طرح جدید سوشی سواپ: تمام درآمد هولدرهای xSushi به خزانه منتقل شود

خانهاخبارطرح جدید سوشی...

آنچه می‌خوانید...

صرافی غیرمتمرکز سوشی سواپ به تازگی طرح جدیدی را به بحث گذاشته که بر اساس آن به مدت یکسال تمامی کارمزد پرداختی به هولدرهای xSushi به کیف پول خزانه پلتفرم منتقل شود تا سرمایه لازم برای عملیات‌های صرافی تامین شود. به نقل از بلاک، طرح پیشنهادی زمانی از راه رسیده که سوشی سواپ تحت مدیریت جدید قصد دارد روند نزولی خود را تغییر دهد.

جرد گری (Jared Grey)، مدیر جدید صرافی قصد دارد دوباره پروژه سودآور کند و میزان سود را افزایش دهد. وی درباره وضعیت خزانه پلتفرم به تازگی گفت که پس از بازبینی‌های بسیار مشخص شده است که کسر خزانه عملیات‌های سوشی را تهدید می‌کند و نیاز است تا به سرعت اقدامی برای آن صورت گیرد.

- Advertisement -

گری اشاره داشت که تیم پلتفرم به 5 میلیون دلار نیاز دارد تا در بازار نزولی بتواند عملیات‌های خود را به صورت پایدار پیش ببرد.

او گفت که سوشی سواپ برای اطمینان از بودجه کافی به اقدامی فوری نیاز دارد. اکنون ایده تیم صرافی آن است که تمامی کارمزد معاملات پلتفرم به خزانه منتقل شوند. باید اشاره داشت که تمامی کاربرانی که توکن حاکمیتی پلتفرم را استیک کنند در عوض xSushi دریافت می‌کنند و به واسطه آن به ازای هر تراکنش در پلتفرم کارمزد را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

در حال حاضر هولدرهای این توکن در هر معامله 0.05% از آن را دریافت می‌کنند و 10% آن وارد کیف پول خزانه سوشی سواپ می‌شود. در طرح پیشنهادی اشاره شده، گری توصیه کرد که نرخ کارمزد انتقالی به خزانه از 10 به 100% تغییر کند. بدین ترتیب هولدرهای xSushi هیچ پاداشی دریافت نخواهند کرد.

متئو لیلی، توسعه‌دهنده اصلی صرافی نیز با پیشنهاد گری موافقت کرد و اشاره داشت که این راهکار موقتی است و پس از یکسال پاداش هولدرهای xSushi به حالت قبل بازخواهد گشت. وی افزود که مدت این طرح 12 ماه است و پس از گذشت این دوره، در صورتی که تغییری صورت نگیرد شاهد بازگشت به مدل ابتدایی خواهیم بود.

انتقاد جامعه از طرح سوشی سواپ

این طرح در صورت تایید شدن، تاثیرات زیادی بر سرمایه‌گذاران خواهد داشت. پاداش کارمزدها به هولدرهای xSushi یکی از محرک‌هایی بود که باعث می‌شد اعضای جامعه بخواهند توکن سوشی را هولد کنند و در عوض درآمد کسب کنند. اگر طرح مورد تایید واقع شود، این درآمد از بین خواهد رفت. در همین راستا بسیاری از اعضای جامعه با طرح سوشی سواپ مخالفت کردند.

مطلب مفید: پیش‌بینی جذاب‌ترین حوزه‌های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

یکی از اعضای جامعه به این پیشنهاد پاسخ داد و اشاره داشت که محروم کردن دارندگان xSushi از کارمزدهایی که مستحق آن هستند، نقض تعهد اولیه صرافی در برابر جامعه است. آدام کوکران، شریک شرکت سرمایه‌گذاریCinneamhain در این مورد اظهارنظر کرد و گفت که تیم سوشیی باید قبل از درخواست 5 میلیون دلار معیارهای عملکرد خود را توجیه کند. وی در ادامه نیز طرح جدید سوشی سواپ را به موقعیت کلاهبرداری راگ پول تشبیه کرد.

کوکران با اشاره به اینکه چگونه اقدامات پروژه ممکن است به منافع هولدرهای xSushi آسیب برساند، گفت:

«تیم سوشی سواپ باید قبل از انجام راگ پول در برابر هولدرها از طرح 5 میلیون دلاری خود با شاخص‌های عملکرد کلیدی ضعیف (KPIs) دفاع کند.»

در کنار تمامی این موارد باید اشاره داشت که صرافی سوشی سواپ قصد دارد با استفاده از طرح میجی (Meiji) ورق را برای پلتفرم بازگرداند. در این طرح شاهد راه‌اندازی دائو صرافی خواهیم بود که از طریق کارمزدهای پروتکل تامین سرمایه می‌شود و با سهام دارای رای غیرقابل انتقال اداره می‌شود.

این دائو همچنین از اقتصاد توکنی VE استفاده می‌کند. سیستمی که در آن هولدرها تشویق خواهند شد تا دارایی خود را برای مدتی طولانی در پلتفرم قفل کنند و در عوض پاداش دریافت کنند. ایده این است که با وجود این دو مؤلفه، دائو جدید می‌تواند خودپایدار شود و از سرمایه‌گذاری پایدارتر در بلندمدت بهره مند شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان