ادعای عجیب؛ صرافی FTX کلیدهای خصوصی را بدون رمزنگاری ذخیره می‌کرده است

خانهاخبارادعای عجیب؛ صرافی...

آنچه می‌خوانید...

جان ری، مدیرعامل جدید صرافی FTX در بخشی از صحبت‌های خود در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا از عدم رمزنگاری کلیدهای خصوصی در زمان مدیریت سم بنکمن فرید خبر داد. ظاهرا در آن زمان، ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی بدون رمزنگاری آنها، صدها میلیون دلار از وجوه مشتریان را در معرض سرقت یا سایر فعالیت‌های مخرب قرار داده است.

به گزارش د بلاک، مدیرعامل جدید صرافی FTX خاطرنشان کرد از زمان فعالیت، اقدامات بسیاری را برای ایمن‌سازی بیش از یک میلیارد دلار از دارایی‌های این صرافی انجام داده است.

- Advertisement -

کلید خصوصی در حوزه رمزارزها، راه دستیابی به وجوه نگه‌داری‌شده در کیف پول‌های ارز دیجیتال هستند و باید به دقت رمزنگاری شده و از آنها نگهداری کرد. به گفته کارشناسان امنیتی، زمانی که کلیدهای خصوصی به صورت رمزنگاری‌نشده ذخیره می‌شوند، ممکن است شاهد تراکنش‌های غیرمجاز از جانب هکرها باشیم، اتقاقی که ممکن است صرافی FTX را درگیر کرده باشد.

نیک نیومن، مدیرعامل شرکت ارائه‌دهنده خدمات کیف پول Casa در گفتگویی در این رابطه اظهار داشت:

ذخیره‌سازی کلیدهای خصوصی بدون رمزنگاری آنها در صرافی FTX بدون شک به هرکارمندی که به سیستم دسترسی داشته یا حتی افراد خارج از صرافی که توانایی دسترسی به سیستم را داشته‌اند، امکان انتقال یا سرقت وجود مشتریان را فراهم می‌کرده است.

از آنجایی که کلیدهای خصوصی پیش از این در صرافی ارز دیجیتال FTX بدون رمزنگاری ذخیره می‌شده‌اند، راه‌های مختلفی از جمله حملات هکری یا حملات فیشینگ برای دستیابی به آنها وجود داشته است.

در ماه نوامبر (آبان ماه) و پس از ورشکستگی FTX، شرکت‌های امنیتی پک شیلد و هال بورن از هک 300 تا 400 میلیون دلاری کیف پول‌های مرتبط با این صرافی خبر دادند. در حالی که هویت هکر هنوز هم مشخص نیست، بنکن فرید، مدیرعامل پیشین FTX مدعی شد یک کارمند ناراضی یا شاید یک هکر احتمالا کلیدهای خصوصی را به سرقت برده است.

در همین حال، یک ماه پس از ورشکستگی FTX، سم بنکمن فرید روز گذشته بالاخره توسط مقامات باهاما دستگیر شد. دولت آمریکا در مجموع 8 مورد اتهام علیه بنکمن فرید وارد کرده است. این 8 اتهام، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری الکترونیکی از مشتریان، کلاهبرداری الکترونیکی از مشتریان، توطئه برای کلاهبرداری الکترونیکی از وام‌دهندگان، کلاهبرداری الکترونیکی از وام‌دهندگان، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری در حوزه کامودیتی و کالا، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری در حوزه اوراق بهادار، توطئه برای ارتکاب پولشویی و توطئه برای فریب دولت آمریکا و نفض قوانین مربوط به کمپین‌های انتخاباتی هستند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان