقرار کرده و قرار است که وی به زودی داده های بیشتری را در این زمینه در اختیار عموم بگذارد.

- Advertisement -

صرافی یونی سواپ از سه بخش اصلی کدهای اجرایی در بلاک چین که همه می‌توانند با آن تعامل داشته باشند، وبسایت فرانت اند که مسیری یک طرفه را برای تعامل کاربران ایجاد می‌کند و شرکتی در آمریکا پروتکل را توسعه می‌دهد و وبسایت را مدیریت می‌کند، تشکیل شده است. باید دقت داشت که مسدود سازی آدرس های رمز ارزی در سطح فرانت اند این صرافی رخ داده است.

صرافی یونی سواپ در ماه آوریل با TRM لبز اعلام همکاری کرد و بدین ترتیب اگر شخصی با وبسایت این مجموعه در تعامل باشد، آدرس حساب وی به TRM فرستاده می‌شود تا مورد بررسی برای خطرات احتمالی قرار گیرد. مشخص شدن سطح ریسکی که یونی سواپ با آن مشکلی ندارد نیز کاملا برعهده خود صرافی است و TRM در آن نقشی ندارد.

مطلب مفید: آموزش صرافی BING X؛ ثبت نام، واریز و برداشت وجه

بنابر اظهارنظر فرانکفورت در گیت هاب، یونی سواپ ابتدا آدرس هایی که به صورت غیرمستقیم با آدرس های تحریم شده در تماس بودند را مسدود می‌کرده اما بعدا کمی از شدت این کار خود کاسته است. اکنون صرافی یونی سواپ تنها آدرس هایی را مسدود می‌کند که به صورت مستقیم سرمایه های سرقتی و یا هک شده را دریافت کرده باشند.

بر اساس داده های به اشتراک گذاشته شده در گیت هاب، شرکت TRM لبزف آدرس های رمز ارزی را در هفت دسته بندی از فعالیت های غیرقانونی مورد بررسی قرار می‌دهد. 4 دسته بندی که بیشتر و به طور معمول در آدرس های مسدود شده نمایان بوده‌اند شامل سرمایه های سرقتی، سرمایه های متعلق به تراکنش های میکسر، آدرس های تحریم شده و سرمایه های مربوط به یک کلاهبرداری شناخته شده، می‌شوند. سه دسته بندی دیگر نیز شامل موارد سوء استفاده جنسی از کودکان، سرمایه های مرتبط با گروه های هکری شناخته شده و سرمایه های مربوط به گروه های تروریستی می‌شود.

گفتنی است که 30 آدرس از 253 حساب مسدود شده متعلق به آدرس هایی با سرویس نام اتریوم بوده که نام های قابل خواندنی هستند که ارسال سرمایه به آنها آسان تر است. بر اساس داده ها، بیشتر این آدرس ها در حقیقت کاربران مشروع و قانونی بوده‌اند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان