ویتالیک بوترین از فاز جدید نقشه راه اتریوم با نام اسکرج (Scourge) رونمایی کرد

خانهاخبارویتالیک بوترین از...

آنچه می‌خوانید...

ویتالیک بوترین، هم‌بنیانگذار شبکه اتریوم به تازگی مرحله جدیدی را به نقشه راه فنی اتریوم اضافه کرده است. به نقل از کوین تلگراف، هدف فاز جدید اسکرج (Scourge) بهبود مقابله با سانسور و همچنین غیرمتمرکزسازی بیشتر شبکه اتریوم است. وی روز 5 نوامبر و در یک پست توییتری این فاز جدید را به نقشه راه اضافه کرد تا اکنون نقشه راه فنی اتریوم شش بخش داشته باشد.

اسکرج در نقشه راه اتریوم

با تکمیل انتقال شبکه به اثبات سهام، اتریوم اکنون در فاز دوم یا سرج (Surge) قرار دارد. هدف این بخش از نقشه راه اتریوم، رسیدن به 100 هزار تراکنش در ثانیه از طریق رول آپ‌ها است. اسکرج روز 5 نوامبر به عنوان فاز سوم این نقشه راه معرفی شد و پس از آن مانند گذشته شاهد فازهای ورج، پرج و اسپلرج خواهیم بود.

توییت ویتالیک بوترین

بنابر اطلاعات بدست آمده از نقشه راه اتریوم، هدف اسکرج تضمین تراکنش‌های خنثی، قابل اعتماد و معتبر و همچنین پرهیز از متمرکزسازی و دیگر ریسک‌های مربوط به پروتکل و ناشی از MEV است. ویتالیک بوترین با توجه به این موضوع که ماینرهای اتریوم به دلخواه خود تراکنش‌ها را پردازش می‌کنند خواستار اجماعی خنثی و معتبرتر شد.

بوترین در گذشته یک مکانیسم معتبر و خنثی را توصیف کرده بود که در آن شاهد تبعیض به نفع یا علیه افراد خاصی نخواهیم بود. MEV یا ارزش قابل استخراج ماینرها زمانی رخ می‌دهد که یک ماینر با تصمیم گیری درباره انتخاب تراکنش‌ها در بلاک و نحوه ترتیب قرارگیری آنها از دیگر مشارکت‌کنندگان پیشی می‌گیرد.

چنین اتفاقی به ماینرها اجازه می‌دهد تا تمامی تراکنش‌های سودمند را از ممپول انتخاب کرده و تراکنش‌ها را قبل از هرکسی که به دنبال سود از استخراج تراکنش است، پردازش کنند. نتیجه آن متمرکز شدن بیشتر شبکه و همچنین افزایش احتمال سانسور در اتریوم شده است.

در پی انتقال شبکه به مدل اثبات سهام، درصد بلاک‌های مطابق با قوانین دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی افزایش داشته و روز 3 نوامبر به 73% رسید.

مطلب مفید: مجیک اسکوئر (SQR)؛ اولین اپ استور دنیای وب۳.۰

آنتونی ساسانو، یکی از حامیان اتریوم در گذشته و در قالب یک پست توییتری گفته بود که برای اتریوم در حال حاضر مقابله و مقاومت در برابر سانسور از مقیاس پذیری نیز مهم‌تر است.

در حالی که جزئیات کاملی از اسکرج در دسترس نیست، بوترین به تازگی راهکار مزایده بخشی از بلاک را پیشنهاد کرده که بر اساس آن سازنده بلاک تنها برای قسمتی از محتوای بلاک تصمیم گیرنده خواهد بود. گفتنی است که در کنار این موارد، طرح‌های دیگری نیز برای مقابله با سانسور در اتریوم پیشنهاد شده است.

برای مثال شرکت فلش باتز راهکار مزایده های یکپارچه برای ارزش (SUAVE) را پیشنهاد کرده است. بوترین در پست توییتری خود و همزمان با معرفی اسکرج، از به روزرسانی ورج نیز خبر داد. بر اساس به روزرسانی این فاز از  نقشه راه اکنون حاوی تکنولوژی SNARK خواهد بود.

اضافه شدن SNARKها ویژگی‌های بسیار مورد نیاز در رابطه با حفظ حریم خصوصی را به شبکه اتریوم اضافه می‌کند و در عین حال امکان ردیابی تراکنش‌های ناشناس را فراهم می‌کند. بوترین همچنین خاطرنشان کرد که نقش صریح‌تری برای اثبات کوانتومی در مراحل مختلف نقشه راه اتریوم به عنوان یک جزء ضروری از پروتکل endgame اجرا خواهد شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان