top banner adv

فاصله 30 دقیقه‌ای شبکه سولانا با دنیای واقعی؛ تاثیر آهسته بودن زمان اسلات ها چیست؟

فاصله 30 دقیقه‌ای شبکه سولانا با دنیای واقعی؛ تاثیر آهسته بودن زمان اسلات ها چیست؟
0
بازدید : 9845

فکت کوینز: بنابر پست رسمی که سولانا روز پنجشنبه منتشر کرد، این شبکه در حال حاضر با مشکل طولانی شدن زمان اسلات ها رو به رو شده و 30 دقیقه از زمان واقعی عقب تر است. بنابر پستی که در این باره منتشر شد، چنین اتفاقی تاثیری در عملکرد شبکه ندارد. با این حال تراکنش های صورت گرفته در شبکه زمان متفاوتی را با زمان تعیین شده نشان می‌دهند.

اختلاف زمانی در شبکه از تاثیرات آهسته شدن زمان اسلات ها در سولانا است. منظور از زمان اسلات ها در شبکه، مدتی است که یک اعتبارسنج بلاکی را در شبکه تایید می‌کند. بنابر داده های بلاک چین سولانا، زمان اسلات ایده آل در شبکه سولانا 400 میلی ثانیه است که در حال حاضر تقریبا دو برابر شده و به 746 میلی ثانیه رسیده است.

بیشتر بخوانید : بروزرسانی جدید دوج کوین منتشر شد؛ منتظر چه تغییراتی باشیم؟

در حالی که سولانا یک شبکه اثبات سهام است، این شبکه از مکانیسم اثبات تاریخ نیز استفاده می‌کند. این مکانیسم با قادر ساختن نودهای شبکه در ثبت دقیق زمان به زمان سنجی سولانا کمک می‌کند. سولانا همچنین از خوشه ها استفاده می‌کند. خوشه ها مجموعه ای از اعتبارسنج ها هستند که مسئول فرایند تراکنش ها در شبکه هستند. اثبات تاریخ همچنین باعث زمان سنجی غیر متمرکز در سراسر نودها و از طریق یک خوشه می‌شود.

بیشتر بخوانید : انتقاد ویتالیک بوترین از حامیان هارد فورک اتریوم: این افراد تنها به دنبال کسب سود هستند

زمانی که زمان اسلات ها فاصله قابل توجهی با 400 میلی ثانیه به خود بگیرد، ساعت خوشه نیز دچار سرگردانی می‌شود و به عبارتی دیگر شبکه همزمانی خود با زمان واقعی را از دست می‌دهد. جدا از همگام نبودن زمان سنجی درون زنجیره ای با دنیای واقعی، این مشکل می‌تواند عواقب اقتصادی در رابطه با پاداش های استیکینگ در شبکه نیز داشته باشد.

مطلب مفید: ارز لونا (Luna) چیست؟

بیشتر بخوانید : ریزش دوباره بیت کوین؛ آیا پادشاه به 40 هزار دلار سقوط خواهد کرد؟

هنگامی که زمان اسلات ها آهسته باشد، ایپاک یا دوره های استیکنیگ نیز طولانی تر می‌شوند چرا که در هر دوره 432 هزار اسلات وجود دارد. در زمان ایده آل 400 میلی ثانیه ای، در یک سال شاهد 182 دوره هستیم و هر کدام بین 2 تا 3 روز به طول خواهند انجامید. با این حال آهسته بودن زمان اسلات ها به معنای تعداد دوره استیکینگ کمتر در شبکه سولانا نیز هست.

پاداش استیکینگ در سولانا پس از پایان یافتن هر دوره پرداخت می‌شود. بدین ترتیب تعداد کمتر دوره ها به معنای کاهش در میزان دریافتی اعتبارسنج ها و استیک کننده ها است. البته باید توجه داشت که کاهش سود استیکینگ به دلیل قیمت توکن SOL نیز هست که همانند دیگر ارزهای بازار از ابتدای سال تاکنون سقوط زیادی را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید : اختلال و قطعی زود هنگام شبکه بیس به دلیل اختلالات داخلی

شبکه سولانا با مشکلات و اختلال در عملکرد خود بیگانه نیست و در چند وقت اخیر شاهد مشکلات زیادی از جمله قطعی و خاموشی در این شبکه بوده‌ایم که منجر به توقف فرایند پردازش تراکنش ها برای چندین ساعت شده است.

بیشتر بخوانید : شیبا اینو به موردبحث‌ترین ارز دیجیتال در توییتر تبدیل شد

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x