طرح جدید دولت بایدن منجی بازار ارز دیجیتال خواهد شد

خانهاخبارطرح جدید دولت...

آنچه می‌خوانید...

با فکت کوینز همراه باشید تا در این مطلب با هم ارتباط طرح جدید دولت جو بایدن و روند بازار ارز دیجیتال را بررسی کنیم . با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره ای ایلات متحده ، سیاستمداران از جمله جو بایدن در تلاشند تا با اقداماتی باعث جذب رای دهندگان جوانتر شوند. از جمله این اقدامات میتوان به طرح بخشودگی وام  دانشجویی اعلام شده از طرف دولت اشاره کرد که به نوعی باعث می‌شود پول نقد برای سرمایه گذاری در حوزه کریپتو افزایش یابد.

 می توان گفت که این طرح جدید به نوعی برگرفته از اقدامیست که سناتور  الیزابت وارن (D-MA)در دوره انتخاباتی سال 2020 پیشنهاد داد. زمانی که او و برنی سندرز (I-VT) پیشنهاد بخشش 1.6 تریلیون دلار بدهی وام دانشجویی را دادند. در آن زمان هم این طرح نگرانی‌هایی را در مورد بار بدهی‌ای که بر دوش دولت ایالات متحده وارد می‌کرد به دنبال داشت و اینکه آیا این درآمد به رشد اقتصادی کمک می‌کند یا به سمت  بازارهایی مثل بازار ارز دیجیتال روانه می‌شود.

از آنجایی که پاندمی کرونا آسیب ها یاقتصادی جبران ناپذیری به اقتصاد وارد کرد ،از آن زمان  عادات هزینه مصرف کننده بسیار مورد توجه قرار گرفت. دولت‌ها در سراسر جهان تلاش ‌کردند بسته‌های امدادی را در طول همه‌گیری ارائه دهند، نتیجتا بسیاری از مردم تصمیم گرفتند چک‌های حمایتی خود را روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند و قیمت دو ارز دیجیتال بزرگ یعنی بیت‌کوین و اتریوم را در نوامبر سال گذشته به بالاترین حد خود رساندند.

- Advertisement -
جو بایدن ارز دیجیتال
جو بایدن ارز دیجیتال

حال آیا می‌توان دوباره انتظار داشت که با ورود یک عامل جدید افزایش قیمتی مشابه در بازار کریپتو  داشته باشیم ؟ در ادامه سه قسمت از طرح پیشنهادی بایدن را با هم بررسی میکنیم :

در تاریخ 24 آگوست 2022، کاخ سفید برگه‌ای را منتشر کرد که آخرین برنامه جو بایدن برای انتخابات میان دوره ای  را شرح میداد ؛ یک طرح سه قسمتی بخشش وام دانشجویی .

اولاً، بر اساس طرح جدید، دپارتمان آموزش تا سقف 20،000 دلار بدهی دریافت کنندگان کمک مالیPell Gran ،  یک برنامه کمک مالی، را می بخشد. آن دسته از افرادی که در این طرح شرکت نکردند هم تا سقف 10،000 دلار کمک دریافت میکنند.

افرادی واجد الشرایط دریافت این کمک مالی هستند که درآمدشان از 125000 دلار در سال یا 250000 دلار در سال برای زوج های متاهل تجاوز نکند. همچنین دانشجویان در بازپرداخت وام دانشجویی خود  تا 31 دسامبر 2022 فرصت خواهند داشت.

ثانیاً، افرادی که درآمد پایین دارند از پرداخت معاف خواهند شد و حداکثر بازپرداخت وام های مقطع کارشناسی 5 درصد از درآمد شخص خواهد بود. این موارد بازپرداخت سالانه را به میزان 1400 دلار برای یک کارگر ساختمانی با درآمد 38000 دلار، 1700 دلار برای یک معلم مدرسه دولتی مجرد با درآمد 44000 دلار در سال و 2800 دلار برای یک پرستار با دو فرزند با درآمد 77000 دلار در سال کاهش می دهد. این شرایط شامل حال کارمندان ارتش و دولت  هم میشود.

حال ارتباط طرح بایدن با بازار ارز دیجیتال چیست ؟

بعید است که پس نگرفتن بدهی دانشجویی انقدرها مثل شرایطی که در دوران پاندمی پیش آمد ،باعث فشار اقتصادی بر روی دولت ایالات متحده شود. این حجم از پس اندازها احتمالاً به سمت قشر ضعیف تر جامعه روانه می‌شود، خانواده هایی که می توانند از این پول برای بهتر کردن وضعیتشان و سرمایه گذاری در شغل های جدید یا خرید ملک استفاده کنند.

اما این احتمال هم وجود دارد که قشر جوان آمریکا  این پول ها را  روانه بازار ارز دیجیتال کنند. با اعلام شراکت اخیر کوین‌بیس و بلک راک، خرید اخیر صرافی رمزارز Archax توسط گروه سرمایه‌گذاری Abrdn در بریتانیا، و راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس ارز دیجیتال مرتبط با رمزارز توسط چارلز شواب، علاقه سازمانی به این حوزه افزایش یافته است.

آنتونی اسکاراموچی، میلیاردر صندوق سرمایه گذاری و مدیر سابق ارتباطات کاخ سفید هم در اینباره اعلام کرده است:


SkyBridge Capital، شرکتی که او ریاست آن را بر عهده دارد، در طول روند نزولی اخیر بازار کریپتو از هیچ یک پوزیشن های خود را نبسته است.

چنین اقداماتی می‌تواند به بخش دارایی‌های دیجیتال اعتبار بیشتری ببخشد، سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری تشویق کند و ریسک سرمایه گذاری را پایین بیاورد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان