طرح اضطراری میکر دائو؛ این پلتفرم قصد تغییر پارامترهای خود را دارد

خانهاخبارطرح اضطراری میکر...

آنچه می‌خوانید...

واحد ریسک میکر دائو، گروهی مهم در سیستم حاکمیتی این سازمان روز گذشته طرحی ضروری را ثبت کرد که بر اساس آن شاهد تغییراتی در پارامترهای وثیقه‌های استیبل کوین این سازمان یعنی دای باشیم. به نقل از کوین تلگراف، پریموز، یکی از اعضای تیم این گروه طرح اضطراری میکر دائو را ارائه کرده است. در متن این طرح آمده است:

«در رابطه با اتفاقات اخیر اکوسیستم ارزهای دیجیتال و بی‌ثباتی مالی و نقدینگی دارایی‌های سازمان‌های مختلف و رابطه آنها با پروتکل‌های حاکمیتی در این فضا، ما در نظر داریم تا به صورت موقت اقدامات اضطراری را در پیش بگیریم.»

طرح اضطراری میکر دائو

در ادامه این درخواست آمده است که با توجه به وضعیت بازار باید سقف وام دارایی‌های متیک، لینک، YFI و renBTC کاهش بیابد. بر اساس این طرح، سقف وام برای متیک با کاهشی 50 درصدی از 20 میلیون به 10 میلیون، لینک با کاهشی 80 درصدی از 25 میلیون به 5 میلیون، YFI با کاهشی 70 درصدی از 10 میلیون به 3 میلیون و renBTC با کاهشی 100 درصدی از 10 میلیون به 0 خواهد رسید.

- Advertisement -

باید اشاره داشت در طرحی که پیش از این طرح اضطراری میکر دائو مطرح شده بود، از جامعه میکر دائو خواسته شده بود تا در رای گیری کاهش سقف وام برای مانا از 10 میلیون به 3 میلیون شرکت کنند. اگر طرح اضطراری اشاره شده مورد تایید قرار گیرد، تعداد توکن‌هایی که به عنوان وثیقه برای مینت دای استفاده خواهند شد، کاهش می‌یابد.

مطلب مفید: صرافی FTX رسما برای ورشکستگی تحت فصل 11 اقدام کرد

برخی از توکن‌های قرار گرفته در لیست درخواست‌های میکردائو به قدری به سقف اشاره شده نزدیک هستند که در صورت تایید طرح به سرعت به آن خواهند رسید.

برای مثال، در حال حاضر 14.2 میلیون دلار متیک به عنوان پشتوانه دای استفاده می‌شود، در صورت تایید طرح و کاهش سقف وام به 10 میلیون دلار، کاربران دیگر قادر نخواهند بود که با واریز متیک به مینت دای بپردازند. گفتنی است که پریموز در متن این طرح اشاره داشت که تغییرات اشاره شده موقتی و برای مقابله با شرایط بازار است:

«زمانی که وضعیت مشخص شود و بازار ریسک کمتری داشته باشد، واحد ریسک میردائو دوباره طرحی را ارائه خواهد کرد که در آن بر اساس وضعیت شاهد تغییراتی در پارامترها خواهیم بود. در حالی که نمی‌خواهیم موقعیت‌های فعلی در پلتفرم با مشکل رو به رو شوند اما باید احتمال مشکل در آینده را محدود و به حداقل برسانیم.»

در روزهای اخیر جامعه کریپتو کاملا تحت تاثیر اتفاقات مربوط به FTX بوده است. سومین صرافی بزرگ دنیا از نظر حجم با مشکلات نقدینگی مواجه شد و در پردازش برداشت‌های کاربران خود با مشکل همراه شد. اتفاقی که در نهایت به ورشکستگی صرافی و سقوط ارزهای دیجیتال منجر شد.

اکنون پلتفرم میکردائو نیز به یکی از قربانیان این اتفاق تبدیل شده است، چرا که ارزش وثیقه‌های توکن دای پلتفرم سقوط قابل توجهی داشته است. این اتفاق می‌تواند منجر به کاهش سقف وام و افزایش ناامیدی برای وام گیرندگانی شود که مایل به مینت دای هستند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان