مهم ترین عواملی که می‌توانند مانع از بازگشت و رشد قیمت بیت کوین شوند

خانهاخبارمهم ترین عواملی...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: از 27 مه تاکنون قیمت بیت کوین کاملا صعودی و با رشد همراه بود و در روزهای آخر هفته و تعطیلات شاهد نوسانات شدیدی از این ارز بوده‌ایم. در بازارهای صعودی رفتارهای نزولی قیمت امری کاملا معمول است اما در چند روز گذشته هیچ نشانه ای از آنها در بیت کوین نبوده است.

نمودار بیت کوین

در چند روز اخیر قیمت بیت کوین رالی صعودی 11 درصدی را تجربه کرد و از سطح حمایتی 28600 دلاری به 30000 و سپس 31700 دلار رسید. آخرین کندل هفتگی، بالاترین قیمت را در 20 روز گذشته ثبت کرد و به خریداران قوی ترین روند صعودی سه روزه را در دو ماه اخیر هدیه داد. با این حال ممکن است ترس و نگرانی از اقتصاد کلان در رشد احتمالی بیت کوین تاثیر بگذارد و مانع آن شود.

کمبود غذا در سطح جهانی وزنه ای روی افزایش قیمت کالاهای مصرفی

موجودی غذای جهانی یکی از فاکتورهای اولیه ای است که می‌تواند آینده احتمالی قیمت بیت کوین را به ما نشان دهد. از ابتدای بیماری کرونا، دولت ها در سراسر جهان بندرها و فرودگاه های خود را تعطیل کردند و در جریان ورود و خروج کالاها اختلال ایجاد کردند. این اختلال سال ها زمان نیاز دارد تا به حالت عادی بازگردد، با این وجود دلیل اصلی نگرانی ها چنین چیزی نیست.

در آمریکا، قیمت کود در 18 ماه گذشته به شدت افزایش یافته و شاخص قیمتی آن که در ماه ژانویه 2021 در محدوده 78.8 دلاری بود اکنون به 254.9 دلار رسیده و رشدی 225 درصدی را تجربه کرده است. ترکیب اختلال در زنجیره تامین و کاهش موجودی کالاها احتمالا باعث بی نظمی بیشتری در این بازار شود.

شاخص قیمت کود

قیمت کالاهای مصرفی همواره در حال رشد است و به افزایش نرخ تورم کمک می‌کند. برای مثال قیمت گندم در ماه فوریه به اوج جدیدی رسید و همچنان در آن محدوده قرار دارد. در سال 2022، گندم به تنهایی 76 % افزایش قیمت داشته است. اما اگر به 18 ماه اخیر نگاه کنیم قیمت این کالای مصرفی رشدی 143 درصدی را داشته است.

قیمت گندم

قیمت نفت نیز به رشد خود ادامه داده و اکنون در محدوده ای  قرار دارد که از سال 2008 تاکنون بی سابقه بوده است. نگرانی هایی میان سرمایه گذاران و تریدرها وجود دارد که شاید پس از اتمام قرنطینه های کرونا در چین، قیمت هر بشکه نفت به 150 دلار برسد. پس از اتمام قرنطینه ها تقاضا برای نقت به شدت افزایش خواهد یافت و تاثیر آن روی قیمت نفت شگرف خواهد بود.

قیمت نفت خام

نگرانی در رابطه با بازار سهام

بازارهای سهام در سراسر جهان نیز با فشار بالایی مواجه هستند. افزایش نرخ تورم، افزایش قیمت کالاهای مصرفی و اختلال در زنجیره تامین و جنگ میان روسیه و اوکراین سرمایه گذاران را در حالتی تدافعی قرار داده است. همچنین چندین رویداد مهم و تاثیرگذار اقتصادی در این هفته رخ داد که احتمالا منجر به توقف حرکات قیمتی بزرگ در بازار سهام، بیت کوین و دیگر رمز ارزها می‌شود.

امروز داده های بیکاری در اتحادیه اروپا، نرخ بهره بانکی و نرخ تولید در ژاپن منتشر می‌شود. علاوه بر آن در آمریکا نیز در تاریخ 3 ژوئن داده های بیکاری و گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی منتشر خواهد شد. همچنین اعضای سابق فدرال  رزرو آمریکا نیز در روز های 1 و 3 ژوئن درباره مسائل اقتصادی آمریکا و جهان سخنرانی خواهند کرد.

مطلب مفید: بلاک چین چیست؟ هر آنچه باید در مورد فناوری بلاک چین بدانید

سطوح تکنیکالی رشد بیت کوین را به 37000 دلار محدود می‌کنند

بیت کوین در حال خروج از رکورد 9 کندل هفتگی نزولی متوالی است. از ابتدای آغاز کندل هفتگی جدید، خریداران به بازار بازگشتند و قیمت را به بالای محدوده رنج دو هفته اخیر رساندند. اگر بیت کوین بتواند کیجونسن (یکی از ابزار ایچیموکو) را در محدوده 31350 دلاری رو به بالا بشکند و این سطح را حفظ کند، احتمالا شاهد افزایش قیمت تا سطح 37000 دلاری باشیم. در روند صعودی قیمت ممکن است در فاصله 32000 دلاری تا 37000 دلاری با مقاومت رو به رو شود که احتمال می‌رود فروشندگان در 37000 دلار وارد بازار شوند.

تحلیل بیت کوین با ایچیموکو

اگر خریداران به دنبال آغاز یک روند صعودی تاز در بازار باشند، قیمت بیت کوین باید در بازه زمانی روزانه سطح 44000 دلاری را بشکند. در این سناریو شاهد خروج ایده آل از ایچیموکو خواهیم بود که می‌تواند قیمت را به سمت اوج قبلی در 69000 دلار حرکت دهد.

در حالی که بازار سهام نزولی است و قیمت کالاهای مصرفی در اوج خود به سر می‌برد، احتمال یک روند بازگشتی و موقت از بیت کوین وجود دارد. با این حال اگر حجم از قیمت پیشی بگیرد ممکن است در آینده نزدیک با فشار فروش در کالاهای مصرفی و نفت و همزمان رشد بیت کوین و بازار سهام مواجه شویم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان