top banner adv

نرخ رشد مرکب سالانه اتریوم در چهارسال گذشته ۲ برابر بیت کوین بوده است

نرخ رشد مرکب سالانه اتریوم در چهارسال گذشته ۲ برابر بیت کوین بوده است
0
بازدید : 9197

داده‌های 4 ساله شاخص نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) برای اتریوم و بیت کوین در پلتفرم تحلیلی گلسنود نشان می‌دهد که دومین ارز دیجیتال برتر بازار از سال 2019 تاکنون عملکردی بسیار بهتر از بیت کوین داشته است. این داده‌های در قالب دو نمودار مجزا در زیر مشخص هستند که نمایی چهار ساله از شاخص CAGR را برای دو ارز برتر بازار نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید : صرافی ژاپنی “TAOTAO” رمز ارز ریپل (XRP) را لیست خواهد کرد

به نقل از کریپتواسلیت، بازه زمانی به شکلی انتخاب شده تا هم چرخه هاوینگ کلاسیک بیت کوین را شامل شود و هم یک چرخه از بازار نزولی را نشان دهد. در این مدت نرخ شاخص CAGR برای بیت کوین 34.1% و اتریوم 66.3% بوده است.

نمای 4 ساله شاخص CAGR اتریوم
نمای 4 ساله شاخص CAGR اتریوم
نمای 4 ساله شاخص CAGR بیت کوین
نمای 4 ساله شاخص CAGR بیت کوین

داده‌های شاخص برای اتریوم از ماه جولای 2019 آغاز شده و از آن زمان همبستگی میان اتریوم و بیت کوین پایین بوده است. اوج شاخص CAGR برای بیت کوین در سال 2014 بوده و برای اتریوم در اکتبر 2019 شاهد اوج شاخص بوده‌ایم. برای بیت کوین اوج CAGR نزدیک به 800% بود و برای اتریوم در محدوده 350% قرار داشت.

بیشتر بخوانید : کاخ سفید نقشه راه ارزهای دیجیتال دولت آمریکا را منتشر کرد

هر دو این ارزها با رشد ارزش بازار و همچنین بالغ‌تر شدن بازار شاهد کاهش در CAGR خود بودند. با این حال باید اشاره داشت که روند نزولی این شاخص برای بیت کوین از 2016 بوده است اما برای اتریوم در سال 2019 و 2021 با رشد همراه بوده است.

بیشتر بخوانید : حملات هکری ماه نوامبر را به بدترین ماه کریپتو در ۲۰۲۳ تبدیل کرد

بیشتر بخوانید : 200 بیت کوین به خواب رفته از سال 2010 و به ارزش 4.2 میلیون به آدرسی ناشناس منتقل شدند

مطلب مفید: بررسی ۳ پیش بینی مهم در رابطه با بازار ارزهای دیجیتال در ماه نوامبر (آبان)

همچنین قابل توجه است که CAGR برای اتریوم از ماه ژوئن در حال افزایش بوده است اما برای بیت کوین از ابتدای سال تاکنون شاهد روند خنثی در محدوده میان 36 تا 61% بوده‌ایم. یک انحراف مهم میان قیمت و شاخص چهار ساله بیت کوین در جولای 2021 رخ داد.

گفتنی است که تا قبل از این اتفاق همبستگی زیادی میان قیمت و شاخص وجود داشت. پس از آن با حرکت قیمت به سمت اوج سال 2017، شاخص CAGR در ماه نوامبر 2021 و درست پس از ثبت اوج قیمتی با ریزش سنگینی همراه شد.

در پی به روزرسانی‌های مهمی که شبکه اتریوم در چند وقت اخیر داشته، بسیاری انتظار دارند که شاخص CAGR آن بتواند حرکت صعودی بعدی اتریوم را مشخص کند. گفتنی است که بنیاد اتریوم و بیت کوین بیش از همیشه با تغییر همراه بوده و اکنون با تمام این تغییرات در حال حرکت به سمت هاوینگ در 2024 هستیم.

از زمان به روزرسانی مرج، موجودی کل اتریوم در حال کاهش است و افزایش فعالیت آنچین می‌تواند به این امر سرعت بیشتری نیز ببخشد. موجودی کل بیت کوین ثابت است و توکن‌های تولیدشده در جریان هاوینگ بعدی نصف خواهند شد. باید گفت که اتریوم به تازگی رویداد هاوینگ سه گانه را پشت سر گذاشته است. این رویداد اشاره به کاهش توکن‌های صادر شده اتریوم از طریق اثر به روزرسانی مرج دارد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : حجم عرضه استیبل کوین ها در صرافی های مختلف به 19.22 میلیارد دلار رسید

6
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x