آرکین ریسرچ: علیرغم سقوط قیمت، ترافورم لبز و هولدرهای بزرگ لونا سود زیادی به دست آوردند

خانهاخبارآرکین ریسرچ: علیرغم...

آنچه می‌خوانید...

شرکت تحقیقاتی آرکین ریسرچ به تازگی گزارشی در رابطه با سقوط اخیر استیبل کوین ترا و توکن لونا منتشر کرده است. در این گزارش، شبکه ترا با یک کشتی تفریحی در حال غرق شدن مقایسه شده که در آن، کاپیتان و مهمانان برجسته با قایق‌های نجات فرار کرده‌ و اکثر مسافران را به حال خود رها کرده‌اند. به گفته آرکین ریسرچ، هولدرهای اولیه بزرگ لونا در جریان اتفاقات اخیر سود بسیاری به جیب زده‌اند.

طبق این گزارش، از اکتبر 2020 تا 5 مه 2022، 3000 کیف پول بزرگ ترا بیش از 6 میلیارد دلار لونا به صرافی‌های ارز دیجیتال منتقل کرده‌اند. برای درک بزرگی این رقم فقط بدانید که صدها هزار کیف پول خرد دیگر در شبکه ترا، روی هم رفته 6.5 میلیارد لونا در اختیار داشته‌اند. این نشان می‌دهد الگوی فروش لونا از سرمایه‌گذاران بزرگ به سرمایه‌گذاران خرد بوده است.

- Advertisement -

با توجه به نحوه تعامل لونا و استیبل کوین ترا، آرکین معتقد است مکانیسم توکن سوزی و مینت در شبکه ترا، راهی عالی برای به وجود آوردن و خروج نقدینگی برای هولدرهای اولیه لونا ایجاد کرده است.

در این گزارش آمده است:

مکانیسم توکن سوزی و مینت در اکوسیستم ترا ساده بود. با یک سری محدودیت‌های خاص، هر زمان که می‌خواستید می‌توانستید یک دلار لونا را به یک دلار UST تبدیل کنید.

از نظر تئوری، اگر من مالک تمام توکن‌های لونا بودم، می‌توانستم با خرید توکن‌های خودم، قیمت را به شدت افزایش دهم و سپس مقدار زیادی UST مینت کنم و در عین حال، عرضه لونا را با مکانیسم توکن سوزی کاهش دهم.

در نتیجه، افزایش بهای لونا در پاییز 2021 این امکان را برای هولدرهای بزرگ فراهم کرد تا توکن‌های خود را به مقادیر زیادی UST تبدیل کنند. همزمان، بازده چشمگیر 20 درصدی پروتکل انکر و ذخایر بیت کوین تیم ترا باعث شد تا تقاضا برای استیبل کوین UST به میزان قابل توجهی بالاتر برود و این امکان برای هولدرهای بزرگ فراهم شد تا به آسانی UST خود را به پول نقد تبدیل کنند.

بنابراین، از ابتدای کار، جریان سود به کیف پول هولدرهای اولیه لونا تضمین‌شده بوده است.

در ادامه این گزارش آمده است:

با پامپ لونا، مکانیسم توکن سوزی و ایجاد تقاضای پایدار برای UST به واسطه پروتکل انکر، شرایط عالی برای خروج نقدینگی هولدرهای بزرگ فراهم شد و از این طریق، هولدرهای اولیه بزرگ لونا سود بسیاری بردند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان